הסוף לעומסי התנועה ?

חברת נתיבי ישראל, ‏ Moovit ,Nexar וחברות נוספות באיגוד תחבורה חכמה בשת"פ ראשון מסוגו שייושם בפיילוט בכביש החוף. פרויקט חדשני וראשון מסוגו בהובלת חברת נתיבי ישראל ואיגוד התחבורה החכמה Israel Smart Mobility Living Lab הושק במסגרת אירועי שבוע האקומושן. הפרויקט כולל שיתוף פעולה טכנולוגי לקידום מרכז ניהול תנועה מבוסס AI בכבישי ישראל. שיתוף הפעולה נעשה על גבי הפלטפורמה הטכנולוגית שקודמה ע"י האיגוד בהשקעה משותפת של מיליון דולר עם הרשות לחדשנות ומנהלת תחבורה חכמה.

מטרת הפרויקט, להוריד משמעותית את עומסי התנועה בכבישים ולפעול למניעת תאונות דרכים באמצעות שיתוף מידע בין חברות טכנולוגיות, ביצוע אינטגרציה של המידע והסקת מסקנות בזמן אמת. קטע הניסוי הראשון שנבחר הוא כביש החוף, בין מחלף נתניה ועד מחלף גלילות, שכן מדובר באחד הכבישים המרכזיים ועתירי התשתיות במדינה, אליו מקבילה תשתית הרכבת הראשית בישראל.

במקטע כביש זה תתבצע אינטגרציה מבוססת בינה מלאכותי אשר תמליץ על ניהול התנועה על בסיס שיתוף מידע ממקורות רבים, בהם קהילת משתמשי Waze, אפליקציית התחבורה הציבורית Moovit, מצלמות דרך של מרכבים ואף רחפנים. בנוסף, בכביש יותקנו תשתיות ניטור מגוונות וראשונות מסוגן בישראל, בהן מצלמות תרמיות אשר יאפשרו ראיית לילה וראות במזג אוויר קיצוני, גלאי Bluetooth ו- Wi-Fi אשר יאפשרו בחינה של עומס המשתמשים בתחבורה הציבורית. תשתיות חכמות אלה יאפשרו גם לזהות פגיעה בתשתית פיזית דוגמת בורות או חפצים על הכביש, דבר אשר יאפשר מניעת תאונות ועומסי תנועה מיותרים.

המערכת של "Israel Smart Mobility Living Lab" מבוססת על מודל ה- Data Trust, המאפשר שיתוף מידע בין חברי האיגוד בצורה בטוחה, תאפשר לחברת נתיבי ישראל יכולת אינטגרציה של כלל מאגרי המידע, ניתוח ולקבלת החלטות בזמן אמת עבור אירועי בטיחות ועומסים חריגים לצד איסוף של מידע לאורך זמן על מנת לפעול לשיפור התשתיות בכביש.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg