תוצר: שברולט דגם: קרוז סטיישן LT Platinum
קבוצת הרכב: משפחתי קבוצת רישוי: 3 דרגת זיהום: 6
שנת ייצור: 2013 ארץ ייצור: דרום קוריאה קוד דגם: 0751-0039
תיאור: הקרוז החדשה היא המשפחתית של שברולט בגרסת סטיישן ווגון. ממונעת בבנזין 1.8תיבת ששה הילוכים אוטומטית. מידות הרכב גדולות וכך גם נפח תא המטען. ניתן בה דגש בשיפור העיצוב ובאבזור רב יותר. הקרוז, המשפחתית הגלובלית של שברולט פותחה תוכננה ועוצבה על ידי מעצבים בינלאומיים במפעלי GM בעולם מיוצרת בדרום קוריאה ושומרת על שמה בכל רחבי העולם.
מנוע וביצועים – מנוע בנזין 1.8 ליטר המספק 140 כ"ס ומומנט של 17.9, הביצועים טובים ושקטים. זהו מנוע התורם לאיכות הסביבה.
תיבת הילוכים – אוטומטית עם 6 הילוכים חדישה ומערכת טיפטרוניק המאפשרת העברת הילוכים ידנית, פועלות ביעילות ההחלפות מתוזמנות בטווחים קצרים.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות, מערכות בקרת יציבות, בקרת אחיזה, הגה כוח בתגבור חשמלי, פנסי ערפל קדמיים, חישוקי אלומיניום.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, ניטרול כרית אוויר לנוסע, חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התראה לאי חגירת חגורות בטיחות. התקני איזופיקס לעגינת מושבי בטיחות ילדים. דוושת בלם קורסת בתאונה חזיתית.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים במבחני ה-EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – יוקרתי וספורטיבי. החזית מרשימה מתפרצת ומהודרת בקו העיצוב החדשני של שברולט. כונס האוויר המרכזי רחב ביותר בדגם החדש והפנסים מעוצבים באופן זוויתי. הפגוש מעובה ובתוכו משולבים מסגרות גדולות עטורות ניקל לפנסי הערפל.
עיצוב הצד, במבנה גבוה, מתאפיין בצורה דמוית קשת ובקווים זורמים לאורך כתפי הדלתות הרחבות. קשתות הגלגלים מעובות והגלגלים בעיצוב ספורטיבי . תא מטען גדול ומשופע לאחור. בגג בולטות מסילות המטען מאלומיניום.
עיצוב החלק האחורי ספורטיבי, כאשר מכסה תא המטען בחלקו העליון הנו דמויי ספוילר, שמשה פנוראמית ופנסים גדולים ורחבים. הפגוש האחורי אגרסיבי, גבוה ורחב.
עיצוב פנימי – בשברולט, עיצבו את סביבת הנהג כתא טיס ובאופן עכשווי, המעניקה תחושה של דינאמיות ובסך הכול התוצאה תקרא הנדסת אנוש טובה ויוצרת רמת עיצוב פנימית מרשימה ואיכותית. סביבת הנהג עטורה בשלל כפתורים וצגים, בשברולט השתמשו במגוון סוגי חומרים איכותיים ובצבעים וגוונים שונים. הפנל הקדמי משדר איכות גם בשל השילוב בין פלסטיק טוב ואריגי בד מהודרים בשחור. במרכז הפנל נמצא תא אחסון ומתחתו ממוקמים מערכות השמע והאקלים, עטורים במסגרות כרום וניקל. ידית הילוכים מעוצבת בשילוב חומרים איכותיים. לוח השעונים משלב 4 שעונים אנלוגיים וצג דיגיטאלי במרכזם, המשדר את נתוני הדרך. גלגל ההגה ספורטיבי בעל 3 צלעות בשילוב פלסטיק כסוף ועור, ועליו נמצאים מתגי שליטה למערכת השמע ולבקרת השיוט. והמושבים איכותיים ויש תאי אכסון רבים.
אבזור– מערכת שמע מקורית הכוללת:MP3 , שקע AUX, 6 רמקולים והיא נשלטת מגלגל ההגה, מערכת My link הכוללת מסך מגע, דיבורית בלוטוס. מזגן עם בקרת אקלים מפוצלת, מערכת בקרת שיוט, גלגל ההגה מצופה עור מתכוונן ל-4 מצבים. מחשב דרך, נעילת דלתות וחלונות חשמליים, מראות צד מתכוונות חשמלית ומפשירות אדים. פנסי ערפל קדמיים, שני מפתחות התנעה מתקפלים עם לחצני שליטה לפתיחת הדלתות, משענת יד לנהג, תאי אחסון, חימום למושבים קדמיים וחיישני חנייה אחור. חישוקי אלומיניום.
תחזוקה – תדירות טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים ושקטים זמינות כוח מתקבלת בטוח קצר, תיבת ההילוכים החדישה פועלת ביעילות, ההחלפות מתוזמנות ליחסי העברה קצרים יותר והמעברים חלקים. השילוב בין המנוע לגיר בהחלט יעיל. התנהגות כביש טובה, ההיגוי מדויק וברגישות משתנה, כיול המתלים נוטה לקשיחות ומשכך מהמורות. עיצוב פנימי מרשים ואיכותי, הנדסת אנוש לנהג טובה, רמת אבזור טובה כעת מערכת ה- My-link הכוללת מסך מדה רחב ונוח ודיבורית מקורית. עד בקרוז חימום למושבים וחיישני חנייה. מרווח פנימי נפח גדול למטען. בגרסת הסטיישן הופכת הקרוז לשימושית יותר מפנקת ומהנה לנהיגה.
יתרונות – ביצועי מנוע ותיבת הילוכים, רמת בטיחות, רמת אבזור, נפח תא מטען, עיצוב חיצוני ופנימי, טיפולים בכל 30 אלף ק"מ, מחיר קנייה.
חסרונות – מרווח רגליים מאחור, מושבים קדמיים נוקשים במקצת.
סיכום – הקרוז החדשה גם בגרסת סטיישן, מציגה שיפור במידות הרכב, במכללים מנוע 1.8 עוצמתי, תיבת הילוכים והיגוי חשמלי. המקנים שיפורים משמעותיים בביצועים. תוספת ברמת האבזור עם תוספת של מערכת My link' עם מסך המגע וגלגלי המגנזיום המרשימים בעיצובם העוצמתי. מבנה הסטיישן הופך את הקרוז למתמודדת עוצמתית, ראויה מול כל מתחרותיה בקטגוריה.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
6
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
גלגל חליפי
|
![]() |
בגודל מלא
|
מבחני ריסוק
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() EURO NCAP
|
בוגרים
|
96%
|
ילדים
|
84%
|
|
הולכי רגל
|
34%
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין בנפח 1.8 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
6200/140
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
3800/17.9
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 6 הילוכים וטפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4.681
|
רוחב (מטר)
|
1.797
|
גובה (מטר)
|
1.484
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.697
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
500
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
60
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1475
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/10.53
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 56 אחורי: 20 סה"כ: 76
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.32
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
11.5
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/14.2
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/11
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |