תוצר: שברולט דגם: מאליבו LT
קבוצת הרכב: משפחתית מנהלים קבוצת רישוי: 5 דרגת זיהום: 13
שנת ייצור: 2014 ארץ ייצור: ארה"ב קוד דגם: 0961-0042
תיאור: המאליבו, מכונית מנהלים הותיקה של שברולט חוגגת שמונה דורות והיא נחשבת לדגם רב מכר באמריקה. הדור השמיני מגיע עם עיצוב חדשני ודינאמי בהשראת מכונית הספורט הקאמרו. המאליבו מצוידת במנוע טורבו בנזין עוצמתי המספק 259 כ"ס ותיבה אוטומטית. רמת הבטיחות גבוהה שכוללת לא פחות מ- 10 כריות אוויר. רמת אבזור מפנקת ודגש על איכות החומרים.
מנוע וביצועים – טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר, Ecotec המספק 259 כ"ס ומומנט של 40.6 קג"מ. ביצועיו עוצמתיים במיוחד. דרגת זיהום 13.
תיבת הילוכים – אוטומטית עם 6 הילוכים וטיפטרוניק חשמלית המאפשרת העברת הילוכים ידנית.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה. הגה כוח בתגבור חשמלי, פנסי ערפל קדמיים, אורות יום, פנסי איתות במראות צד. בקרת לחץ אוויר בצמיגים.
בטיחות פסיבית – 10 כריות אוויר, חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירת חגובות בטיחות, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים במבחני ריסוק EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – דינאמי ויוקרתי. החזית ספורטיבית עם מכסה מנוע ארוך נושק לכונס, ניתן דגש לקווי הזרימה. כונס אוויר טרפזי מובנה בפגוש מחולק במסגרות ניקל. פנסי החזית מעוצבים אל תוך הכנפיים. פנסי הערפל ממוקמים בתחתית הפגוש בתוך מסגרת ניקל.
עיצוב הצד אלגנטי בזכות מרכב ארוך, עם קו זרימה בולט בכתפי הדלתות. לעיצוב היוקרתי תורמים גם הדלתות והחלונות הגדולים,. וידיות הניקל בדלתות. קשתות גלגלים מעובות וחישוקי מגנזיום מהודרים.
עיצוב החלק האחורי משלים את מראה הצד ובוטים במיוחד הפנסים בעיצובם הייחודי – שני ריבועים מכל צד, שמשתלבים במכסה תא מטען. חלקו העליון של תא המטען דמוי ספוילר פגוש רחב וגבוה.
עיצוב פנימי – מתכנני המאליבו החליטו להרשים באמצעות שלל שעונים ומחוונים. עיצוב מודרני כתא טייס, הכל מתחיל בפנל עליון הבנוי משני מפלסים מחומרים איכותיים. בשילוב חיפוי לוח שעונים בציפוי עור. לצד הנהג נמצא פנל המזגן והרדיו במסגרת כרום, עם פתחי אוורור עליונים, מסך מולטימדיה צבעוני הנפתח לתא אחסון, מתגים סיבוביים ולחצנים. הפנל הוא דמוי קשת בעל מסגרת ניקל ותאורה כחולה ופנל ההילוכים נמצא במפלס גבוה והוא מתבלט בזכות עיצובו בפורמיקה דמוי עץ. בין המושבים משענת יד בציפוי עור עם תא אחסון.
לוח השעונים אנלוגי, שני שעונים גדולים במסגרות מרובעות בשילוב שעון דלק וחום. ביניהם צג דיגיטלי עם תצוגה גרפית. גלגל ההגה ספורטיבי , מרכזו טרפזי עם 3 צלעות שבו יש שימוש בעור וכרום. המושבים מרווחים, רכים ונוחים בציפוי אריג ועור. דפנות הדלתות מרופדות בעור. שלט מובנה במפתח הרכב.
אבזור– איכות החומרים ורמת האבזור בולטים לטובה. מערכת שמע מקורית מולטימדיה Mylink הנשלטת מגלגל ההגה, כוללת 6 רמקולים שקע ל-USB ו-AUX. מזגן עם בקרת אקלים בורר טמפרטורה לנהג ולנוסע ופתחי אוורור מאחור. מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך. ארבעה חלונות חשמליים ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות חשמלית, עם פנסי איתות. פנסי ערפל קדמיים. גלגל ההגה מתכוונן לגובה ולעומק. גלגלי מגנזיום. המושבים מרווחים ונוחים. מושב נהג חשמלי.
תחזוקה – טיפולים בכל ק"מ 15,000 או שנה.
מבחן כביש –ביצועי מנוע עוצמתיים ושקטים במיוחד ומעבר למקובל בקטגוריה. זמינות הכוח מתקבלת בטווח קצר וכך גם זמן התאוצה. המנוע שקט ופועל בסל"ד נמוך. תיבת ההילוכים איכותית ומתוזמנת כראוי. מערכת הטיפטרוניק חשמלית ופועלת בהסטת ידית ההילוכים למצב M ההחלפה מבוצעת במפסק המותקן בראש ידית ההילוכים. ההחלפה יעילה לצורך האטות ותאוצות. התנהגות כביש טובה, ההיגוי מדויק וקל רגישותו מתקשה עם הגברת מהירות ניכרת יציבות בנהיגה. המתלים בכיול רךשמעניק נוחות בנסיעה. בסביבת הנהג מרחב רב, פרי הנדסת אנוש טובה. עיצובה הפנימי של המאליבו מהודר מעבר למקובל והדבר משפיע לטובה על חווית הנהיגה והנסיעה.
יתרונות – ביצועי מנוע עוצמתיים, תיבת הילוכים, התנהגות כביש, רמת אבזור, רמת בטיחות, 10 כריות אוויר, איכות חומרים, רוחב מושב אחורי, עיצוב פנימי וחיצוני.
חסרונות – דרגת זיהום, האבזור ללא, ניווט, דיבורית ומצלמת רוורס. צריכת דלק, מרווח לרגלים מאחור, כושר גרירה לגרור, נמוך יחסית.
סיכום – המאליבו החדשה עוצמתית במיוחד למרות נפח מנוע קטן אך עם מערכת טורבו. התנהגות כביש רהוטה ורמת אבזור מפנקת. בטיחות ללא פשרות עם מערכות מתקדמות ו-10 כריות אוויר.בנוסף לביצועים, ניתנה תשומת לב רבה לאיכות החומרים, עיצוב ורמת אבזור מפנקת. תג המחיר שלה ממצב אותה בצמרת מכוניות המנהלים בשוק הישראלי.
המאליבו מעניקה תמורה הולמת למחיר. ביצועים עוצמתיים במיוחד, התנהגות כביש רהוטה ורמת אבזור בסיסית. בטיחות ללא פשרות עם מערכות מתקדמות ו-10 כריות אוויר.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
ETC– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
10
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
נהג ונוסע
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
||
גלגל חליפי
|
![]() |
בגודל: קטן
|
מבחני ריסוק
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() EURO NCAP
|
בוגרים
|
94%
|
ילדים
|
83%
|
|
הולכי רגל
|
57%
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
5300/25.9
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
5200/40.6
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 6 הילוכים וטיפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4.865
|
רוחב (מטר)
|
1.845
|
גובה (מטר)
|
1.463
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.738
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
462
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
70
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1645
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/6.35
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 52 אחורי: 25 סה"כ: 77
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.34
|
תאוצה 0-100 קמ"ש (שניות)
|
6.3
|
מהירות מרבית קמ"ש
|
249
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/12
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/9.7
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |