איחוד בין חברות לקידום ניידות חכמה ובת קיימא

חברות דאסו סיסטמס, אטוס, קבוצת רנו, STMicroelectronics, ותאלס מאחדים כוחות ליצור את ה-'Software République', מערכת אקוסיסטם פתוחה וחדשה לטובת ניידות חכמה ובת קיימא. מנהלי החברות, הודיעו על כוונתם לאחד כוחות ולבנות את ה-'Software République', אקוסיסטם לקידום חדשנות בתחום הניידות החכמה. על ידי איחוד המומחיות המשלימות שלהם, השותפים מתכננים לפתח ולשווק יחד מערכות ותוכנות על מנת ליזום ולהציע חווית ניידות עשירה יותר ובת קיימא לערים, אזורים, עסקים ואזרחים. טכנולוגיות חדשות ומתקימות כגון: בינה מלאכותית (AI), אבטחת סייבר, קישוריות, "אלקטרוניקה משובצת", וטכנולוגיית ה"תאומים הוירטואליים" שיתרמו להצלחתם של מוצרים ושירותים חדשים אלה. מערכת אקוסיסטם פתוחה חדשנית זו, שנוסדה על ידי חמישה מהמובילים בתחומי הרכב והטכנולוגיה, תקבל בברכה חברים חדשים ותפתח שיתופי פעולה חדשים.

תחום הניידות, משתנה ומציע הזדמנויות חדשות. לפי ה-Boston Consulting Group, שוק הניידות העולמי יצמח ב-60% עד 2035 ויגיע ל-11,000 מיליארד יורו. צמיחה זו מונעת בעיקר מהופעת מוצרים ושירותים טכנולוגיים חדשניים – רכבים חשמליים, רכיבים חדשים, שירותים חדשים-שלאחר המכירה, ושירותים בעלי ערך מוסף אחרים – שחלקם יגדל מ-5% ל-45% משוק הניידות העולמי. שחקנים תעשייתיים מרכזיים הממוקמים ביבשות שונות, עם תמיכה ממשלתית, כבר מתארגנים על מנת לפתח רבות מהטכנולוגיות החדשות הללו באמצעות אסטרטגיות אינטגרציה משופרות. כיום, החברים המייסדים של ה-'Software République' מביעים בפני צרפת ואירופה את הדחיפות לבנות באופן קולקטיבי מערכת אקוסיסטם בת-קיימא שמטרתה להבטיח את ריבונותם בתחום זה.

תחומי שיתוף פעולה עיקריים: כדי לפתח ולשווק במשותף מערכות ניידות חכמות, המאפשרות הטמעת הצעת ניידות מותאמת וגמישה, זוהו שלושה תחומי שיתוף פעולה עיקריים:

  • מערכות חכמות המאפשרות קישוריות מאובטחת בין הרכב לסביבתו הדיגיטלית והפיזית.
  • מערכות סימולציה וניהול נתונים כדי לייעל זרימות עבור אזורים וחברות.
  • מערכת אקוסיסטם של אנרגיה בכדי לפשט את חוויית הטעינה.

לדוגמה, שותפי ה-'Software République' יעסקו בנושאים הבאים:

התחברות  וטעינה- פיתוח של טכנולוגיות ושירותים חדשים המאפשרים זיהוי אוטומטי של מכונית חשמלית, בעת החיבור לנקודת טעינה תואמת, וביצוע חיוב ללא כל פעולה מצד המשתמש.

שיפור נידות באזורים- על מנת להקל בין הגישות לניידות, סימולציות להחלפת מידע וגישה חופשית בין ערים, ניהיה זקוקים לנקודות הבאות: יכולת קבועה של צרכנים לבחור את אמצעי הניידות הטובים ביותר על פי זמן, נוחות או ניהול אנרגיה. מפעילים ושירותיהם. יכולתן של רשויות ציבוריות לדמות וליישם תרחישי ניידות, כגון ניהול מקרי חירום, אירועים. מתכנני ערים לצורך תכנון טוב יותר של השימוש בקרקעות.

כדי לטפח חדשנות, ה-'Software République', תשאף ליצור קרן השקעות למימון הסטארט-אפים המבטיחים ביותר וחממה לאירוח סטארט-אפים בתחום טכנולוגיות הניידות החכמות, שם תהיה להם גישה לסביבת פיתוח ועריכת ניסויים וירטואליים משותפים, וחונכות באמצעות רשת ערכית. לקראת השקת מערכת האקוסיסטם עבור חברות סטארט-אפ ואוניברסיטאות, השותפים ב-'Software République' מתכננים לארגן אתגר נתונים שיתרום לפיתוח הטכנולוגיות לניידות של המחר: עתיד חשמלי, מחובר ואוטונומי.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg