הרכב החשמלי עומד להיות צרכן חומרי הגלם הפלסטיים הגדול בעולם

רענן עמיר- דירקטור רכש גלובאלי ב-"נטפים", דיבר במסגרת כנס בכירי הרכש השנתי שנערך ב- 15/6/22 בהשתתפות מאות בכירי רכש מהארגונים המובילים במשק בשיתוף "הפורום הישראלי לתפעול ולניהול שרשרת האספקה". הכנס עסק השנה בחדשנות ברכש כערך עסקי, ודן בהתמודדות מחלקות הרכש עם אתגר שרשראות האספקה ומצוקת חומרי הגלם הגלובלית. בהתייחס למגמת המעבר לכלי רכב חשמליים, אמר עמיר: כי חדירת הרכבים החשמליים היא עובדה מוגמרת וזו קטגוריה צומחת גלובאלית. המנועים החשמליים, עוברים שיפורים וכך גם יחידות אספקת האנרגיה שלהם. טרנד הקיימות שאינו פוסח על התחום, הביא את יצרניות הרכבים לחפש  איך לשפר את ביצועי הרכבים  דרך שיפור תפוקות המנועים, מבלי להגדיל את תביעת הרגל הפחמנית. למעשה, מגמת הקיימות, הולידה מגמה חדשה כאשר את הברזל המסורתי מחליפים אלומיניום וסגסוגות, שתכליתן הפחתת משקל הרכב ושיפור ביצועיו. ברכבים חשמליים, בשונה ממנועי בעירה פנימית, חום המנוע אינו אמור לעלות על 90 מעלות, מה שמאפשר הכנסת חומרים פולימריים. לסיכומו של דבר, מי שמחפש חומרים פולימרים ולא ישים את ידיו עליהם בחוזי רכש עתידיים, יגלה כי רבים מהחומרים מנותבים לתעשיית הרכב החשמלי-  שהיא גם רווחית וגם עתירת ביקוש פר יחידת מכר".

בתמונה: רענן עמיר  צילום: סרגיי לוי

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg