טויוטה מעניקה גישה חופשית למודל הבטיחות האנושי שלה

הצעד של טויוטה לשיתוף המודל הווירטואלי המתקדם ביותר להדמיית גוף האדם מתקבל בהתלהבות בענפים נוספים מלבד תעשיית הרכב. במטרה להשיג את היעד האולטימטיבי שקבעה טויוטה לעצמה של אפס נפגעים בתאונות דרכים, שוקדת טויוטה מאז 1997 על פיתוחו ושכלולו של מודל בטיחות אנושי טוטאלי, Total HUman Model for Safety או THUMS, כפי שהחברה מכנה אותו בקיצור. THUMS הוא כיום המודל הווירטואלי המתקדם ביותר להדמיית גוף האדם.

מתחילת השנה טויוטה מעמידה את המודל לרשות הציבור בחינם באתר אינטרנט ייעודי פתוח לציבור. עד כה  הורידו את האפליקציה של המודל כבר מעל 400 משתמשים ברחבי העולם. תרחישי השימוש ב-THUMS כוללים מחקרי גם הנדסת אנוש (ארגונומיה) בתחומים שאינם קשורים לרכב. כך לדוגמה, מודל THUMS משמש לתכנון מיטות שימנעו היווצרות פצעי לחץ ונעליים למניעת פציעות.

מודל THUMS פותח במקורו על בסיס בובת ניסיונות בהדמיה דיגיטלית של תאונות דרכים. הבובה כוללת את כל העצמות, האברים, הרקמות והגידים המצויים בגוף האדם והיא יכולה לשמש בהדמיות של גבר, אישה או ילד, כמו גם בתנוחות שונות כגון ישיבה או הליכה. הודות לכך, THUMS היא אחת המערכות המתקדמות ביותר הזמינות כיום להדמיה וניתוח של פציעות הנגרמות על-ידי כוחות חיצוניים באינספור תרחישים אפשריים.

זו אינה הדוגמה היחידה לשיתוף ידע חינמי של טויוטה עם צדדים שלישיים. ב-2019 העניקה החברה רישיון שימוש חינמי, ללא צורך בתמלוגים, לקרוב ל-2,400 פטנטים שבהם מחזיקה החברה על טכנולוגיות חשמול כלי רכב, על מנת לסייע בפיתוח פתרונות ניידות בני קיימא.

לצפייה ב-THUMS, היכנסו ל-https://www.toyota.co.jp/thums/

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg