אלדן לרכב חשמלי

חברת אלדן קיימה במתחם הרכב שלה בגלילות יום עיון ללקוחותיה, בנושא רכב חשמלי. המתחם בגלילות, מזוהה ביותר עם נושא המעבר לרכב חשמלי. במקום זה היה משכנה של חברת "בטר פלייס", שנוסדה ע"י שי אגסי ב- 2012 עם החשמלית של רנו הפלואנס ומתחמי החלפת הסוללות שהיו המודל הייחודי שלה לטעינת כלי הרכב שכשל. באותם ימים אלדן היתה בין חברות הליסינג ששיווקו ללקוחת את רכבי בטר פלייס. כעת, אלדן, הציגה בפני הבאים את מגוון רוב דגמי המכוניות החשמליות, הנפוצות לציי רכב ולשוק הפרטי. החל מג'אק הבסיסית ועד לטסלה מודל 3 בכל רמות הגימור. טסלה המותג החשמלי הנחשק בישראל ולמעשה היא פורצת הדרך של שוק הרכב החשמלי בישראל.

שי דהן מנכ"ל אלדן : "אלדן מובילה את המהפכה ומנגישה ללקוחותיה את רכבים חשמליים במודל הליסינג. אלדן, חלוצה בתחום המעבר לרכבי ליסינג עד משנת 2021 שבו הכריזה בכנס שנערך באשקלון על התחלת השיווק של רכבים חשמליים ולמידת צרכי הלקוחות שלה בתחום החשמל. ענף הרכב, מצוי כעת בעידן חדש בחשמול כלי רכב. כל יצרני הרכב, מייצרים כלי רכב חשמליים ומודעים לכך שזו תהיה האנרגיה שתניע את כלי הרכב בעשור הבא. אנו מבינים שהשוק משתנה, ומתחברים למהפך ומציעים מגוון רחב של כלי רכב חשמליים בליסינג, קנייה ובהשכרה. אנו לומדים לחוות את הנושא, ויודעים יותר בתחום מיום ליום. הכוונה, להגביר את השיווק וללמוד עם הלקוחות את הצרכים שלהם ולהנגיש להם פתרונות נדרשים. אנו מציעים לחברות במשק, להתנסות בנהיגה ולחוות עם מגוון המכוניות שלנו. חתמנו על שת"פ עם חברת EV מוטורס שמציעה פתרונות של כלי רכב חשמליים וטעינה. נתמקד בשיווק מוצריה".

מקס עזרן מנהל אגף הליסינג: "לפני שנה הכרזנו על ההתחלה של עידן הרכב החשמלי באלדן. הבנו שרכב החשמלי הוא העתיד וזה לא בשמיים. נכנסנו לשיווק רכבים חשמליים בליסינג תפעולי, פרטי, בהשכרה ובמכירה. אנו הראשונים שיודעים לספק מכוניות של טסלה ולספקם בתוך 48 שעות. אלדן שמה למטרה להוביל את תחום הרכב החשמלי. הרגולציה בעולם מעודדת ותומכת ויותר יצרנים מייצרים מכוניות, וכמות המסירות בעולם עולה. הלקוחות שלנו מצטרפים לעידן החשמלי, כאשר חברות אינטל וסיסקו מובילות בתחום".

מגמות שוק הרכב החשמלי- הנתונים מעידים על תנופה משמעותית. בשנת 2021 נמסרו בעולם כ- 4.2 מיליון כלי רכב חשמליים עלייה של מעל 100% ביחס ל- 2020. נתח המכירות העולמי עמד ב- 2021 מעל ל- 6%. בישראל, נמסרו ב- 2021 כ- 11 אלף כלי רכב מדובר בעלייה של 600% לעומת 2020 ונתח המכירות עמד על כ- 4% מדובר בעלייה של 470% אל מול 2020.בהתייחס לעמדות הטעימה ציין כי דיירי בניין משותף לא יכולים לשלול מדייר את הזכות להתקין עמדת טעינה, שכן מדובר כיום שטעינת רכה הינה שימוש סביר של דייר. עליית מחירי הדלק בכ- 38% בתוך שנה וחצי הביאה גם היא לתנופה בביקוש למכוניות חשמליות שצורכות אנרגיה כשליש מעלויות הדלק.

הכדאיות מובהקת למעבר לרכב חשמלי. בתחשיב שערכה אלדן, ניכר כי רכב בנזין צורך ל- 30 אלף ק"מ 2,143 ליטר בנזין כ- 17 אלף ₪ וב- 3 שנים כ- 51 אלף ₪.

לעומת זאת רכב מונע חשמלי לאותה כמות נסועה בעלות של כ- 0.51 ₪ לקוט"ש צורך חשמל בשנה בעלות של כ- 3,000 ₪ וב- 3 שנים כ- 9,000 ₪. המסקנה חיסכון באנרגיה בלבד ברכב חשמלי של 14 אלף ₪ וב- 3 שנים כ- 42 אלף ₪.

דילמות- לא מעט שאלות עומדות בפני מקבלי החלטות העוסקים בתחום הרכב, או צרכנים פרטיים המתעניינים  לכדאיות המעבר לרכב חשמלי. באיזה סוג מכונית לבחור? מה לגבי עמדה האם בבית או בחניון העבודה ? וכמה באמת המכונית עולה ? כיצד מתפעלים רכב חשמלי בליסינג עם מגבלות טווח הנסיעה והסבירות שיתקע ללא סוללה מעת לעת ?

הפריצה של טסלה- תנופת המגמה החשמלית בישראל, הייתה ללא ספק עם כניסתה של טסלה ב- 2021 לשוק עם מעל ל- 6,400 מסירות ותפיסת כ- 65% מנתח שוק הרכב החשמלי בישראל. טסלה הנחשקת, שינתה לראשונה בתולדות הענף את כללי המשחק בכך ששבה את הכלל של יבואן רכב לקוח. בטסלה בכל העולם הלקוח מתנהל מול היצרן ישירות. הלקוח, מזמין את הרכב באמצעות אתר המכירות. המחיר אחיד כל רוכש וניתן לשינויים בהתאם להחלטת היצרן. אין גם כל יתרון לקנייה כמותית של רכבים. מתחילת השיווק של דגם מודל 3 בישראל ועד כה מחיר הדגם הבסיסי התייקר ב- 44 אלף ₪ לכ- 225 אלף ₪ עלייה של 24% בתוך שנה. המותג, החל בשיווק דגמים נוספים יקרים יותר. כניסת דגמי רכב חשמליים נוספים בעיקר מסין וקוריאה, ממתנת את הביקוש לטסלות היקרות. וכן המותר ג'ילי בראש צמרת המכירות מתחילת השנה עם 1680 מסירות לעומת 1455 של טסלה.

פתרונות טעינה מתקדמים- חברת EV מוטורס בשיתוף עם ג'נסל מפתחות ומשווקות פתרון טעינה ללא צורך בהתחברות לרשת החשמל. זאת בהתבסס על המערכת הייחודית של ג'נסל המבוססת על מקורות סולארים ומגז מימן ואמוניה. לדברי אוהד זליגמן יו"ר EV מוטורס, ברור כיום כי חברת החשמל לא תוכן לספק את כל צריכת החשמל בעידן הרכב החשמלי. הפיתוח החדשני שלנו, מציע לראשונה למשתמשי רכב חשמלי  לטעון באמצעות תחנה אוטונומית של אנרגיה והכל ממקורות חלופיים וירוקים המתבססים אל אנרגיה חלופית ומקיימת וללא תלות ברשת חברת החשמל. בנוסף מוקמות בישראל תחנות אנרגיה בסמוך לצירי התנועה בישראל המתבססות על ייצור אנרגיה סולארית המתבססים על גז מימן ואמוניה ירוקה. התחנות בפריסה ארצית וכלו להכיל כמות גדולה של כלי רכב פרטיים מסחריים ואוטובוסים. התחנות יכללו שטחי מסחר ותעסוקה ללקוחת הטוענים את רכבם. הכוונה  להקים כ- 70 תחנות אנרגיה כאלה בתוך 3 שנים. תעריפה הטעינה יהיו זולים, אמינים ופחות מזהמים.

האטה בייצור ובשיווק כלי רכב חשמלי- המשבר השורר בתעשיית הרכב העולמית, פוגע משמעותית בייצור ובשיווק כלי רכב חשמליים בעלום כולו ובישראל. התחזיות היו אופטימיות למסירת כ- 25 אלף מכוניות שנה לעומת 11 אלף אשתקד. אך המשבר העולמי בתעשיית סין אשר שותקה במשך חודשיים השפי על כך. בנוסף המחסור בחומרי גלם בעקבות מלחמת רוסיה אוקראינה משפיעים. הזינוק החד במחירי הדלק בעולם גורמים לעודף ביקוש לכלי רכב חשמליים וחסכוניים בעולם ובעיקר בשוק הסיני עם ביקוש גובר לרכבים אילו.

מגוון של טסלות באלדן

 

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg