יגואר משיקה וויז'ן גראן טוריסמו – 3

היצרנית יגואר, חשפה את מכונית מרוצי הגיימינג הווירטואלית השלישית שלה, חשמלית: ויז'ן גראן טוריסמו רודסטר. בהמשך להצלחת ויז'ן גראן טוריסמו קוּפֶה של יגואר ושל המכונית למרוץ סיבולת אקסטרים ויז'ן גראן טוריסמו SV, מצטרפת לקטגוריה המכונית האחרונה של יגואר, שהיא כולה חשמלית, לקראת השקת גראן טוריסמו 7 – הגרסה האחרונה והסוחפת ביותר עד כה של משחק המרוצים המפורסם בעולם. כהכרה והוקרה לטרילוגיית המכוניות של יגואר מסדרת ויז'ן GT, צוות העיצוב של יגואר פיתח סימן היכר חדש, מותאם אישית לכל אחת מהן. צבעי שחור ואפור שפותחו במיוחד, וגרפיקה מרומזת, המדגישים את העיצוב היפהפה והדרמטי והם סימני ההיכר של המכוניות במהלך המשחק.

ויז'ן גראן טוריסמו רודסטר של יגואר היא מכונית דו- מושבית, כולה חשמלית, המשלבת את קו ההינע מהקוּפֶה, שהוכיח את עצמו במרוצים, עם עיצוב נקי ומפוסל, השואפת את השראתה מיגואר D-טייפ האיקוני והאל-זמני. המשטחים הזורמים, הקווים הדרמטיים והפרופורציות המושלמות של שתי המכוניות הראשונות מסדרת ויז'ן גראן טוריסמו של יגואר מזוהות מיידית. אך במקום הגג הנפתח, רודסטר מאופיינת בסוכך מסיט רוח לאחור, ישירות לפני הנהג.

מאחור, ישנה פרשנות מודרנית לסנפיר הדומה ל-D-טייפ אשר זכה שלוש פעמים במרוץ לה מאן; פרשנות זו עברה אופטימיזציה אווירודינמית, תוך שימוש בכלים העדכניים ביותר של דינמיקת נוזלים חישובית כדי לאפשר את הפריסה במהירות וכך להבטיח יציבות משופרת עם משיכה מינימלית. הסנפיר כולל גם אחד מהפרטים היפים שאפשר למצוא לאורך הרודסטר כולה: הצורה של הדגל הבריטי כשהיא חרוטה בתוך הסנפיר עצמו, תוך שימוש בדפוס המונוגרמה ומואר רכות על ידי נוריות לד. זה ממשיך עם פסי האור המעוצבים ביד על הכנפיים הקדמיות, ועם הפנסים האיקוניים בצורת עיגולי קליעה למטרה, בשבכה הקדמית. החלל הפנימי של ויז'ן גראן טוריסמו רודסטר של יגואר הוא דרמטי וממוקד נהג; הוא משלב חומרים וגימורים קלי משקל ויוקרתיים עם פרטים מורכבים מהממים. כאשר הגיימרים יביטו החוצה אל מכסה המנוע הארוך ומלא החן, עם ראות היקפית שאין כמותה והאופיינית למכוניות מרוץ עם עמדת נהג פתוחה, הם יחושו כמשתתפים באמת בפעילות. המרכב קל המשקל רודסטר, הקשיח והעשוי מקשה אחת, יוצר בצורה מקצועית וקפדנית מסגסוגות אלומיניום מתקדמות ומחומרים מרוכבים מסיבי פחמן. חבילת סוללת ליתיום-יון חדישה ומתקדמת ארוזה ומותקנת נמוך ככל האפשר בתוך מבנה הרכב, וכך היא תורמת למרכז כובד נמוך, למרכז גלגול נמוך, ולחלוקת משקל הקרובה ל-50:50 – תכונות פונדמנטליות לדינמיקה מצוינת של הנהיגה במכונית.

הכוח מהסוללה מוזן אל שלושה מנועים חשמליים קלי משקל, עוצמתיים וקומפקטיים, שפותחו בהתבסס על לקחי הניסיון שהצטבר מפורמולה E של יגואר. עם מנוע חשמלי אחד על הסרן הקדמי ושניים על הסרן האחורי, סך ההספק מגיע לכדי 1,020 כ"ס (750 קו"ט) ו-1,200 ניוטון-מטר של מומנט חשמלי מיידי. השחקנים יחוו זאת בעצמם, כאשר יאיצו הרחק מקו ההתחלה, בדרכם למהירות מרבית העולה על 200 מייל/שעה (320 קמ"ש).

המאפיינים החדשים, שפותחו על ידי פוליפוני דיג'יטל בעבור גראן טוריסמו 7, מעצימים את החוויה עוד יותר; הם זמינים לקונסולות ™PS4 ו-™PS5.

מפרט טכני

ויז'ן גראן טוריסמו קוּפֶה 

יצאה לשוק באוקטובר 2019 עבור גראן טוריסמו ספורט וכעת זמינה בגראן טוריסמו 7.

קו הינע: 3 מנועים חשמליים, AWD

הספק: 1,020 כ"ס (750 קו"ט)

0-60 מייל/שעה (0-95 קמ"ש): < 2 שניות

מהירות מרבית: > 200 מייל/שעה (320 קמ"ש)

ויז'ן גראן טוריסמו SV של יגואר 

יצאה לשוק בדצמבר 2020 זמינה כעת לראשונה במשחקים עם היציאה לשוק של גראן טוריסמו 7

קו הינע: 4 מנועים חשמליים, AWD

הספק: 1,903 כ"ס (1,400 קו"ט)

0-60 מייל/שעה (0-95 קמ"ש): 1.65 שניות

מהירות מרבית: 255 מייל/שעה (410 קמ"ש)

 

ויז'ן גראן טוריסמו רודסטר של יגואר 

נחשפה במרץ 2021, זמינה בגראן טוריסמו 7

קו הינע: 3 מנועים חשמליים, AWD

הספק: 1,020 כ"ס (750 קו"ט)

0-60 מייל/שעה (0-95 קמ"ש): < 2 שניות

מהירות מרבית: > 200 מייל/שעה (320 קמ"ש)

יגוארמורשת יגואר, של עיצוב אלגנטי וביצועים עוצרי נשימה, הלהיבה את העולם וגרמה לו הנאה ועונג במשך יותר מ-80 שנה. כיום, משפחת יגואר המדורגת ברמה העולמית, כוללת את רכבי הסלון עטורי הפרסים XE, XF ו-XJ, מכונית הספורט הדרמטית F-טייפ, רכב השטח F-פּייס בעל הביצועים הגבוהים – שהוא הרכב

הנמכר במהירות הגבוהה ביותר אי-פעם, רכב השטח E-פּייס הקומפקטי ובעל הביצועים הגבוהים, וכן I-פּייס – רכב השטח בעל הביצועים הגבוהים שכולו חשמלי ואשר זכה בתואר הרכב העולמי לשנת 2019, ומעמיד את יגואר בחזית הקדמית של מהפכת הרכב החשמלי.

הצוות המקצועי של מעצבים, מהנדסים וטכנאים של יגואר SV בקבוצת "פעולות רכב מיוחדות" מחויבים להעצים את הביצועים ואת תכונות היוקרה של רכבי יגואר. המגוון הנוכחי של רכבי יגואר SV כולל את F-פּייס המדורג במדד רכבי יגואר ואת XE SV פרויקט 8.

צילומים: יח"צ יצרן

 

 

 

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg