הדור הבא של מערכות ניטור נהג במצבי טרום תאונה

חב' א.ד.י מערכות/ סרווזי'ן מציגה מערכת חדשנית לזיהוי נהג במצבים גורמי תאונה שפותחה והותאמה לתנאי האקלים של ישראל (SDMS (SerVision Driver Monitoring System

מערכת SDMS מזהה בזמן אמת על פי תווי הפנים של הנהג, התנהגות של הנהג שעלולה לגרום לתאונות דרכים, ומתריעה לנהג בהתראה קולית מפני הסכנה ובד בבד מיידעת את מנהל צי הרכב.

מערכת SDMS כוללת יחידה מיוחדת שמותקנת על הדשבורד של הרכב ומנטרת את פני הנהג בכל מהלך הנסיעה.

מערכת SDMS מזהה את המצבים הבאים :

  1. עייפות – מצב בו הנהג עוצם את עניו .
  2. הסחת דעת – מצב בו הנהג לא מתסכל על הכביש.
  3. שימוש בטלפון הנייד .
  4. עישון.
  5. פיהוקים של הנהג.

המערכת, הינה הדור הבא של מערכות ניטור נהג במצב גורם תאונה. היא גורמת לנהג לשפר את ביצוע הנהיגה של הנהג והופכת את הנהיגה לאפקטיבית יותר. במהלך כיול המערכת ניתן להגדיר ולצרוב בזיכרון של המערכת עד 20 תווי פנים של נהגים, עם כניסת הנהג לרכב המערכת תזהה את תווי פני הנהג  ותעביר את המידע למערכת ניהול צי הרכב של החברה (אם קיים מימשק בין ה- SDMS ובין מערכת ניהול צי הרכב של הלקוח) במידה והנהג אינו נמצא ברשימת הנהגים המזוהים, המערכת תיידע את ק. הרכב על נהג לא מזוהה. פונקציה זו עוזרת במניעת גניבות רכבים ע"י גורמים פנימיים בחברה.

מחיר: מערכת SDMS של חב' "אדי מערכות" – 1,800 ₪ + מע"מ כולל התקנה.

אבי זינו מנכ"ל  חב' "א.ד.י מערכות" / סרווזי'ן מציין כי בשלב הראשון יותקנו מערכות SDMS בכלי רכב כבדים בלבד (משאיות ואוטובוסים) . שכן מעורבותם של משאיות ואוטובוסים בתאונות דרכים חמורה וקטלנית בשיעור ניכר משל כל כלי רכב האחרים. חלקם של הרכבים הכבדים בתאונות דרכים קטלניות מהווה 28% בעוד חלקם בסך כל הרכבים הנעים בכבישים הוא 3% בלבד.

מערכת SDMS

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg