לקסוס אירופה הודיעה על הישג בשנת 2024, עם עליה של 20% במכירות וביסוס מעמדה כשחקנית מובילה בשוק רכבי היוקרה האירופאי. במהלך השנה האחרונה מכרה לקסוס 88,184 כלי רכב ביבשת ובכך השיגה נתח שוק של 2.5% בסגמנט היוקרה – השיעור הגבוה ביותר בתולדותיו.
בישראל, המותג לקסוס רשם שנת שיא היסטורית: אחרי 18 שנה בשוק המקומי, זינוק של 48% בהיקף המכירות, הציב את לקסוס בשורה אחת עם המותגים הגרמניים המובילים את שוק הפרימיום. ההישג הזה בולט במיוחד על רקע השנה המאתגרת שעבר המשק וכניסתם של מותגים חדשים לשוק הרכב. אחת הסיבות לעליה הדרסטית היא השקת דגם הLBX-, שאפשרה ללקסוס להיכנס לראשונה לסגמנט חדש שבו לא פעלה עד כה ופתחה בפניה את ההזדמנות להגיע לקהלים חדשים. בשנת 2024 נמכרו בישראל 480 יחידות LBX .
מהפיכת החשמל– לקסוס מובילה את המהפכה הירוקה בעולם רכבי הפרמיום, עם היסטוריה מפוארת של חדשנות בהנעות חלופיות והיא היחידה בשוק הפרימיום שמציעה ללקוחות גם רכבי היבריד, גם רכבי פלאג אין היבריד וגם רכבים חשמליים וגם טורבו היבריד. המותג היפני היה החלוץ בהטמעת טכנולוגיית ההנעה ההיברידית בסגמנט רכבי הפרמיום והצלחתן נשענת במידה רבה על המודעות שהלכה וגדלה ב-4 שנים האחרונות לרכבים עם הנעות מבוססות סוללה חשמלית. בשנת 2024, 91% ממכירות לקסוס באירופה היו של דגמים מחושמלים, כאשר במערב אירופה הנתון המרשים הגיע ל-99%. סך המכירות של רכבים מחושמלים עמד על 80,088 יחידות, עלייה של 24% לעומת 2023. בישראל, 99% ממכירות רכבי לקסוס בישראל הן של הנעות מחושמלות.
דגמים מובילים– שלושת הדגמים המובילים במכירות באירופה ב-2024 היו: NX עם מכירות של 26,635 יחידות, LBX עם מכירו של 23,018 יחידות ו-RX עם מכירות של 13,772 יחידות הצלחה בינלאומית. ההישגים באירופה תרמו משמעותית לתוצאות הגלובליות של לקסוס, שרשמה שנת שיא עולמית עם 851,214 מכוניות שנמכרו ברחבי העולם – עלייה של 3.3% לעומת 2023.
טקאשי ווטנבה- נשיא לקסוס אינטרנשיונל: "אנו מבקשים להודות לכל לקוח ולקוחה ברחבי העולם על תמיכתם המתמשכת ברכבי לקסוס. ב-2024, השקנו את ה-LBX וה-GX החדשים, המציעים חוויית ערך חדשה שזכתה לשבחים מצד לקוחות רבים. בנוסף, מרכז הטכנולוגיה החדש של טויוטה בשימויאמה (TTC-S) החל בפעילות מלאה, מה שמעניק לנו הזדמנות להשיק מסגרת פיתוח חדשה כחברה . ב-2025, אנו עומדים להכריז על דגמים חדשים ולהציג קונספטים חדשניים. אנו נשארים מחויבים לעיצוב מחדש של עתיד הניידות באמצעות הנדסה אנושית חדשנית ושיפור אורח החיים עם שירותים ממוקדי לקוח. מטרתנו היא להמשיך לספק את הערך הייחודי המגדיר את חוויית לקסוס."
דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל, מציין כי המותג רשם צמיחה חסרת תקדים גם בשוק המקומי: "אנו גאים להיות חלק מההצלחה הגלובלית של לקסוס, ולשבור שיא מכירות גם בישראל, עם גידול מרשים של 48% במסירות רכבים בישראל בשנה החולפת. הצמיחה המטאורית של לקסוס באירופה בכלל, ובישראל בפרט, מעידה על האמון הרב שרוכשים הלקוחות למותג ולאיכות המוצרים שלנו. נאמנות הלקוחות של לקסוס היא מהגבוהות בענף הרכב, בישראל מעל 83% מהלקוחות חוזרים לקנות לקסוס. ההצלחה של לקסוס מחזקת את הגישה שביוקרה אמיתית, אין קיצורי דרך אלא פעילות עקבית הן בשיווק המכוניות ובעיקר במתן שירות אישי, איכותי ואמין. אנו מתכוונים להמשיך ולשמר את המקום המכובד שלנו בשוק רכבי היוקרה גם ב-2025, תוך הכנה לקראת הרחבת היצע הדגמים המחושמלים והענקת חווית שירות יוצאת דופן ללקוחותינו."
צילום: יח"צ לקסוס
Sales for January – December 2024 | Total Units Sold |
LEXUS | 88,184 |
IS (inc. IS Hybrid) | 41 |
ES (inc. ES Hybrid) | 5,136 |
ES Hybrid | 4,578 |
LS (inc. LS Hybrid) | 94 |
LS Hybrid | 94 |
NX (inc. NX Hybrid) | 26,635 |
NX Hybrid | 16,841 |
NX PHEV | 9,182 |
UX (inc. UX Hybrid & BEV) | 10,959 |
UX Hybrid | 8,841 |
UX BEV | 1,860 |
RX (inc. RX Hybrid & Plug-In Hybrid) | 13,772 |
RX Hybrid | 6,215 |
RX PHEV | 4,427 |
LBX Hybrid | 23,018 |
RZ BEV | 4,001 |
LM Hybrid | 1,011 |
RC (inc. RC Hybrid) | 61 |
LC (inc. LC Hybrid) | 454 |
LC Hybrid | 20 |
GX | 618 |
LX | 2,384 |