תערוכת טוקיו 2019

תערוכת טוקיו לקסוס

לקסוס מציגה את חזונה למכונית חשמלית עתידיתוחושפת בהופעת בכורה עולמית אתמכונית הקונספט Electrified LF-30.
23/10/19

תערוכת טוקיו, במסגרת מאמציה המתמידים להעניק חוויות חדשניות ומדהימות, לקסוס חשפה בתערוכת הרכב של טוקיו את חזון ה"Lexus Electrified" לדור הבא של המכוניות החשמליות, כאשר גולת הכותרת הינההופעת בכורה עולמית של דגםהקונספטElectrifiedLF-30.בכוונת לקסוס לחשוף את המכונית החשמלית מונעת סוללה (BEV) הראשונה שלה בנובמבר ולהרחיב את המענה שלה לצרכי אזורים שונים בעולם, לרבות פיתוח מכוניות חשמליות היברידיות (HEV), היברידיות פלאג אין (PHEV) ומכוניות חשמליות המונעות על ידי תא דלק (FCEV). לאחר מכן, לקסוס מתכננת להרחיב את היצע הדגמים החשמליים שלהולהשיק את המכונית ההיברידית פלאג אין הראשונה של לקסוס ופלטפורמה ייעודית חדשה למכונית חשמלית מונעת סוללה בתחילת העשור הבא.עד שנת 2025 בכוונת לקסוס להרחיב את היצע ההנעות בכל הדגמיםלמערכות הנעה חשמליות ולמערכות הנעה פלאג אין היבריד, זאת בנוסף למערכות ההיברידיות המתקדמות הקיימות כיום. באופן זה יוכלו הלקוחות לבחור את ההנעה המתאימה ביותר עבורם, בהתאם לצרכיהם. זאת, לאור היעד של לקסוס לצמצם את השימוש במנועי בעירה פנימית קונבנציונלית למינימום

לקסוסLF-30 Electrified


עיצוב- מאפיין מכונית חשמלית המונעת על ידי סוללה (BEV) עם מנועים חשמליים בתוך הגלגלים, שמבטא באופן ויזואלי את זרימת האנרגיה הייחודית של ה-LF-30 Electrified. צורת המכונית נועדה להמחיש את האנרגיה הנוצרת על ידי הגלגלים הקבועים בפינות מרכב המכונית, זורמת לעבר תא הנוסעים, דרך הנהג וממשיכה ישירות לשטח פני הכביש.לקסוס, המנצלת את העובדה שלמכונית אין מכסה מנוע בשל היותה מכונית המונעת על ידי סוללה, הרחיבה את צורת הגריל הקדמי האייקוני לאורך כל ארכיטקטורת המכונית. שמשת המכונית, הנמתחת ברציפות מהחזית לאחור, הפגושים השריריים והפנסים בצורת כנף יוצרים את קווי המתאר של הגריל. צורת המרכב כוללת, חזית זורמת אלגנטית ההופכת ללינארית וחדה מאחור. בנוסף לפנסים בצורת כנף, החדות של הפנסים האחוריים ופתחי האוויר הצדדיים מעניקים יחד אווירודינמיקה וביצועי קירור מצוינים, והתוצאה היא סגנון המשלב פונקציונליות.ניתן לשנות את רמת הכהות של החלונות הצדדיים, וכך יש לנוסעים שדה ראייה נרחב של הנוף מסביב ופרטיות בלילה ובמצבים אחרים. צבע חרטום המכונית ודפוסי פליטת האור עוזרים לזהות מבחוץ האם המכונית פועלת במצב רגיל או נמצאת במצב נהיגה אוטונומי.

עיצוב פנים- סביבת הנהג התבסס על הקונספט החדש של לקסוס המכונה"טזונה" (ldquoTazuna rdquo), השואב השראתו מהאופן שבו רסן סוס בודד יכול להשיג הבנה הדדית בין הסוס לבין הרוכב. כך, המתגים המורכבים על בקרת ההיגוי והצג העילי מתואמים ביניהם במידה רבה ויוצרים מרחב המאפשר לנהג להתמקד בנהיגה תוך שליטה על פונקציות שונות, כגון ניווט, מערכת השמע ובחירת מצב הנהיגה, מבלי להצטרך להסיט את הראייה או להפעיל מתגים ידניים.הLF-30 Electrified נותנת אינדיקציה כיצד תיראה סביבת הנהג העתידית המבוססת על קונספט "טזונה" באמצעות שימוש בממשקים מהדור הבא, כגון שליטה באמצעות תנועות יד ותצוגה משופרת של מידע על המכונית באמצעות מציאות רבודה (AR). התוצאה היא עיצוב פנים נוח ונעים לנהג ולנוסעים כאחד.מושב הנוסע הקדמי מזכיר מושב במחלקה ראשונה במטוס, ובחלל הפנים שוררת תחושה פתוחה ועוטפת כאחד. כל המתגים והבקרים האחרים הנמצאים בהישג יד ומסך גדול הנשלט על ידי תנועות יד ומיועד למושב הנוסע מוסיפים לנוחות בתא הנוסעים.



אבזור-
מערכת שמע מבית היוצר שלMark Levinson® יוצרת סביבת האזנה מהדור הבא, שבה בקר רמקול קובע את החללים האקוסטיים האידאליים להאזנה למוזיקה עבור הנהג וכל נוסע. כמו כן, הרמקולים מובנים בתוך משענות הראש ומעניקים לא רק סביבת שמע אופטימלית, אלא גם אופציה של ביטול רעשים התורמת לשקט מוגבר.
גג זכוכית מעל המושבים האחוריים הנשלט על ידי קול, וחלון תצוגה ldquo Sky Gate rdquo הנשלט על ידי תנועות יד, עושים שימוש במציאות רבודה כדי להציג סוגי מידע שונים, כגון שמיים זרועי כוכבים שנראים אמיתיים, סרטוני וידאו האהובים על המשתמש ואף ניווט.

מנועים- בלקסוס, ארבעה מנועים חשמליים בתוך הגלגלים, מערכת היגוי אלקטרונית וLexus Advanced Posture Control הLF30 יכולה להציע חוויה דינמית שאין כדוגמתה כיום. הLF-30 עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות רבות שאף חורגות מעבר לבקרת יציבה מתקדמת. מנועים חשמליים בתוך הגלגלים לכל אחד מארבעת גלגלי המכונית והמיקום הנמוך של הסוללה מאפשרים שליטה טובה יותר בכוח ההתמד ומעניקים ביצועי נהיגה ברמה גבוהה. טכנולוגיות נהיגה אוטונומית ורכב עזר מבוסס רחפן מבשרים על הצפוי ב2030 ועל הערך המוסף הנרחב שמכוניות יכולות להציע.טכנולוגיית Lexus Advanced Posture Control מווסתת את הספק כוח ההנעה ממנועים חשמליים בעלי מומנט גבוה כך שיתאימו את יציבת הרכב לכושר החישה האנושי. שליטה עצמאית לחלוטין של הגלגלים הקדמיים והאחוריים מאפשרת הנעה נאותה של הגלגלים הקדמיים, הנעה של הגלגלים האחורייםוהנעה של כל ארבעת הגלגלים, בהתאם למצב הנהיגה. הLF-30 עושה שימוש בטכנולוגיית טעינה אלחוטית כדי להקל על טעינה יומיומית. ניהול אנרגיה מבוסס בינה מלאכותית מאפשר חלוקה אופטימלית של החשמל למכונית ולבית, ובקר הטעינה מתואם עם לוח הזמנים היומי של המשתמש.

אבזור- מערכת שמע מבית היוצר שלMark Levinson® יוצרת סביבת האזנה מהדור הבא, שבה בקר רמקול קובע את החללים האקוסטיים האידאליים להאזנה למוזיקה עבור הנהג וכל נוסע. כמו כן, הרמקולים מובנים בתוך משענות הראש ומעניקים לא רק סביבת שמע אופטימלית, אלא גם אופציה של ביטול רעשים התורמת לשקט מוגבר.גג זכוכית מעל המושבים האחוריים הנשלט על ידי קול, וחלון תצוגה ldquo Sky Gate rdquo הנשלט על ידי תנועות יד, עושים שימוש במציאות רבודה כדי להציג סוגי מידע שונים, כגון שמיים זרועי כוכבים שנראים אמיתיים, סרטוני וידאו האהובים על המשתמש ואף ניווט.

בינה מלאכותית בתוך הרכב מבדילה בין קולותיהם של נוסעי המכונית ועושה שימוש במידע מותאם אישית השמור על מפתח הבקרה של הנהג שמשמש כפרטנר. הבינה המלאכותית מקלה על התאמת האלמנטים של סביבת הפנים, כגון טמפרטורת האוויר והשמעוהגדרת נתיבי הניווט והיעדים, והיא אף מציעה אפשרויות לפעילויות לאחר ההגעה. היא גם מבינה את העדפותיו של הנהג ועוזרת לו לשלוט על הגדרות המתלים ויחידת ההנעה בזמן אמת על פי סביבת הנהיגה.


נהיגה אוטונומית – מערכת היגוי אלקטרונית steer-by-wire מבטלת את החיבור המכני כדי לאפשר שליטה גמישה יותר בפניות בהתאם לתנאי הנהיגה ומעניקה תחושת היגוי מדויקת יותר המסונכרנת עם כוונת הנהג. הLF-30נושאת גם את lsquoLexus Airporter rsquo, רכב עזר המבוסס על טכנולוגיית רחפן. באמצעות שליטה אוטונומית,הLexus Airporter מסוגל לבצע משימות כגון הובלת מטעןעצמאית מדלתהבית לשטח אחסון המטען של המכונית. על בסיס קונספט טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית העדכנית ביותר של lsquo Lexus Teammate rsquo, הLF-30 כוללת תכונות תומכות נהיגה מתקדמות בדמות מצב Chauffeur ומצב Guardian. הנוסעים יכולים ליהנות מנוחות ומשקט נפשי במהלך נהיגה אוטונומית הודות לשימוש בטכנולוגיית בקרת יציבה מתקדמת. יתרה מזאת, פונקציית חניה עצמית ופונקציית איסוף מהדלת שבה המכונית נוסעת באופן אוטונומי משביל החנייה לדלת הבית מעניקה רמת נוחות גבוהה במיוחד.

מפרטים של לקסוסLF-30 Electrified

אורך (מ"מ)

5,090

רוחב (מ"מ)

1,995

גובה (מ"מ)

1,600

בסיס גלגלים

3,200

משקל (ק"ג)

1,750

מרחק שיוט [תקן WLTP] (ק"מ)

500

קיבולת סוללה (קילווט/שעה)

110

מהירות טעינה (קילווט)

150

האצה מ0 ל100 קמ"ש (שניות)

3.8

מהירות מרבית (קמ"ש)

200

הספק מרבי (קילווט)/ מומנט מרבי (Nm)

400/700



שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg