המשימה בטויוטה להגיע ל- 0 זיהום אוויר

המשימה השאפתנית של טויוטה אינה להגיע רק ל-0 זיהום אוויר ויותר, מבחינתה התשתית להנעות חשמליות היא המפתח להצלחה ולהשגת יעדי האקלים. "קשה להתווכח עם 16 מיליון מכוניות היברידיות שנמכרו בעולם כולו – 3 מיליון מתוכן באירופה, ומעל 100,000 בישראל".  כך אמרה מוניקה פרזלובו, מנכ"לית מדיניות קיימות וחברה סביבתית בטויוטה מוטור אירופה, במסגרת דבריה בכנס הגדול ביותר בתחום איכות הסביבה בישראל "סביבה 2050" שהתקיים בחמישי האחרון. פרז-לובו הציגה את האתגרים שניצבים בפני ענף הרכב הנוגעים לשינויי אקלים ופיתוח בר קיימא, תוך התמקדות באתגר ביטול פליטת פחמן דו חמצני בכלי הרכב החדשים. היא ציינה כי טויוטה נמצאת ביתרון בזכות הניסיון הרב וכמות הרכבים ההיברידיים הגדולה ביותר שהיא כבר שיווקה.

פרז-לובו ציינה את ישראל כמובילה בולטת באירופה בתחום המעבר לחשמול הכולל רכבים חשמליים, פלאג-אין והייבריד, עם נתח של 25% כמעט משוק הרכב הישראלי, כאשר 20% ממכירות השוק הישראלי הם של רכבים עם על טכנולוגיה היברידית. בראיה קדימה ציינה: "עד 2025 אנו מצפים למכור לפחות 5.5 מיליון מכוניות חשמליות בכל שנה, כאשר עד אז נשיק יותר מ- 60 אפשרויות חדשות להנעה באמצעות חשמל".

לטענת פרז-לובו "התשתית היא המפתח והיא זו שתקבע את ההצלחה או הכישלון של תרומתו החשמלית של ענף הרכב ליעדי האקלים." בדבריה התייחסה לא רק לתשתית הטעינה החשמלית אלא גם לפיתוח רשתות תדלוק של מימן. "אנו מאמינים כי השקעה בתשתית הפצת דלק מימן ירוקה חשובה באותה מידה כמו פיתוח רשתות טעינת חשמל ולכן הגישה של טויוטה היא לפעול בכל החזיתות". דוגמה שסיפקה למגבלות הטעינה החשמלית היא הצורך באחסון חשמל בכמויות גדולות למשך פרקי זמן ארוכים, דבר שאינו אפשרי באמצעות סוללות.

לעומת זאת "בכלי רכב היברידיים אנו משתמשים בסוללה קטנה, קלה וקומפקטית המספקת יעילות גבוהה במחיר נמוך, בעוד  שלמכוניות חשמליות דרושות סוללות גדולות." הסבירה פרז-לובו וסיפרה כי במטרה להגדיל את קיבולת הספק החשמל ולהוריד את המחיר, בטויוטה מפתחים טכנולוגיות סוללה חדשות, כמו למשל סוללות במצב מוצק, המייצרות יותר הספק מסוללות קטנות ונטענות מהר יותר. לדבריה, סוללות מסוג זה יאפשרו לטויוטה לרדת מתחת ליעדי הפליטות המחמירים של האיחוד האירופי ללא כל צורך בביצוע שינוי פתאומי ומעבר מוקדם מידי למערכת הנעה חשמלית באמצעות סוללה (כמו יצרניות אחרות להן אין דגמים היברידיים). בנוסף הציגה פרז-לובו את השאיפה של טויוטה לשווק את הרכב החשמלי הראשון בייצור המוני באמצעות סוללה במצב מוצק כבר במחצית הראשונה של עשור זה. בסופו של דבר "תהיה אשר תהיה ההעדפה של שוק, מדינה או לקוח, אנו נספק מגוון פתרונות נגישים להפחתת שיעור פליטות המזהמים" סיכמה.

פרז-לובו סיימה את דבריה עם ההבטחה של טויוטה לעבור ל- Beyond Zero "מעבר לאפס" שזוהי המשימה השאפתנית של טויוטה לא רק להגיע ל- 0 זיהום כמו אחרים אלא אל  מעבר ל-0. דוגמא מצוינת לכך זו טויוטה מיראי הנמכרת באירופה ומתודלקת באמצעות מימן שלא רק שאינה מזהמת, אלא שהיא אף מנקה את האוויר בזמן הנסיעה. טכנולוגיית המימן היא נטולת פחמן לחלוטין ואינה מזהמת כלל. היא נחשבת אנרגיית העתיד של תחום התחבורה, בין היתר בשל היתרונות המשמעותיים שיש לו כמקור אנרגיה קל לאחסון והובלה "כיום טכנולוגיית המימן שלנו מסחרית עם דגם המיראי שמגיע לטווח נסיעה של 650 ק"מ וטעינת מיכל מלא הנמשכת כ- 5 דקות בלבד."

לסיכום: "אנו נמשיך לעבוד בצמוד עם שותפים מהתעשייה, עם ממשלות ובעלי עניין אחרים כדי להגשים את החזון של טויוטה ל "ניידות לכולם" תוך תרומה משמעותית לחברה הממוקדת ביעדי פיתוח בר קיימא לעתיד טוב יותר לכולנו".

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg