וואלה פארקינג – פורד לוקחת את החנייה לשלב הבא

חשיפה ראשונה בתערוכת- IAA במינכן, פורד, יחד עם חברות טכנולוגיה וספקי תשתיות, כולל חברת BOSCH, מדגימות בימים אלה יחדיו את הפוטנציאל של הרכב המחובר לא רק לטובת מציאת החנייה, אלא גם לביצועה. השירות מאפשר לנהגים להשתמש באפליקציית תמרון חנייה אוטומטי והכל כאשר הנהג מחוץ לרכב.

הטכנולוגיה, אשר כרגע נמצאת בשלבי המחקר והניסוי, יכולה לשמש את הנהגים גם לטובת שליחת הרכב לשטיפה, לתחנות הטענה או אפילו למשלוח חבילות. פורד מציגה חדשנות טכנולוגית זו בתערוכה במינכן.

כיצד זה עובד? בשירות הוואלה אוטומטי, חיישנים טכנולוגיים שמותקנים ברכב תופסים את השליטה ברכב ומתמודדים עם כל התנועה שמתרחשת מחוץ לרכב עצמו, באמצעות תקשורת רכב-תשתיות חנייה.

החיישנים מזהים וממפים את הרכב לטובת ביצוע תמרון החנייה. אם התשתית מזהה דבר מה בדרכו של הרכב, כמו הולך רגל, רכב אחר או גורם מסכן, היא עוצרת את הרכב באופן מידי. בעת ההגעה לחנייה, הנהג משאיר את הרכב באזור ייעודי ומשתמש באפליקציית ה-Ford Pass כדי להתחיל את הליך החנייה האוטומטי. כאשר הרכב חונה הוא יכול להפוך גם לנקודה להשארת חבילות, עם חברות שילוח שייגשו לרכב וישאירו את החבילה ותא ייעודי. בעתיד, שירותים נוספים יפותחו על מנת לאפשר נוחות ללקוח.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg