תוצר: רנו דגם: קאדג'ר דיזל ZEN
קבוצת הרכב: פנאי שטח קבוצת רישוי: 4 דרגת זיהום: 4
שנת ייצור: 2017 ארץ ייצור: ספרד קוד דגם: 0940-0072
תיאור: הקדג'אר רכב פנאי שטח, מקביל לקשקאי של ניסאן. הוא כולל שני מנועים בנזין ודיזל, רכב המבחן עם מנוע 1.5 טורבו דיזל. בקאדג'ר, מערכות בטיחות מתקדמות לרבות מערכות התרעה מקוריות, לשמירת מרחק, סטייה מנתיב, החלפת אורות, זיהוי תמרורים, שטח מת ומצלמה ותצוגת חנייה היקפית. העיצוב מרהיב בקווים זורמים ובולטים, רמת האבזור משופרת.
מנוע וביצועים – טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר, המספק 110 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. המנוע כולל מנגנוןStop & Start לדימום מנוע בעת עצירה. המנוע בתקן יורו 6 ובדרגת זיהום 4.
תיבת הילוכים – אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים וטפטרוניק להעברת הילוכים ידנית.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, בלם חנייה חשמלי אוטומטי, הגה כוח בתגבור חשמלי, מערכת למניעת דרדור במורד, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכות התרעה מקוריות: לשמירת מרחק, לסטייה מנתיב, ל"שטח מת", ולזיהוי תמרורי מהירות. מערכת חנייה היקפית ומצלמת רוורס, תאורה ראשית אדפטיבית. פנסי לד לתאורת יום ופנסי ערפל קדמיים. פנסי איתות במראות צד.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון נטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירת חגורות, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק – 5כוכבים ב מבחני ריסוק EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – דינמי בקווים עגולים. בחזית מכסה המנוע רחב וגבוה, הוא מודגש בקווי זרימה בולטים, משתפל קדימה לכונס אוויר בצורת V, עם סמל היצרן ופנסי חזית בעיצוב "עין הנמר". הפגוש אגרסיבי וכולל פנסי ערפל וכונס תחתון בצבע שחור.
הצד, זורם ובמבנה קרוסאובר, קוו הגג קשתי, כך גם החלונות. הדלתות רחבות ומובלטות ומעובות בכתפיים ובסף התחתון שמצופה בשכבת פלסטיק שחור. קשתות הגלגלים רחבות, מצופות פלסטיק החישוקים בעיצוב ספורטיבי.
מאחור, עיצוב ספורטיבי, עם ספוילר עליון ופנס בלימה, שמשה פנורמית צרה וכהה, דלת מטען מעוגלת, ופנסים משולבים בדלת ובכנפיים. הפגוש אגרסיבי, כולל מגן תחתון בשחור ופנסי ערפל.
עיצוב פנימי – מודרני ונקי, תוך שימוש בחומרים איכותיים. הפנל הקדמי רחב, לא עמוק ומוטה פנימה. במרכזו פתחיי אוורור, צג מולטימדיה מקורי. פנל בקרת האקלים בשילוב צג דיגיטלי צר. פנל ההילוכים במצוי במפלס גבוה בקונסולה, יחד עם בלם חנייה חשמלי ומשענת יד. לוח השעונים מודרני וצבעוני, כולו אגב בעיצוב דיגיטאלי חדשני. גלגל ההגה עם 3 צלעות מרכזו משושה וחלקו התחתון קטום. המושבים מרווחים, התקרה גבוהה, דפנות הדלתות מרווחות תאי אחסון צרים.
אבזור– מערכת שמע ומולטימדיה מקורית תומכת עברית, הנשלטת בגלגל ההגה כוללת גם, שקע ל-USB ו- AUX. 4 רמקולים, דיבורית בלוטוס מקורית, מערכת ניווט I go, מזגן עם בקרת אקלים בורר טמפרטורה לנהג ולנוסע. מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות ומתקפלות חשמלית, עם פנסי איתות, פנסי ערפל קדמיים. גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק. מערכות התרעה מקוריות לשמורת מרחק, נתיב, זיהוי תמרורים, החלפת אורות אוטו', כרטיס מפתח חכם, לחצן התנעה. חישוקי אלומיניום.
תחזוקה – טיפולים בכל 20,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים, למרות שההספק לא גבוה, מדובר במנוע דיזל עם מומנט משמעותי, שמעניק זמינות וכוח וגמישות. בידוד יעיל בקדמת הרכב, משתיק את רעשי המנוע. המנוע מדומם בעת עצירה לחיסכון מניעת זיהום. תיבת ההילוכים כפולת המצמדים פועלת ביעילות, לתאוצות משופרות או האטות רצוי להשתמש בהחלפת הילוכים ידנית. שילוב בין המכללים תורם לחיסכון בדלק. התנהגות כביש טובה. המתלים בכיול קשיח, והמכונית קופצנית. ההיגוי מדויק וברגישות משתנה. יכולת התמרון טובה. במורד, פועלת מערכת למניעת דרדור, אולם אינה יעילה לעלייה. ראוי לציין גם את בלם החנייה שפועל אוטומטית לנעילת ושחרור הגלגלים. סעיף הבטיחות האקטיבית, עולה מדרגה בקאדג'ר, בזכות מערכות התרעה מקוריות ליצרן. המערכות מתריעות קולית וויזואלית, על אי שמירת מרחק הולם, סטייה מנתיב ללא איתות. קבלת מיידע על המהירות המותרת בכביש, המערכת מבצעת החלפת אורות חזית באופן אוטומטי כאשר רכב בא ממול. ההתרעות לנהג, מתקבלות בלוח השעונים הדיגיטאלי הצבעוני. התראת רכב עוקף מתקבל המראות הצד. בנסיעה לאחור, מתקבלת תצוגת מצלמה בצג המולטימדיה ולצידה תצוגה היקפית שמסייעת לחניה. רמת האבזור משופרת ומפנקת. תנוחת הישיבה גבוהה אם כי מושב הנהג נמוך מדי. הנדסת אנוש טובה בסביבת הנהג. והנהיגה נוחה ומהנה.
יתרונות – מנוע חסכוני, תיבת הילוכים, צריכת דלק, עיצוב, רמת בטיחות, מערכות התרעה מקוריות, רמת אבזור עם מולטימדיה מקורית.מרווח פנים לרגליים.עיצוב.
חסרונות – מערכת למניעת דרדור לאחור,מושבים קדמיים נמוכים, רוחב מושב אחורי, ללא פתחי אוורור מזגן מאחור.
סיכום – הקאג'ר רכב פנאי שטח בגודל בנוני, עם עיצובו צעיר דינאמי וייחודי כיאה ליצרן. הביצועים שלו טובים, יעילים וחסכוניים בסעיף הדלק. ראוי לציין את שילוב הטכנולוגיה המתקדמת כשהיא מקורית ליצרן הרכב. מערכות ההתרעה מקפיצות מעלה את רנו ורמת הבטיחות האקטיבית של הקאג'ר והנוסעים בה. בכל הקשור למולטימדיה ושילוב מערכות בטיחות שמשתלבות בה רנו הפעם עולה מדרגה עם מערכת מתקדמת מקורית ותומכת עברית ותואמת לטלפונים.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
כן
|
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
כן
|
|
ESP– בקרת יציבות
|
כן
|
|
TCS– בקרת אחיזה
|
כן
|
|
כריות אויר
|
כן
|
6
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
כן
|
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
כן
|
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
כן
|
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
כן
|
|
גלגל חליפי
|
כן
|
קטן
|
מבחני ריסוק – 5 כוכבים
EURO NCAP
|
בוגרים
|
89%
|
ילדים
|
81%
|
|
הולכי רגל
|
74%
|
|
בטיחות כללית
|
71%
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
דיזל בנפח 1.5 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
4000/110
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
1750/25.5
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 6 הילוכים וטפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4,449
|
רוחב (מטר)
|
1,836
|
גובה (מטר)
|
1,598
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2,647
|
מידת צמיגים
|
215/60/17
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
472
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
55
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1482
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/13.47
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 52 אחור: 29 סה"כ: 81
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.24
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
11.7
|
מהירות מרבית קמ"ש
|
181
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/26.3
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/16.6
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |