תוצר: שברולט דגם: קרוזLT
קבוצת הרכב: משפחתית קבוצת רישוי: 3 דרגת זיהום: 4 רמת בטיחות: 6
שנת ייצור: 2016 ארץ ייצור: מקסיקו קוד דגם: 0981-0023
תיאור: הקרוז, מכונית משפחתית גלובלית הנמכרת ביותר של שברולט. מצוידת במנוע 1.4 טורבו וטכנולוגיה מתקדמת, שכוללת מערכת ה-Apple Car Play, התואמת למכשירי מובייל ואנדרואיד auto. תחום הבטיחות אקטיביות ופסיביות כולל 10 כריות אויר. מרווח פנים גדול יותר, ותפיסת עיצוב חדשה לחלוטין המעניקה לרכב יכולות אווירודינאמיות גבוהות.
מנוע וביצועים – טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר, המספק 153 כ"ס ומומנט של 24.4 קג"מ. דרגת זיהום 4.
תיבת הילוכים – אוטומטית עם 6 הילוכים וטפטרוניק להעברת הילוכים באופן ידני.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת התרעה לשמירת מרחק ונתיב – מובילאיי, מערכת למניעת דרדור בעלייה, הגה כוח בתגבור חשמלי. מערכתניטור נהיגה- Teem Drive.
בטיחות פסיבית – 10כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירת נוסעים, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק – לא בוצעו מבחני ריסוק של ה- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – אלגנטי ודינאמי, בחזית החרטום בקווים חדים עם מכסה מנוע משתפל קדימה ונושק לכונס אוויר צר ופנסים צרים ומלוכסנים וכוללים תאורת לד. הפגוש אגרסיבי בשילוב כונס טרפזי וכונס תחתון.
הצד, דינאמי קו הגג משופע לאחור, קו זרימה בולט בכתפי הדלתות בתף תחתון ובכנף קדמית, חלונות גבוהים ודלתות רחבות, קשתות גלגלים רחבות וגלגלי אלומיניום ספורטיביים.
מאחור סגנון ספורטיבי, בגג אנטנת דולפין, תא מטען מוגבה ומעוצב עם ספוילר מובנה, פנסים צרים שמשתלבים בדלת מטען ובכנפיים פגוש גבוה בשילוב מחזירי אור.
עיצוב פנימי – מודרני, כאשר סביבת הנהג מעוצבת כתא טיס, היא מעניקה תחושה של דינאמיות עם הנדסת אנוש טובה שיוצרת רמת עיצוב פנימית מרשימה ואיכותית. סביבת הנהג עטורה בשלל כפתורים וצגים, בשברולט השתמשו במגוון סוגי חומרים איכותיים ובצבעים וגוונים כהים. הפנל הקדמי עמוק מובנה בשני מפלסים ומשלב חומרי פלסטיק ואריגי בד מהודרים. במרכז הפנל מצוי צג המולטימדיה הצבעוני ופתחי אוורור בצדדים. פנל המזגן כולל לחצנים מבוררים סיבוביים. לוח השעונים משלב 4 שעונים אנלוגיים וצג דיגיטאלי במרכזם. גלגל ההגה בעיצוב חדש וספורטיבי בעל 3 צלעות ומרכזו טרפזי, עליו נמצאים מתגי שליטה למערכת השמע ולבקרת השיוט. והמושבים איכותיים התקרה משופעת מלפנים ומאחור ודפנות הדלתות מרווחת ומהודרות.
אבזור– מערכת שמע מקורית My Link עם מסך 7 אינץ, הנשלטת בגלגל ההגה כוללת גם, שקע ל-USB ו- AUX. תמיכה באפליקציית Apple Car Play שמאפשרת התחברות לטלפון האישי וקבלת שירותים מגוונים כולל ניווט של גולל. דיבורית בלוטוס מקורית, מזגן מקורי. מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות חשמלית, עם פנסי איתות, גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק.
תחזוקה – טיפולים בכל ק"מ 15,000 או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע עוצמתיים ושקטים, ההספק והמומנט גבוהים במיוחד ומעניקים תחושת עוצמה. זמינות הכוח מתקבלת בטווח קצר. תיבת ההילוכים החדישה פועלת ביעילות, ההחלפות מתוזמנות ליחסי העברה קצרים יותר והמעברים חלקים. לשילוב הילוכים ידני יש לשלב את הידית למצב L ובמתג בידית ההילוכים מבוצעת העברה. התנהגות כביש טובה וניכרת יציבות. ההיגוי מדויק ומכויל לרגישות משתנה, כיול המתלים ממוצע ולמעשה משכך מהמורות ומעניק נוחות לנוסעים. העיצוב פנימי מרשים ואיכותי, הנדסת אנוש לנהג טובה. תחום הבטיחות זוכה לדרוג 6 עם מערכת ההתרעה של מובילאי. רמת אבזור טובה עם מערכת מולטימדיה המקורית אולם זו מתבססת ומחייבת התחברות לטלפון לקבלת שירותים נחוצים. בסיס הגלגלי, מעניק מרווח פנימי גדול. זאת ועוד הופכים את הקרוז לעוצמתית, מפנקת ומהנה לנהיגה.
יתרונות – ביצועי מנוע, הספק ומומנט גבוהים, 10 כריות אוויר, אבזור,רמת בטיחות, עיצוב, מרווח פנים, אבזור, תוכנת ניטור נהיגה, סטייל אמריקאי.
חסרונות – בלם חנייה רגלי נוקשה, נפח מטען, ללא ציפוי עור בגלגל ההגה, מראות צד צרות, ללא פתחי אוורור מאחור, לא ניתן להתקין וו גרירה.
סיכום – שברולט קרוז המשפחתית הגלובלית של היצרן, מכונית אמריקאית לכל דבר. היא עולה מדרגה בעוצמתה עם מנוע טורבו החדש והעוצמתי המספק 153 כ"ס. משתפרת במכללים כמו מנוע,תיבת הילוכים והיגוי חשמלי, המקנים לה שיפורים משמעותיים בביצועים, התנהגות כביש ובצריכת הדלק. השדרוג ניכר גם ברמת האבזור שמקבלת מערכת מולטימדיה מקורית שתואמת לשימוש עם התקשרות לטלפון נייד. בבטיחות נקבל 10 כריות אוויר ומערכת התרעה לשמירת מרחק ונתיב בהתקנה מקומית ומערכת ניטור נהיגה.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
כן
|
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
כן
|
|
ESP– בקרת יציבות
|
כן
|
|
TCS– בקרת אחיזה
|
כן
|
|
TPMS– ניטור לחץ אוויר
|
כן
|
|
כריות אויר
|
כן
|
10
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
כן
|
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
כן
|
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
כן
|
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
כן
|
|
גלגל חליפי
|
כן
|
בגודל: קטן
|
מבחני ריסוק לא בוצעו
EURO NCAP
|
בוגרים
|
לא בוצעו
|
ילדים
|
לא בוצעו
|
|
הולכי רגל
|
לא בוצעו
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
5600/153
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
2000-4000/24.4
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 6 הילוכים
|
אורך ( מטר)
|
4,666
|
רוחב (מטר)
|
1,791
|
גובה (מטר)
|
1,458
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2,700
|
מידת צמיגים
|
225/45/17
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
419
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
56
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1738
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/11.3
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 53 אחורי:30 סה"כ: 83
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.29
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
אין נתון יצרן
|
מהירות מרבית קמ"ש
|
אין נתון יצרן
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/14.4
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/12.3
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |