אנרגיות המתחדשות בייצור חשמל בישראל

מנכ"ל משרד האנרגיה, ליאור שילת, דיווח לוועדת הכלכלה של הכנסת על מצב התקדמות שילוב האנרגיות המתחדשות בייצור חשמל בישראל. לטענתו,  בשביל להגיע ל- 30% אנרגיות מתחדשות אנחנו כמעט ומכפילים את משק החשמל, במונחי הספק בפחות מעשור. אנחנו עומדים בפני אתגרים רבים : האתגר הגדול של מערכת החשמל כמשק מבוסס אנרגיות שמש, אתגר השטח במדינה צפופה כמו ישראל,  אתגרי הרשת האדיר. רק כדי לסבר את האוזן, תכנון והעברה של קו מתח עליון יארך בין 8 ל- 10 שנים, וכבר היום אנחנו צריכים להתחיל לתכנן את הקווים לעשור הבא. בסוף האתגר הוא השינוי בעולם החשמל, ממספר מצומצם של תחנות כוח לאלפי מתקנים קטנים כאשר כל בניין הופך להיות מקור אנרגיה לייצור חשמל, טכנולוגיה משתנה וכולי.

האתגר לאומי אדיר, לכן אנחנו מובילים מהלך רחב, לאומי. כבר היום. אנחנו מובילים ביחד עם משרדי הממשלה והשותפים שלנו, הקמה ושחרור חסמים בכל רחבי הארץ לרבות עבודה מעמיקה, ממוקדת ומשמעותית מול הרשויות המקומיות להקמת פאנלים סולארים על מוסדות ציבור, ועל התייעלות אנרגטית. במשרד האנרגיה, מקדמים שיתופי פעולה בינלאומיים, וההסכם שנחתם בשבוע שעבר עם ירדן ואיחוד האמירויות על הקמה של מתקן אנרגיה סולארית בהיקף חסר תקדים שיועבר למוקדי הצריכה בישראל.

המטרה של המשרד האנרגיה, לעמוד ביעד האנרגיות מתחדשות בשנת 2030 ולהצליח לעשות את זה אך ורק בשיתוף פעולה של כלל הגורמים הרלוונטיים, הממשלה, הארגונים השונים, היזמים, החברות הממשלתיות ועוד.

 

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg