השקה עולמית ללקסוס  LF-Z

השקה עולמית של LF-Z החשמלית, רכב קונספט חשמלי המציג חזון חדש למותג. לקסוס השיקה את ה-  LF-Z החשמלית, מסמנת פיתוחים עתידיים ואת תחילתו של עידן עבור מותג היוקרה לקסוס. לקסוס הצליחה למצב את ייחודיותה בשוק היוקרה באמצעות פיתוח פורץ דרך של המגוון הנרחב ביותר בעולם רכבי החשמל ההיברידים.

אסטרטגיית היצרן בתחום הרכבים החשמליים ההיברידים הובילה להצלחה חסרת תקדים בשוק הפרימיום שהביטוי לה הוא מכירת  קרוב לשתי מיליון מכוניות היברידיות בעולם מאז השקת RX 400h בשנת 2005, כאשר כיום היא מציעה תשעה רכבים חשמליים היברידים ודגמים חשמליים עם סוללה למכירה ב- 90 מדינות ברחבי העולם. מיצובה המכובד של לקסוס כחדשנית טכנולוגית ומובילה עולמית בתחום המנועים החשמליים, מאפשר לה מצע מושלם לעמידה באתגרים החדשים. תעשיית כלי הרכב נמצאת בתקופה של שינויים אשר מתרחשת אחת למאה, במהלכה החברה מתייחסת לשינויים חסרי תקדים בסגנון החיים והערכים של האנושות, מה שמוביל אותה להציע אמצעי תנועה חדשניים תוך קיום המשימה החברתית הדחופה של ניטרליות פחמנית וקבלת יעדי פיתוח בר-קיימא של האו"ם (SDG).  בהתבסס על ניסיונה העתיר ופתיחותה לחדשנות באמצעות חזון הרכבים החשמליים של לקסוס, לקסוס תמקסם את עוצמות המחקר והפיתוח שלה על מנת להשיג יעדים אלה, ותמשיך להתעלות על ציפיות לקוחותיה בכל הקשור לרכבי יוקרה איכותיים שמציעים חווית נהיגה בלתי מתפשרת בשילוב מלאכת אומנות ויוקרה. רעיון LF-Z חשמלית החדש משלב ביצועי נהיגה, עיצוב וטכנולוגיות שלקסוס מתכננת לממש עד שנת 2025. היא תמשיך לקדם את חווית הנהיגה  – Lexus Driving Signature תוך שילוב בין הניסיון שצברה בפיתוח רכבי ביצוע עם הזדמנויות חדשות שמציעים מנועים חשמליים, על מנת לאפשר לנהג תגובתיות יוצאת דופן ותחושת חיבור מושלם עם הרכב שלו. ה- LF-Z החשמלית מאפשרת זאת על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובאמצעות פלטפורמת EV חשמלית חדשה המיועדת לדגמים חשמליים בלבד. לפלטפורמה זו יתרונות רבים לדוגמא, היא משיגה ביצועים דינמיים מצטיינים הודות למיקומם האידיאלי של הסוללה והמנוע החשמלי, ולטכנולוגית רכב הארבע גלגליים DIRECT4 ומאפיינים נוספים, שמבטיחים רמה גבוהה ביותר של ניידות חופשית תוך בידול מרכבים רגילים. בנוסף, היא מציעה פונקציות בידור בתוך הרכב אשר יהיו זמינות ללקוחות לקסוס בעתיד הקרוב.

LF-Z החשמלית מציגה את העתיד של לקסוס בעיצוב, נהיגה וטכנולוגיות מתקדמות אשר יהיו חלק מהדגמים החדשים אשר יושקו עד 2025. השימוש בפלטפורמת EV החשמלית הינו צעד בסיסי במימוש היעד של לקסוס לייצור רכבים חשמליים ו"שימוש בטכנולוגיה חשמלית על מנת להשיג פיתוח משמעותי בביצועי רכב בסיסיים." מערכת הבקרה החדשנית של רכבי ארבע גלגליים DIRECT4 גם מבדלת אותם מרכבים רגילים. באמצעות שילוב חשמל עם טכנולוגיות בקרת ניידות שלקסוס פיתחה במשך השנים, לקסוס מתכננת להציע חווית נהיגה ייחודית שמפתחת קשר טוב יותר וישיר עם הנהג.

המבנה החיצוני מפוסל במיוחד ומדגיש את המשיכה הרגשית שמובנית בלקסוס, כאשר הרכבת המנוע החשמלי בעל התפוקה הגבוהה בחלקו האחורי של הרכב, תורמת לביצועים הדינמיים והזריזים של הרכב.

עיצוב- המעצבים לקחו על עצמם את אתגר פיתוח הצורה האייקונית של לקסוס על מנת ליצור "גוף חדש" שיוצר ביטוי חדשני באדריכלות הרכב. העיצוב מתייחס גם לביצועים של מערכת DIRECT4 עם שינויים מושלמים ודינמיים בדלתות, מקדמת הרכב עד חלקו האחורי וכן הבלטת קשתות הגלגלים. חלקו האחורי של הרכב מציג עיצוב אופקי נקי ופשוט, תוך שילוב חיצוניות המדגישה את הגלגלים ליצירת מראה עצמתי. הפנסים האחוריים האופקיים והדקים מציגים את הלוגו החדש של לקסוס המסמל את הדור החדש של עיצובי לקסוס. העיצוב הפנימי יוצר מרחב פתוח ומינימליסטי, עם תא נהג בעיצוב טאזונה, שמותאם למאפיינים הייחודיים לנהיגה חשמלית, תוך שילוב פילוסופיה המתמקדת בבני אדם, ערך שמלווה את לקסוס לאורך כל היסטוריית המותג שלה. הבינה המלאכותית של הרכב (AI) עושה שימוש בדיאלוג עם הנהג על מנת ללמוד את העדפותיו האישיות ומאפייני ההתנהגות שלו, מה שמאפשר להציג לנהג הצעות מועילות כגון פרטים לגבי מסלולים ומידע על יעדים. בנוסף, היא מוסיפה לתחושת הרוגע של הנהג היות והיא לוקחת בחשבון נושאי בטיחות במהלך הנסיעה.

חווית הנהיגה של לקסוס מעניקה לנהג תחושת חיבור טבעי למרכיבי ההאצה, האטה והיגוי של הרכב בכל רגע נתון, עם תגובות לינאריות מהירות שנאמנות להספק ולכוונות שלהם. ההנדסה והעיצוב של מוצרי LF-Z החשמליים מייצרים את איכות הנהיגה הזו עם מאפייני אינרציה אידאליים, הודות למיקום האופטימלי של הסוללה והמנוע. העובדה כי מדובר ברכב חשמלי מצביעה על כך שאריזת הרכב אינה מוגבלת על ידי הנעת הגלגלים דרך המנוע והתמסורת, פיתוח מהותי בתפעול בסיסי של רכבים, שמסייע למימוש חווית הנהיגה של לקסוס. מיקום הסוללה מצוי מתחת לרצפת הרכב ולאורכו מאפשר מבנה רכב קשיח יותר, מנמיך את מרכז הכובד של הרכב ועוזר לספוג רעשים וויברציות של כבישים. גישה זו מוסיפה לרמת השקט והנוחות בנהיגה – סימני הכר ידועים של רכבי לקסוס – וכן מאפשרת תא נהג מרווח ונוח יותר. מערכת DIRECT4 החדשה של לקסוס מאפשרת בקרה חופשית, עצמאית של עצמת מומנט נהיגה גבוהה במנוע עבור כל ארבעת הגלגלים. המערכת תסגל עצמה להציע הנעה קדמית, אחורית או הנעה של כל הגלגלים על פי סיטואציית הנהיגה, מה שעוזר לשלוט ביציבות הרכב. המערכת מגיבה לשימוש הנהג בדוושת ההאצה וההגה, כדי להציע ביצועי האצה ופניות חזקות יותר שתואמות בצורה מושלמת את כוונות הנהג. מערכת ההיגוי היא אלקטרונית ולכן אין חיבור מכני לציר  ההיגוי, מה שמאפשר התאמה ישירה יותר בין תפעול ההיגוי ועצמת הנהיגה, כדי שהרכב יוכל לפנות בזווית היגוי קטנה יותר כתגובה לתנאי הנהיגה. הנהג יחווה את יתרונות הטכנולוגיה המתקדמת בדייקנות היגוי משופרת אשר תואמת לכוונותיו. המערכת החשמלית המלאה גם מסננת ויברציות בלתי רצויות מהכביש, תוך העברת תחושת ההיגוי המתבקשת, על מנת לאפשר נהיגה מלהיבה ומרתקת.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg