המכונית
תוצר: רנו לוגאן דגם:MCV אוטומטית
קבוצת הרכב: מיניוואן מסחריקבוצת רישוי: 2 דרגת זיהום: 9 שנה: 2010
תיבת הילוכים – תיבה אוטומטית 4 הילוכים וטיפטרוניק להעברת הילוכים ידנית, החלפת הילוכים יעילה.
תיאור – הלוגאן MCV מתבססת על סטיישן בתוספת מידות אורך וגובה המקנות מרווח פנימי התורם להסעת 7 נוסעים בצורה נוחה. המכונית הושקה בשנת 2006 ומיוצרת במפעלי דאצ'יה ברומניה אשר נרכשו בשנת 2004 על ידי רנו. מכללי המכונית מתבססים על אילו הקיימים בדגמי רנו.
מנוע וביצועים – בנזין 1.6 ליטר, בהספק של 105 כ"ס ומומנט של 15 קג"מ. ביצועי המנוע סבירים ביחס למשקל המכונית ותכולתה, בעליות ניכר מאמץ המלווה ברעש.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות ABS ו EBD ובנוסף קיימת מערכת לתגבור בלימת חירום ABA, הגה כוח ופנסי ערפל קדמיים.
בטיחות פסיבית – 4 כריות אוויר, חגורות בטיחות עם קדם מותחן מקדימה ובמושבים מאחור.
מבחני ריסוק – 3 כוכבי בטיחות במבחני ה- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – בתצורת סטיישן, מוגדל כמיניוואן בקווים ישרים. חזית מודרנית, 2 דלתות צד נפתחות רגיל, מאחור 2 דלתות בפתיחה א-סימטרית. חלונות צד גדולים, קורות אורך בגג, מידות אורך וגובה המעניקות מרחב פנימי מרשים למכונית.
עיצוב פנימי – סטנדרטי למכונית מסחרית, למעט תכנון המושבים. סביבת הנהג אינה מרשימה ואינה איכותית במיוחד, היא מתבססת על שימוש רב בפלסטיק. לוח שעונים מודרני ברקע לבן. הנדסת אנוש סבירה, מנגנוני התפעול לדוגמא חסרי גישה ואינם נוחים לתפעול. מידות המכונית אפשרו תכנון מעולה של המושבים תוך התחשבות בנוסעים מבוגרים שיכולים לשבת בנוחות גם בשורת המושבים מאחור.
אבזור– בסיסי כמקובל במכונית משפחתית ממוצעת, מזגן מקורי, נעילה מרכזית לדלתות, 4 חלונות חשמליים, מראות מתכוונות חשמלית, מוטות גג, מחשב דרך , זמזם אורות.
תחזוקה – 15,000 ק"מ או שנה הקודם מביניהם.
מבחן כביש– ביצועי מנוע סבירים, בעליות ובעומס ניכר מאמץ. תיבת ההילוכים מתפקדת ביעילות, ידית הטיפטרוניק מסיעת להאטה והאצה,התנהגות כביש סבירה , מתלים נוקשים, קפיצות מורגשות במהמורות התכנון הפנימי מעניק לנוסעים נוחות בשלבי הנסיעה. בכל פנייה האיתות מלווה בזמזום מקורי אך מיותר.
סיכום – פתרון כלכלי בתנאים של מכונית מסחרית להסעת 7 נוסעים בנוחות, רמת הביצועים סבירה, תיבת ההילוכים האוטומטית משפרת את נוחות הנהיגה, אילוצי המחיר גרמו לפשרות ברמת הבטיחות.
יתרונות – פתרון חסכוני ל-7 נוסעים, תכנון מושבים ומרווח פנימי, אפשרית להובלת מטען, קיים גגון.
חסרונות – ביצועי מנוע, איכות תיבת הילוכים, רמת הבטיחות, איכות חומרים וגימור, הנדסת אנוש.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אוויר- מס'
|
![]() |
4
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אוויר לנוסע
|
![]() |
|
מבחני ריסוק
EURO NCAP
|
בוגרים
|
![]() ![]() ![]() |
ילדים
|
![]() ![]() ![]() |
|
הולכי רגל
|
![]() |
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין 1.6
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
5750/105
|
מומנט (קג"מ / סל"ד
|
3750/15
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 4 הילוכים וטיפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4.473
|
רוחב (מטר)
|
1.740
|
גובה (מטר)
|
1.662
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.900
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
198
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
50
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1380
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/13.14
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 52 אמצע: 23 אחור:27
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
אמצע: 1.27 אחור: 0.99
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
אין נתון יצרן
|
תצרוכת דלק (ק"מ / ליטר)
|
1/9.7
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |