טויוטה: 2021 בסימן SUV היברידי חשמלי

שנת 2020 הייתה שנה מיוחדת בעולם כולו וגם בשוק הרכב הישראלי. יבואנית טויוטה בישראל, מעלה מגמות בולטות שהחלו משנת 2020 החל משיתוף בחזון השאפתני של עולם נקי מזיהום. למרות השינויים המשמעותיים אשתקד באופן הפעילות, חווית הלקוח והשינויים הרבים שליוו את השנה שעברה, בעולמות המוצר האסטרטגיה של טויוטה נשארה יציבה עם הטמעה הולכת וגוברת של שלושה ערכים שמלווים את החברה בשנים האחרונות וגם בראייה קדימה:

בטיחות מעל לכל – בשנת 2020 כ- 27,500 רכבים, שהם כ- 95% מכלל המסירות של טויוטה בישראל, כללו חבילות מערכות בטיחות אוטונומיות מתקדמות Toyota Safety Sense, והצפי לשנה הקרובה הוא להגיע לכדי- 98% הטמעה שלמערכות מתקדמות אלו. כזכור, טויוטה הייתה היצרנית הראשונה שהטמיעה חבילות בטיחות אוטונומיות בשוק הרכב שאינו שוק היוקרה, עם השקת הדור הקודם של טויוטה קורולה בקיץ 2016.

שלדות TNGA – קרוב ל- 80% מהרכבים שנמסרו בשנת 2020 הם מבוססי שלדת TNGA המציעה לצד יתרונות נוספים מרכז כובד נמוך, קשיחות מבנה מרבית, התנהגות כביש דינמית מצוינת, אפשרויות עיצוב נרחבות מאי פעם ויכולת התאמה מהירה להעדפות הצרכים ועוד.

צי ירוק מתמיד – כ- 80% מהמכירות של יוניון מוטורס בשנת 2020 היו של כלי רכב היברידיים-חשמליים, מדובר בנתון הגבוה ביותר של טויוטה לאורך השנים. טויוטה מציעה היום מגוון של 12 דגמים שונים בעלי הנעה היברידית-חשמלית, הגדול ביותר בישראל. טויוטה סיימה את השנה עם נתון זיהום ממוצע של 3.4 (לפי נוסחת הציון הירוק של משרד התחבורה) לכלי רכב עבור כלל הצי שמסרה ב- 2020, זאת לעומת נתון גבוה פי שלושה של כ- 9 בממוצע ליתרת המסירות בשוק הרכב הישראלי בשנה זו. בישראל מכרה עד היום טויוטה קרוב ל- 120 אלף מכוניות היברידיות-חשמליות. חלק משמעותי מהתוכניות של טויוטה העולמית לצי רכבים מבוסס הנעות ירוקות – היברידי-חשמלי, פלאג אין, מימן וחשמלי מלא, מבוסס על הטמעה ברכבי SUV, דבר שבהחלט תואם גם את הביקושים העולים בשוק הישראלי. בחודש מרץ, תושק בישראל גרסת ראב 4 פלאג אין, אשר יציע נסיעה של כ- 70 ק"מ על חשמל בלבד ויכלול את המערכת ההיברידית המתקדמת ביותר בראב 4. הראב 4, שהוא דגם הנמכר בקטגוריה בישראל וזוכה לפופולריות עצומה לאורך שנים, יציג בגרסה הנטענת זמן האצה מצוין של 6 שניות בלבד מ-0 ל- 100 קמ"ש. מרכז הכובד הנמוך של הרכב, המתאפשר בזכות מיקום נמוך ומרכזי של הסוללה, יתרום לשיפור ביצועים ויציבית ללא כל פגיעה במרווח הפנימי ובנפח תא המטען שנשאר גדול כמו בדגם המוכר.

BEYOND ZERO החזון השאפתני של טויוטה – בהמשך למדיניות ולאסטרטגיה שלה לאורך שנים, טויוטה נמצאת בשנים האחרונות במקום הראשון בצמצום רמת הפליטות באירופה, והיא אף ממשיכה ומצמצמת את רמת הפליטות שלה, בעוד מרבית יצרני רכב רבים אינם מצליחים לעשות כן. מרכיב משמעותי מאוד בהצלחה זו הוא ההטמעה של הטכנולוגיה ההיברידית במיליוני רכבים שהביקוש אליהם הולך ועולה, בפרט עם הדור הרביעי של הטכנולוגיה ההיברידית מהווה שיפור של כ- 40% מבחינת רמות הזיהום לעומת הדור הראשון. טויוטה מובילה היום את ההנעות החשמליות לסוגיהן, ועם זאת לתפיסתה הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית תמשיך להוביל בשנים הקרובות מאחר והיא מאפשרת אחוזי נסיעה משמעותיים מאד על המנוע החשמלי בלבד, לצד טווח נסיעה גדול מאוד ללא תלות בתשתית טעינה חיצונית. בטויוטה מאמינים כי פתרון זה הוא הטוב ביותר לשנים הקרובות, בין היתר לנוכח היעילות הגבוהה, תהליכי ייצור יעילים, זמינות חומרי הגלם וכמובן הניסיון העשיר בהטמעת הטכנולוגיה ההיברידית הזמינה ועלותה הנמוכה יחסית. כך  למשל על מנת לייצר מצבר HEV דרושה כמות חומרי גלם שבעזרתה ניתן לייצר 40 מצברים היברידים. טויוטה כבר הודיעה על פיתוח טכנולוגיה חדשנית של סוללות חשמליות שיאפשרו הגדלת טווח משמעותית ל- 500 ק"מ עם זמן טעינה קצר של כ- 10 דקות. במקביל, בטויוטה מקדמים מגוון של הנעות חשמליות לרבות טכנולוגיית המימן בה נעשה שימוש באופן מסחרי כבר במשך מספר שנים בדגם הטויוטה מיראי. המגוון הרחב נותן מענה למגוון של הצרכים של הלקוחות, התשתיות הקיימות והיצע האנרגיה הקיים. כמי שידעה תמיד להסתכל קדימה ולהציב סטנדרטים חדשים לתעשייה, המשימה הסביבתית של טויוטה היא להגיע Beyond Zero "מעבר לאפס", כלומר לא רק ל- 0 זיהום כמו אחרים אלא אל  מעבר ל-0. בין היתר על ידי שימוש במגוון טכנולוגיות הנעה ידידותיות לסביבה וגם ייצור מבוסס אנרגיה ירוקה, מחזור וכו' שמביא את טביעת הרגל הסביבתית של טויוטה לאפס ומעבר לכך, וכמובן האצת טכנולוגית המימן שאף מנקה את האוויר.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg