מא' ועד טרייד אין: כך תמכרו את המכונית המשומשת שלכם נכונה

מעוניינים למכור את הרכב שלכם ומתלבטים איך ומתי לעשות זאת? בעוד שמכירת מכונית פרטית היא אתגר לא קל במיוחד בימינו, ריכזנו עבורכם כמה טיפים ומידע שימושי שיסייעו לכם לצלוח אותו בקלות. הישארו איתנו

זאב נחמנזון    תמונה: Shutterstock

לפני 30 שנה היה המצב בשוק הרכב בארץ פשוט בהרבה. כמעט כל רכב משומש שהוצע למכירה פורסם בעיתון תחת המודעה המפורסמת "יד ראשונה מרופא". אבל היום כבר אין זה כך. היצע ומגוון הרכבים בענף כבר גבוה יותר משמעותית וישנם הרבה יותר נהגים, כך שמכירת רכב הפכה לאתגר של ממש.

כדי להבין את המצב שנוצר יש להסתכל דווקא על השוק העסקי והמוסדי. מקור תחילת השינוי הוא בציי הרכב והליסינג אשר צברו תנופה בתחילת שנות האלפיים. ארגונים, חברות וגופים ממשלתיים הציעו לעובדיהם רכבי חברה או ליסינג כחלק מהתנאים, ויבואניות הרכב השונות ניצלו הזדמנות זו והחלו לייבא מכוניות בכמויות מסחריות שרק הלכו וגדלו ככל שהשוק העסקי התחזק. כמעט כל תנאי העסקות של הרכבים הללו נמשכו לתקופה של 3 שנים, כשלאחריה – הוחזרו הדגמים לחברה, שבתורה הציעה אותם למכירה לשוק הפרטי. תנועה זו יצרה עם הזמן מעין משפך הפוך עם היצע העולה על הביקוש. כדי להתמודד ולהמשיך לייצר צמיחה וכסף, הנגישו החברות את הענף למגזר הפרטי עם תנאי רכישה מצוינים, פריסה לתשלומים ומגוון הטבות דוגמת אלו המוצעים בעסקות ליסינג וטרייד אין לרכב, אשר אין ביכולתו של מוכר פרטי להציע.

מאידך, למוכר הפרטי יש עדיין יתרונות חשובים: רכבו יהיה לרוב שמור יותר, שוויו ואמינותו עשויים להיות גבוהים ביחס לכזה מקביל השייך לעובד חברה למשל, וברוב המקרים, צפוי המוכר הפרטי להציע מחיר עסקה גמיש בהרבה. ועדיין, מאחר ומדובר בשוק רווי שבו גם מי שאינו רוכש רכב חדש אינו מתפשר לרוב ומחפש מציאות והזדמנויות – חשוב לדעת איך למכור ולשווקו נכונה. הנה כמה כלים וטיפים יעילים שיסייעו לכם לעשות זאת בקלות.

היו סבלניים ותאמו ציפיות

קניית רכב, ואין זה משנה כיצד היא מתבצעת, אורכת זמן, שכן רבים מאיתנו לא מוציאים עשרות ומאות אלפי שקלים מכיסם מבלי לבדוק קודם על מה הם משלמים, מהן אפשרויות הקיימות ומה צופן העתיד לדגם הרכב שאנו מעוניינים לרכוש. כשזה מגיע לכזו של רכב משומש בפרט, הכל מקבל משנה תוקף ולכן, חשוב מאוד לקחת את הזמן ולהתאזר בסבלנות.

דבר נוסף ולא פחות חשוב הוא לדעת מה אתם מוכרים ובאיזה שוק. ראשית, בדקו את מחירון הרכב על פי דגם ושנתון והוסיפו את הפרמטרים הנוספים לחישוב המחיר. כדאי להביא בחשבון שמחירי הרכבים בפועל נמוכים בכ-5% בממוצע ממחירי המחירון וככל שתפנימו זאת במעמד התמחור, יהיה לכם קל יותר למכור. פרמטרים כמו הקילומטראז' שנצבר, מספר הבעלויות וכמובן – מצבו המכני של הרכב, מהווים אף הם משקל מכריע על העסקה. אם רכבכם עבר חלילה תאונה או טיפול מורכב, דאגו לציין זאת ולהוריד במחיר בהתאם. יושרה רק תעזור לכם למכור את הרכב והיעדרה, רק יתקע אותו אצלכם.

לקרוא וכן להאמין

לטוב ולרע, גם האינטרנט מוצף אך עם זאת, יש בו מספיק מקומות שבהם ניתן לפרסם את הרכב שאתם מעמידים למכירה. לוחות פרסום ספציפיים ומפולחים כדוגמת אתר "יד 2", פייסבוק, גם תחת הפרופיל האישי שלכם וגם בלוחות וקבוצות מכירה ייעודיות, ויש עשרות כאלו. גם מכרים הם כלי שיווק יעיל ולמרות שאנו נמצאים כבר עמוק בתוך המאה ה-21 – עדיין מומלץ לתלות מודעה בחלקו הפנימי של חלון הרכב. חשוב לנסח מודעה ברורה ופשוטה שבה תופענה גם תמונות של הרכב, המהוות כלי שכנוע משמעותי וקריטי לצפייה בה. ציינו את הפרטים העיקריים שבכל מקרה ישאלו אתכם כמו קילומטראז', מספר בעלויות ואבזור מיוחד, במידה וישנו כזה. אם קיימת ברכב איזו פגיעה או מכה – צלמו גם אותה כדי להימנע מאי נעימויות ובנוסף, מבזבוז זמן.

בכל הנוגע לעניין המחיר – זה תלוי בעיקר בכם. אם תבחרו לפרסמו ישירות תיצרו עניין ולקוחות פוטנציאליים יפנו אליכם מהר יותר. יחד עם זאת, הלקוח הישראלי אינו פשוט במיוחד וצפוי להתמקח, לעתים עד כדי ביזוי. הדרך למנוע זאת היא לציין במודעה כי המחיר סופי או לחלופין, להתקבע על המחיר הנמוך ביותר שאתם מבקשים, לפרסם מחיר מעט גבוה יותר ולציין כי אתם גמישים.

 

לסיום, עם הגעתם של הרוכשים הפוטנציאלים לראות את הרכב לפני קנייה – דאגו לכך שיהנו ממה שיראו. רכב נקי מבפנים ומבחוץ, עם ריח טוב ומרענן הוא אחד מהפרמטרים שעליהם יכולה לקום וליפול עסקה. בסופו של דבר, גם אתם מעוניינים שמי שיקנה מכם את הרכב ירגיש טוב עם הקנייה שלו.

בהצלחה!

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg