אושר עדכון שיעור ההפחתה בשווי השימוש ברכב היברידי וחשמלי

ועדת הכספים אישרה היום, את הוראת השעה לעדכון שיעור ההפחתה בשווי השימוש ברכבים בעלי הנעה מתקדמת (היברידית, פלאג-אין וחשמלית) לשנים 2022 – 2025. בהתאם לתקנות שאושרו, שיעור ההפחתה בשווי השימוש ברכב בעל הנעה היברידית ימשיך לעמוד על 500 ₪ לחודש. שיעור ההפחתה בשווי השימוש ברכב בעל הנעת פלאג-אין ימשיך לעמוד על 1,000 ₪ לחודש. שיעור ההפחתה בשווי השימוש ברכב בעל הנעה חשמלית יעמוד עד סוף שנת 2025 על 1,200 ₪ לחודש, לעומת 1,000 ₪ לחודש לפני העדכון.

בהתאם לפקודת מס הכנסה, יש לבצע זקיפת מס בגין שווי השימוש ברכב צמוד הניתן לעובד ממקום העבודה. קביעת שווי השימוש מבוססת על קבוצת המחיר של הרכב (עבור רכבים שנרשמו לתנועה לפני ה-1 בינואר 2010) או לפי 2.48% ממחירו של רכב חדש (עבור רכבים שנרשמו לתנועה לאחר ה-1 בינואר 2010).

עבור רכבים בעלי הנעה פחותת פליטות מזהמים, נקבעו שיעורי הפחתה לשווי השימוש, מכיוון שרכבים אלה יקרים יותר מרכב רגיל אך חסכוניים יותר בשימוש השוטף, ולכן שיעור הזקיפה הרגיל מייצר עבורם תוצאה גבוהה מידי. מטרת ההפחתות היא לייצר תוצאה שתשקף נכונה את העלות הכלכלית של השימוש הפרטי ברכבים אלה.

העדכון הנוכחי בשיעורי ההפחתה, מבוסס על בדיקות כלכליות עדכניות. בין היתר, נלקחו בחשבון כניסתם לשוק של דגמים חדשים ויקרים יותר של רכבים חשמליים והתייעלות בצריכת האנרגיה של דגמים חשמליים. בנוסף,  בכלי רכב חשמליים ופלאג-אין הובאו בחשבון הוצאות להתקנת תשתית טעינה ביתית.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg