המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, קיימה ביום שישי 11/6/21  את אירוע המוקדמות של ה"מרוץ ההיברידי-חשמלי" הראשון בישראל וככל הידוע גם בעולם, אשר בחן כמה רכב היברידי יכול לנסוע בתנאי אמת על חשמל בלבד. מתוצאות המרוץ עולה כי הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית של טויוטה מאפשרת נסיעה חשמלית מלאה בקורולה סדאן אפילו ב- 84% מזמן הנסיעה הכולל, נתון אותו השיג המשתתף טל גולדברג שהגיע למקום הראשון עם השלמת המסלול באופן החשמלי והנקי ביותר, וכמובן ללא הוצאות על דלק או על טעינה. במעט הזמן בו עשה שימוש במנוע הבנזין צריכת הדלק שהשיג הייתה 40.7 ק"מ לליטר, צריכת דלק מזערית ומרשימה במיוחד.

כ-100 בעלי ובעלות קורולה סדאן, הדגם הנמכר בכל הזמנים בגרסתו ההיברידית, לקחו חלק במרוץ והשיגו נתונים מרשימים. הנתון הממוצע של כל משתתפי המרוץ עמד על 75% מזמן הנסיעה הכולל בו בוצעה נסיעה על mode EV כלומר, על חשמל בלבד, עם צריכת דלק ממוצעת של 37 ק"מ לליטר. המשתתפים שהעפילו לגמר השיגו ממוצע חסר תקדים של 81% נסיעה חשמלית.

נהגי ונהגות המרוץ, מלווים במשתתף נוסף מטעמם, נסעו במסלול באורך של כ-70 ק"מ שהוזנק והסתיים באצטדיון נתניה. במטרה לדמות את צרכיהם היומיומיים השונים של נהגים ונהגות בישראל, מסלול הנסיעה הורכב מדרכים עירוניות ובינעירונית, ועבור כל אחת מהן נמדדה יעילותה של הטכנולוגיה ההיברידית חשמלית של טויוטה. גם בחלוקה זו השיגו המשתתפים תוצאות טובות במיוחד לפיהן בממוצע 77% מזמן הנסיעה בדרכים עירוניות נעשה על חשמל בלבד עם צריכת דלק ממוצעת של 38 ק"מ לליטר; ובדרכים בינעירוניות נרשם ממוצע של נסיעה חשמלית ב- 70% מזמן הנסיעה עם צריכת דלק של 36.5 ק"מ לליטר. מסלול הנסיעה עבר, בין היתר, בעיר נתניה, אזור התעשייה, פארק איטליה, גבעת אולגה, חדרה ופארק חדרה.

המרוץ ההיברידי-חשמלי של טויוטה נערך במטרה לעודד נהיגה חסכונית ונקיה מפליטת מזהמים, ולהעלות את המודעות ליכולת הנסיעה החשמלית המשמעותית של רכבים היברידיים, הנפוצים כיום בכבישי ישראל. הטכנולוגיה ההיברידית המתקדמת של טויוטה מאפשרת ייצור של אנרגיה חשמלית ללא הוצאות על חשמל שכן הוא מיוצר ברכב באופן עצמאי. בעת האטה ובעת בלימה של הרכב המנוע החשמלי הופך למעשה לגנרטור המטעין את סוללת הרכב ללא כל התערבות מצד הנהג. על יתרונותיה הבולטים ביותר של הטכנולוגיה ההיברידית חשמלית נמנית הנסיעה הנקייה אותה היא מספקת, המתבטאת ב-0 פליטות של גזים מזהמים לסביבה בחלק משמעותי מאוד מהנסיעה, זאת ללא כל צורך ותלות בתשתית טעינה חיצונית ובשינוי הרגלי הנסיעה. הנסיעה החשמלית של המשתתפים נמדדה באמצעות מכשיר מדידה ייעודי שהתקינו נציגי טויוטה בכל רכב, אשר תיעד את נתוני הנסיעה.

המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון מצטרף למגוון פעילויות של חברת טויוטה בכלל המישורים שמטרתם להפחית את הזיהום הסביבתי ולשמר את משאבי הטבע יקרי הערך של כדור הארץ. מחויבותה העמוקה של טויוטה לסביבה מתבטאת במסע שהחל כבר בשנת 1963 להפחתת טביעת רגלה הסביבתית ושמירה על משאבי כדור הארץ, ולא יסתיים כאשר היא תגיע ל-0 זיהום סביבתי אלא שטויוטה שואפת אף מעבר לכך. לפיכך טויוטה טבעה את המושג "Beyond Zero" ("מעבר לאפס"), שאומר שהדאגה לסביבה לא תסתיים ב- 0 זיהום כמו אחרים אלא אף מעבר לכך. זאת באמצעות שימוש במגוון טכנולוגיות הנעה ירוקות, ייצור מבוסס אנרגיה ירוקה, מחזור, מעבר להנעות מימן. הקונספט של Beyond Zero יהיה רלבנטי גם להפחתת תאונות עד כדי מניעתן ולעוד תחומים נוספים בהם עוסקת טויוטה. כחלוצת הנעות חלופיות חדשניות, טויוטה היא מעצמת הנעות חשמליות לסוגיהן, המשווקת רכבים היברידיים, פלאג-אין, חשמליים ומימן, עם ניסיון הייחודי שצברה ביותר מ- 20 שנים של שיווק ופיתוח הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית. בטויוטה מאמינים שרכבי ה-HEV מהווים חלק חיוני בהרכב העתידי של כלי הרכב, אך שהטכנולוגיה ההיברידית תהיה העיקרית והנפוצה בשנים הקרובות, בין היתר בזכות יעילותה הגבוהה, הזיהום המופחת הכרוך בייצורה והחיסכון בחומרי גלם המצויים במחסור ונדרשים עבור רכבים חשמליים מלאים. כך למשל, במקום לייצר מצבר לרכב חשמלי (BEV) אחד, ניתן להשתמש באותו חומר גלם כדי לייצר 40 מצברים לכלי רכב היברידיים (HEV).

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg