שינוע ימי למכוניות מחשבים מסלול

בענף רכב בישראל, עוקבים בהתפתחויות הביטחוניות האם הפסקת האש עם אירן תביא לרגיעה באזור ועם החוט'ים בתימן  שחסמו את המעבר למעבר ימי בים סוף ובסביבתו מסוף שנת 2023. הערכה, שבקרוב האוניות יחזרו לשוט בים סוף ובתעלת סואץ. צירים אילו שנחסמו, הפסיקו בין היתר פעילות ייבוא המכוניות לנמל אלת. האוניות שנעו ממזרח אסיה, נאלצו לשוט במסלול עוקף סואץ דרך אפריקה, מהלך שייקר את עלויות ההובלה באופן משמעותי. הערכה מדברת על ייקור של כ- 1,000 דולר למכונית. בנוסף, זמן ההובלה התארך בכ- 14 ימים נוספים. מחשש לשוט לחופי ישראל, מרבית חברות הספנות, פרקו את המכוניות בנמלי אירופה, ומשם הושטו לישראל ע"י חברות ספנות אחרות.

ב- 20204 ייובאו מעל 130 אלף מכוניות במסלול זה, והשנה כבר הגיעו כ- 70 אלף מכוניות. הערכה שאם יפסקו המגבלות לשינוע ימי, והמצב יחזור לשגרה, זה יביא לייצוב ולתחרות בשוק המכוניות החדשות, הוזלת מחירים וקיצור במועדי האספקה.

© כל הזכויות שמורות
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

רכב שחור