מעורבות צעירים בתאונות עם אופנועים שנת 2014
מעורבות רוכבי אופנועים בגיל 17-24 חמורה, בכל חודש נהרג לפחות צעיר אחד שרוכב על אופנוע. בתל אביב נפגעים הכי הרבה רוכבי דו גלגלי בישראל.
צעירים רבים בישראל, בוחרים בשנים האחרונות לעשות רישיון ולנהוג על כלי רכב דו גלגלי כקטנוע או אופנוע. הסיבות לכך ברורות, ניתן לקבל את הרישיון בגיל מוקדם יותר, תהליך קבלת הרישיון הוא זול ומהיר, כלי הרכב ותחזוקתו זול יותר מכלי רכב אחרים ובנוסף השימוש בקטנועים ואופנועים פותר את בעיות החניה והפקקים שמאפיינים את מדינת ישראל. הבעיה היחידה שצעירים אלו לא לוקחים בחשבון, היא הסכנה שברכיבה על כלי רכב דו גלגליים בישראל. על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 13 רוכבי אופנוע/קטנוע צעירים (גילאי 15-24) נהרגו בשנת 2014 בתאונות דרכים. המשמעות היא, כי בכל חודש בשנת 2014, נהרג לפחות רוכב דו גלגלי צעיר אחד. עוד עולה מנתונים אלה, כי 788 צעירים נפגעו בתאונת דרכים בשנת 2014 בעת שרכבו על אופנועים/קטנועים, מתוכם 140 נפצעו באורח קשה. בממוצע של העשור האחרון (2005-2014), נפגעים כאלף רוכבי קטנוע/אופנוע צעירים בשנה בתאונות דרכים.
תאונות רכב דו גלגלי בערים בישראל 2014
תל אביב מובילה במספר הצעירים שנפגעו כשרכבו על אופנוע/קטנוע
בתל אביב נפגעו 98 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2014.
בירושלים נפגעו 73 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2014, אחד מהם נהרג.
בפתח תקוה נפגעו 42 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2014.
ברמת גן נפגעו 34 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2014.
בחיפה נפגעו 29 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2014, אחד מהם נהרג.
בנתניה נפגעו 27 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2014.
דו"ח שפרסמה עמותת "אור ירוק" לאחרונה, חושף כי סוג התאונה השכיח שבו נהרגים או נפצעים קשה רוכבי אופנועים, היא תאונה מסוג התנגשות חזית-צד. בנוסף נמצא, כי מעורבות רוכבי אופנוע צעירים (17-24) בתאונות דרכים חמורות, גבוהות יותר מאשר שאר קבוצות הגיל. אחת הסיבות לכך שאחוז הצעירים הנפגעים כרוכבי אופנועים וקטנועים היא גבוהה, היא אופן ההכשרה הבעייתי והחסר טרם קבלת רישיון הנהיגה. סיבה אחרת להיפגעות צעירים הרוכבים על אופנועים/קטנועים, קשורה בהעדר בשלות כמו גם בחוסר הניסיון שלהם: לצעירים המקבלים רישיון לכלי רכב דו גלגלי, אין את החובה לנסוע תקופה מסוימת עם מלווה, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון.