תוצר: שברולט דגם: מאליבו LS
קבוצת הרכב: משפחתית מנהלים קבוצת רישוי: 5 דרגת זיהום: 5 רמת בטיחות: 6
שנת ייצור: 2016 ארץ ייצור: ארה"ב קוד דגם: 0961-0062
תיאור: המאליבו מכונית מנהלים של שברולט ארה"ב. היא כבר דור תשיעי לדגם המוצלח של שברולט שמיוצר מ- 1964. כעת מתחדשת עם מנוע בנזין טורבו בנפח 1.5 ליטר עוצמתי וחסכוני. ותיבת 6 הילוכים אוטומטית. מידות הרכב גדולות, המשקל ירד ומאפשר ביצועים טובים. העיצוב דינאמי ואלגנטי. רמת הבטיחות משופרת והמחיר אטרקטיבי מתמיד.
מנוע וביצועים – טורבו בנזין 4 צילינדרים, בנפח 1.5 ליטר, המספק 160 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. מערכת דימום מנוע Stop & Start. דרגת הזיהום 6.
תיבת הילוכים – אוטומטית 6 הילוכים וטפטרוניק- מתג חשמלי, להעברת הילוכים באופן ידני.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת לניטור לחץ אוויר בגלגלים, הגה כוח בתגבור חשמלי, מצלמת רוורס. מערכת להתרעה לשמירת מרחק ונתיב מתוצרת מובליאיי
בטיחות פסיבית – 10כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירת נוסעים, התקני LATCH לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק – לא בוצעו מבחני ריסוק של ה- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – דינאמי. מכסה מנוע קצר, עם בלטי זרימה בצדדים, הוא משתלב עם כונס אוויר צר, המובנה בפגוש הקדמי. בנוסף כונס המרכזי מעוטר בפסי ניקל, ומגן סף תחתון. פנסי החזית צרים כעין הנשר ומעוצבים לכנפיים.
הצד, דינאמי וזורם כאשר קו הגג משופע לאחור, חלונות כהים, דלתות רחבות קשתות גלגלים רחבות וחישוקי אלומיניום ספורטיביים.
מאחור, גג, אנטנת דולפין ושמשה משופעת, דלת מטען צרה, פנסים אחוריים צרים ומובנים בדלת המטען ובכנפיים. הפגוש אגרסיבי עם מגן סף תחתון בשחור.
עיצוב פנימי – נקי ודל במתגים. הפנל הקדמי רחב ועמוק, בשילוב ציפוי אריג. במרכז הפנל מוצב צג מולטימדיה מקורי. פנל המזגן עם לחצנים מעוצבים. פנל ההילוכים בקונסולה שטוחה, עטור במסגרת כרום ופלסטיק כסוף. לוח שעונים אנלוגיים, במרכזם צג דיגיטלי. גלגל ההגה בעיצוב ספורטיבי, 3 צלעות ומרכזו טרפזי. מושבים מרווחים, מרווח רגלים גדול. התקרה גבוהה, דפנות הדלתות מהודרות ומרווחות.
אבזור– מערכת שמע ומולטימדיה (תומכת אפל ואנדרואיד) מקורית, הנשלטת בגלגל ההגה כוללת גם, שקע ל-USB ו- AUX. מערכת My Link של שברולט, דיבורית בלוטוס מקורית, מזגן מקורי. מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות חשמלית, גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק, מצלמת רוורס.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים, הספק יעיל והמומנט גבוה ומקנה גמישות. בידוד הרעשים סביר. מערכת עצור מסע מדוממת בעת עצירה ומביאה לחיסכון. זמינות כוח טובה וזמן התאוצה יעיל. תיבת ההילוכים אוטומטית 6 הילוכים, שילוב ידני להילוכים מתבצע במצב M באמצעות מתג חשמלי המצוי בראש הידית ולא הכי נוח לתפעול. התנהגות כביש טובה, מידות המכונית הגדולות מקנות תחושת יציבות. כיול המתלים רך והמאליבו, קופצנית במהמורות ולא הכי מרוסנת. ההיגוי מדויק וקל לתמרון. פנים המכונית מרווח בזכות בסיס גלגלים משופר במידותיו. מערכת מולטימדיה מתקדמת ותומכת אפל ואנדרואיד באופציות שונות. ברמת LS האבזור דל ואיכות החומרים פחותה. תחושת הנהיגה במאליבו, ייחודית, מורגש בה המכללים הידידותיים שבאים להעניק עוצמה וחיסכון גם יחד.
יתרונות – מנוע חסכוני וידידותי לסביבה, תיבת הילוכים, רמת בטיחות, 10 כריות אוויר, עיצוב חיצוני, מולטימדיה מקורית. מרווח פנים לנוסעים.
חסרונות – רמת אבזור, ללא פנסי ערפל ופנסי תאורת יום, ללא ציפוי עור לגלגל ההגה, עיצוב פנימי פשוט, איכות חומרים, ללא פתחי אוורור מאחור למזגן, מראות צד צרות עם מגבלות שדה ראייה.
סיכום – המאליבו הוותיקה, מתחדשת בכך שמשלבת בה מנוע חסכוני, קטן נפח ועדין נותר עוצמתי. המידות משופרות והמשקל ירד בכ- 200 ק"ג. בדגם ה- LS בתמורה למחיר אטרקטיבי, נתפשר על רמת אבזור שתורגש בנוחות ובבטיחות. אציין כי רמת הבטיחות הישראלית, מעניקה ציון גבוה בזכות שילוב מערכת ההתרעה מתוצרת מובילאיי. בתמורה למחיר האטרקטיבי שלה, המאליבו החדשה ללא ספק מכונית מנהלים ראויה לחובבי מכוניות אמריקאיות.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
כן
|
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
כן
|
|
ESP– בקרת יציבות
|
כן
|
|
TCS– בקרת אחיזה
|
כן
|
|
כריות אויר
|
כן
|
10
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
כן
|
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
כן
|
2
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
כן
|
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
כן
|
|
גלגל חליפי
|
כן
|
בגודל: קטן
|
מבחני ריסוק
EURO NCAP
|
בוגרים
|
לא בוצעו
|
ילדים
|
לא בוצעו
|
|
הולכי רגל
|
לא בוצעו
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין טורבו בנפח 1.5 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
5600/160
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
2000/25.5
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 6 הילוכים וטיפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4,923
|
רוחב (מטר)
|
1,854
|
גובה (מטר)
|
1,463
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2,830
|
מידת צמיגים
|
225/55/17
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
447
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
49
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1436
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/8.79
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 54 אחורי: 31 סה"כ: 85
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.30
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
9.5
|
מהירות מרבית קמ"ש
|
210
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/13.5
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/11
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |