משרד התחבורה, שינה את החלטתו להפסקת הייבוא של כלי רכב חשמליים שלא סיימו תהליך תקינה אירופאית בסדרות קטנות, החל משנת 2025. מתוך מטרה לקדם את הייבוא של כלי רכב חשמליים, התיר משרד התחבורה בשנת 2019 ייבוא כלי רכב מסוג M1 + N1 תחת תקינה אירופאית חלקית של סדרות קטנות, בכמות מוגבלת של עד 400 כלי רכב לשנה קלנדרית.
רקע: בחוזר שפורסם ב- 7/2024, מטעם אגף הרכב, לאחר בחינת מגמת ייבוא כלי הרכב החשמליים שחצתה את ה- 40 אלף רכבים כ- 25% מכלל המסירות, נראה היה שהמטרה לגידול בכלי הרכב הושגה. על כן הוחלט, כי משנת 2025 לא יתחדש ההיתר. המשמעות, סגירת אפשרות לייבא מותגים שאינם עומדים בתקינה אירופאית בהם: ליפמוטור, פורטינג, נטע עוד. ההתאמה לתקינה אירופאית מחייבת השקעה כספית משמעותית שאינה כדאית ליצרנים מסין, בעיקר לאור החסמים במיסוי המוטלים עליהם במדינות האיחוד האירופאי.
לאחר פניות של גורמים בענף הרכב ובהתחשב במגבלות הייבוא עקב המלחמה והפסקת השינוע לנמל אילת ובעיות מלאי שנוצרו, הוחלט במשרד התחבורה לבטל את ההחלטה ולאפשר את המשך הייבוא לכלי רכב בתקינה מצומצמת בכמות של עד 400 כלי רכב. המהלך עשוי להגביר את מגוון הדגמים החשמליים שיגיעו ארצה בשנת 2025. מינואר 2025 מתבטלת הטבת מס הקנייה בסך 35% המוטל על רכבים חשמליים ותעלה ל- 83%. השינוי יביא לעליית מחירים משמעותית של עשרות אלפי ₪ ולאי כדאיות כלכלית ברכישתם. ההחלטה תביא לייבוא דגמים נוספים ותגביר את התחרות.