
אופניים בסיכון
בשנתיים האחרונות, עלייה של כמעט פי 2 במספר הילדים שנפגעו בתאונות דרכים כשרכבו על אופניים. בתל אביב נפגעים הכי הרבה ילדים בתאונת אופניים בעשר השנים האחרונות.
29/9/2014
כמו בכל שנה, גם ביום הכיפורים הקרוב ימלאו המוני ילדים את הכבישים הריקים כשהם רוכבים על אופניים, קורקינטים או גלגיליות.על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2013 נפגעו 90 ילדים (גילאי 0-14) בתאונות דרכים כשרבו על אופניהם בערים, מספר כמעט כפול לעומת 50 הילדים שנפגעו כך רק לפני שנתיים, בשנת 2011.
נתון מדאיג נוסף הוא, כי לעומת שנת 2011 במהלכה אף ילד לא נהרג כתוצאה מתאונת אופניים, בשנת 2013 מצאו את מותם שלושה ילדים בגילאי 0-14 בעת שנסעו על אופניים בערים. גם מספר הילדים שנפצעו קשה כתוצאה מתאונת אופניים בערים עלה, מ- 12 בשנת 2011 ל- 28 בשנת 2012. על פי הנתונים, בעשר השנים האחרונות (2004-2013) נפגעו בממוצע 92 ילדים מדי שנה בתאונות אופניים בתחום העירוני ונהרגו בממוצע שני ילדים בשנה. המשמעות היא, כי מספר הילדים שנהרגו השנה בתאונות אופניים בערים, גדול מהממוצע של עשר השנים האחרונות.
29/9/2014
כמו בכל שנה, גם ביום הכיפורים הקרוב ימלאו המוני ילדים את הכבישים הריקים כשהם רוכבים על אופניים, קורקינטים או גלגיליות.על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2013 נפגעו 90 ילדים (גילאי 0-14) בתאונות דרכים כשרבו על אופניהם בערים, מספר כמעט כפול לעומת 50 הילדים שנפגעו כך רק לפני שנתיים, בשנת 2011.
נתון מדאיג נוסף הוא, כי לעומת שנת 2011 במהלכה אף ילד לא נהרג כתוצאה מתאונת אופניים, בשנת 2013 מצאו את מותם שלושה ילדים בגילאי 0-14 בעת שנסעו על אופניים בערים. גם מספר הילדים שנפצעו קשה כתוצאה מתאונת אופניים בערים עלה, מ- 12 בשנת 2011 ל- 28 בשנת 2012. על פי הנתונים, בעשר השנים האחרונות (2004-2013) נפגעו בממוצע 92 ילדים מדי שנה בתאונות אופניים בתחום העירוני ונהרגו בממוצע שני ילדים בשנה. המשמעות היא, כי מספר הילדים שנהרגו השנה בתאונות אופניים בערים, גדול מהממוצע של עשר השנים האחרונות.
מנתונים שאספה עמותת אור ירוק ממד"א נמצא, כי ביום כיפור בשנה שעבר (2013), נפצעו ילדים רבים עקב רכיבה על אופנים והחלקה על גלגליות, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינט. על פי הנתונים, 207 בני אדם, בהם 183 ילדים נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה, חלקם אף פונו לבתי החולים השונים ברחבי הארץ, ביניהם ילדה כבת 9 שנחבלה בראשה כשנפלה מאופניים בחיפה ופונתה לבית החולים במצב בינוני עד קשה. בנוסף, 19 בני אדם נפצעו באורח קל בתאונות דרכים ברחבי הארץ.
תאונות אופנים בערים בעשור האחרון
תל אביב היא העיר בה הכי הרבה ילדים נפגעו בעשר השנים האחרונות בתאונות אופניים, נפגעו בה 116 ילדים בגילאי 0-14 בין השנים 2004-2013 בתאונות אופניים, שלושה ילדים נהרגו ו- 11 נפצעו באורח קשה.
בבני ברק, נפגעו 57 ילדים בגילאי 0-14 בין השנים 2004-2013 בתאונות אופניים, חמישה נפצעו באורח קשה.
בירושלים, נפגעו 55 ילדים בגילאי 0-14 בין השנים 2004-2013 בתאונות אופניים, שני ילדים נהרגו ו- 19 נפצעו באורח קשה.
ברחובות, נפגעו 37 ילדים בגילאי 0-14 בין השנים 2004-2013 בתאונות אופניים, שלושה נפצעו באורח קשה.
בחולון, נפגעו 34 ילדים בגילאי 0-14 בין השנים 2004-2013 בתאונות אופניים, שניים נפצעו באורח קשה.
בראשון לציון, נפגעו 26 ילדים בגילאי 0-14 בין השנים 2004-2013 בתאונות אופניים, שלושה ילדים נפצעו באורח קשה.
אופניים חשמליות
בשנים האחרונות השתכללו האופניים וכיום ניתן למצוא רוכבים רבים על אופניים חשמליים, שמהירותן יכולה להגיע גם ל- 60 ו- 70 קמ"ש. האופניים החשמליים הפכו להיות נפוצים יותר ויותר, גם בקרב ילדים מתחת לגיל 14 שאין להם רישיון נהיגה או הכשרה כלשהי לנהיגה במהירויות כאלו. על פי התקנות החדשות שאמורות להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים, יום כיפור הקרוב יהיה גם האחרון שבו יהיה מותר לילדים לנסוע על אופניים חשמליים. על פי התקנות החדשות, תיאסר רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 14. בנוסף קובעות התקנות החדשות כי ההספק המרבי של המנוע יהיה 250 וואט ומהירות האופניים לא תעלה על 25 קמ"ש. כמו כן, תיאסר רכיבה על גבי המדרכה (רוכבים בגילאי 14 עד 16 יידרשו לרכוב בשבילי אופניים בלבד) וכל הרוכבים יחויבו לנסוע באופניים כאשר על ראשם מגנה קסדה.
כדי להימנע מפגיעה חמורה ברכיבה על אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים, סקייטבורדים, יש להקפיד על חבישת קסדה, אשר הוכחה כאביזר מציל חיים. בנוסף יש להצטייד במגני ברכיים, כפפות, מחזירי אור וביגוד זוהר, אשר מגדילים את הנראות.