ג'נסיס בטוחה ביותר

המכון לבטיחות בדרכים (IIHS) הודיע כי ה- Genesis GV80 הוגדר כ- TOP SAFETY PICK +  לשנת 2021. ה- GV80 מצטרף ל- G70 2021  ולספינת הדגל G90 משנת 2021 בהצטיינות יתרה ולפני כן, G70, G80 ו- G90 קיבלו כולם גם הם את TOP SAFETY PICK+  במשך שנתיים ברציפות בשנת 2019 ו- 2020.

GV 80– הינו רכב הפנאי הראשון של GENESIS אשר משווק בישראל בשתי רמות גימור ELEGANT ו- LUXURY הוא חוד החנית לקראת סדרה שלמה של רכבי קרוסאובר יוקרתיים בעלי עיצוב אלגנטי ואתלטי, המשלבים את ערכי המותג והשאיפה לאמינות ואיכות מרבית תוך שילוב הטכנולוגיה העדכנית ביותר.  GV80 , הינו רכב פנאי סאלוני, המציע מרווח פנים גדול ל-7 נוסעים בשלוש שורות ישיבה, הקובע סטנדרטים חדשים בכל פרמטר ומייצג את התפיסה החלוצית המתקדמת של GENESIS. כאשר הוא משלב בין איכויות נסיעה ונוחות מעולם הפרימיום לביצועים וחווית נהיגה אתלטית ודינאמית.

בטיחות- רמת הטכנולוגיה הגבוהה בה מיוצר ג'נסיס GV80 באה לביטוי גם תחום הבטיחות, עם מערך מקיף של מערכות בטיחות ועזרי נהיגה אקטיביים העומדים לרשות הנהג, זאת בנוסף ל-10 כריות אוויר (כולל כרית ברכיים לנהג וכרית אוויר בין המושבים הקדמיים להפחתת פגיעה בתאונה צידית).

  • GV80 הוא חלוץ במעבר לנהיגה סמי אוטונומית, כשהרכב יודע לבצע באמצעות בינה מלאכותית פעולות המדמות נהיגה אנושית כגון שמירת מרחק מרכב מלפנים, החלפת נתיב אחרי איתות ובדיקת השטח והתמזגות בתנועה באופן אוטונומי.
  • SCC- בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם מנגנון זחילה בפקקים – בקרת שיוט בעלת מאפייני בינה מלאכותית שבנוסף לשמירה על מהירות ומרחק באופן אקטיבי מהרכב שלפנים, לומדת גם את מאפייני הנהיגה של הנהג ומכיילת את פעולתה בהתאם.
  • BCA- מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת. מערכת ההתרעה על תנועה בשטחים מתים מספקת התרעה לנהג, ומונעת מעבר נתיב במידה וקיימת סכנת התנגשות ברכב בנתיב המקביל.
  • LKAS- מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב.
  • FCA JX- בלימה אוטונומית עם זיהי בלימה לפנים.
  • RCCA- זיהוי תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית.
  • LFA- סיוע מעקב ושמירה על נתיב – המערכת מונעת סטיה מנתיב, ושומרת על הרכב במרכז הנתיב הנסיעה תוך מעקב אחרי קווי הסימון והרכב הנוסע לפנים.
  • חיישן להתרעה על שכחת ילדים במושב האחורי.
  • SEA- מערכת יציאה בטוחה המתריעה ומונעת פתיחת דלתות המושב האחורי.
  • BVM- הצגת צילום תנועה בשטחים מתים על לוח המחוונים- בעת הפעלת איתות המצלמות ההיקפיות ברכב מציגות תמונה של הנתיב בו רוצים להשתלב על גבי לוח המחוונים כדי לאפשר מעבר נתיב בטוח.
  • DAW- מערכת התרעה על ערנות נהג עם בקרה אקטיבית על מיקוד בכביש.
  • LVDA- מערכת המתריעה על תחילת נסיעה של הרכב מלפנים.
  • PCA- מערכת בלימה אוטונומית בתמרוני חניה.
  • בלם יד חשמלי עם פונקצית AUTO HOLD.
  • מצלמות היקפיות 360° SVM עם תצוגה תלת מימדית.
  • חיישני חניה היקפיים.

מנוע ותיבת הילוכים- לישראל מגיע GV80 עם מנוע טורבו דיזל בעל שישה צילינדרים בתצורה טורית המאפשרת איזון מרשים ופעולה חלקה. המנוע בנפח 2,996 סמ"ק מספק 278 כ"ס ומומנט עצום של 60 קג"מ המתקבלים במלואם בין 1,500 ל-3,000 סל"ד. רצועת הכוח הרחבה מנוצלת על ידי תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה יחסי העברה עם אפשרות לתפעול ידני. התוצאה היא יכולת שיוט נינוחה במהירויות גבוהות עם כוח מתפרץ הזמין באופן מידי בכל תנאי הדרך ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות. למרות רמת הביצועים הגבוהה, יחידת ההנעה היעילה של GV80 חסכונית במיוחד ורושמת צריכת דלק ממוצעת של 14.9 ק"מ לליטר.   GV80מצויד במערכת הנעה כפולה חכמה עם שליטה אלקטרונית על חלוקת הכוח בין הסרנים. המערכת במצב רגיל מתעדפת את העברת הכוח לגלגלים האחוריים, ומעבירה בעת הצורך עד 50% מהמומנט לגלגלים הקדמיים כדי לשפר את האחיזה בכביש ובשטח. כאופציה מוצע דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית המחלק הכוח בגמישות מלאה בין שני הגלגלים האחוריים כדי לאפשר תנועה גם על פני משטחים חלקים. GV80 מצויד נוסף לארבעה מצבי נהיגה שונים לכביש גם בבורר מצבי נהיגה לשטח הכולל שלושה מצבים (בוץ, חול, שלג), כאשר בכל אחד מהם מתאים את אופי הפעולה של מערכת ההנעה הכפולה ושל בקרות האחיזה האלקטרוניות בהתאם לתנאי השטח.

התנהגות כביש- נסיעה ב-GV80 מעניקה רמת נוחות ושקט שמתחילה בפעולת המתלים המדויקת המסתייעת בבולמי זעזועים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית המשנים את רמת קשיחותם בהתאם לתנאי הדרך.  ברמת הגימור הבכירה מצויד GV80 תשתלב במערכת מצלמה מתקדמת הסורקת את פני הכביש ומשנה את כיול הבולמים באופן מידי כדי להתמודד עם פני הכביש ולהבטיח גיהוץ מושלם של מהמורות וריסון תנועות המרכב. מערכת Road Noise Active Noise Control  – שקט הוא מרכיב חשוב בנינוחות הנסיעה, לכן נוסף לתכנון האווירודינמי המתקדם המפחית רעשי רוח וכביש והשימוש הנרחב בחומרי הבידוד ובזכוכית אקוסטית כפולה לשמשות, מצויד GV80 במערכת RANC אקטיבית לנטרול רעשים. המערכת משדרת דרך מערכת השמע במכונית תדר נגדי לתדר של רעשי הכביש והרוח, מנטרלת אותו ומבטיחה שקט מופתי.

עיצוב- תא הנוסעים של  GV80 תוכנן בהשראת ארכיטקטורת עיצוב ששמה דגש על תחושת יוקרה ומרחב. לוח המכשירים מעוצב באופן נקי עם פתחי מיזוג מוסתרים בפרטי גימור מעודנים הנמתחים לרוחב תא הנוסעים, ובראשו מותקן מסך מגע רחב בגודל 14.5 אינץ' המאפשר תצוגה רחבה של מידע ממערכות המולטימדיה והניווט. תפעול המערכות השונות מתבצע דרך מסך המגע, ניתן לנווט בין התפריטים דרך חוגה מרכזית ואפשרויות תפעול חכמות נוספות המקלות על השליטה ברכב. זיהוי כתב יד (באנגלית) לרכב מערכת המזהה כתב יד של הנוהג, לא צריך להקליד אותיות, פשוט לכתוב את היעד או השם אליו רוצים להתחבר או להגיע. שליטה קולית ברכב: נהג ה- GV80 יכול לשלוט ברכב כולו פשוט על ידי דיבור. כשהנהג אומר, למשל, "COOL", המכונית תפעיל את המזגן או תפתח את החלון באופן אוטומטי.

ג'נסיס המותג היוקרתי הושק בישראל בחודש פברואר, מיום ההשקה כ-60 רכבים כבר נמכרו.

מחירים ש"ח :

דגם –  ELEGANT  GV80- 499,000 

דגם – LUXURY GV80- 569,000 

כולל חבילת השירות המקיפה ל- 3 שנים

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg