תוצר: רנו דגם: גראנד סניק EX דיזל 7 נוסעים
קבוצת הרכב: מיניוואן קבוצת רישוי: 5 דרגת זיהום: 5
שנת ייצור: 2013 ארץ ייצור:קוד דגם: 0928-0009
תיאור:הגראנד סניק, מיניוואן גדול ושימושי מתוצרת רנו מיועד לשבעה נוסעים. הדור הנוכחי מצטיין בעיצוב חדשני, מרווח פנים מרשים, מכללים טכנולוגיים חדישים ומנוע דיזל קטן נפח וחסכוני ותיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים.
מנוע וביצועים – טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר, המספק 110 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ. בצועים טובים וחסכוניים.
תיבת הילוכים – אוטומטית עם 6 הילוכים כפולת מצמדים.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, בלם יד חשמלי, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת למניעת דרדור בעלייה, הגה כוח בתגבור חשמלי. פנסי איתות במראות צד ופנסי ערפל קדמיים, פנסי לד לתאורת יום. חיישני אורות וגשם להפעלת מגבים. תאורה בדלתות.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס מלפנים ושניים במושב מרכזי, התראה קולית לאי חגירתם. התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים. משענות ראש מתכוונות למניעת צליפת שוט הצוואר.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים במבחני ריסוק EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – העין צדה את החלון הקדמי הרחב והמשופע המוביל אל מכסה מנוע קצר המשתפל לפנים ובצדדיו מוקמו פנסים רחבים המתחברים לכנפיים. כונס אוויר עליון צר מעוטר במסגרת ניקל משלים את המראה. בתחתית פגוש אגרסיבי מעוצב המשולב בכונס אוויר תחתון המעוטר בניקל ולצדו פנסי ערפל עגולים ותאורת לד ליום.
חזית הצד מעוצבת באופן שקט. הגג הנו דמוי גגון משולש המוגבה מלפנים ומשופע לאחור. החלונות והדלתות רחבים ובתחתית הוספו מגיני סף תחתון. קשתות הגלגלים רחבות וחישוקים מהודרים.
עיצוב החלק האחורי מתאים את עצמו לשאר המכונית באופיו השקט ובחלון האחורי הגדול המתחבר לדלת אחורית רחבה. חלקו העליון של החלון הנו דמוי ספוילר ובו יש פנס בלימה מובנה. בדומה לפנסים הקדמיים גם האחוריים משתלבים בצדי הרכב ומעוצבים אל תוך הכנפיים. הפגוש צר ומוגבה בצדדים בשילוב פנסי ערפל מובנים.
עיצוב פנימי – יצירתי ובדגש על מרחב פנים. הפנל הקדמי רחב, עמוק ונקי ומיוצר בגוון שחור. במרכז של הפנל מתחת למעין כנף מסתור כנגד סנוור בולט צג דיגיטאלי צר, מלבני וצבעוני המספק את נתוני הדרך. מתחת לפנל נמצאים פתחי אוורור, פנל רדיו ובקרת אקלים. ידית ההילוכים הידנית מעוטרת בכרום ועור. גלגל ההגה עם שלוש צלעות המרכזית בהם כטבעת בגוון כסוף. קונסולה משתלבת בין המושבים עם משענת יד רחבה ומתכוונת ויש בה תאי אחסון. מושבים מרווחים, המושב האחורי מחולק לשלושה מושבים והמושב בשורה האחורית מחולק לשני מושבים. התקרה גבוהה מלפנים, דפנות הדלתות מרווחות ומהודרות באריג. מיקום לוח השעונים בעייתי לצפיית הנהג למרות עיצובו המרשים, הצג אקטיבי ומשנה צבעים בהתאם לסגנון הנהיגה (כחול / ירוק).
אבזור– מערכת שמע מקורית הנשלטת מגלגל ההגה כוללת, בין השאר, שקע ל-USB ו- AUX ודיבורית בלוטוס מקורית הנשלטת מההגה. מזגן עם בקרת אקלים ופתחי אוורור מאחור. מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, וילונות צד, מראות צד מתכוונות חשמלית עם פנסי איתות, פנסי ערפל קדמיים. גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק. פנסי ערפל קדמיים. מראה פנימית פנוראמית נוספת. לחצן התנעה, שלט דלתות מובנה במפתח.
תחזוקה – טיפולים בכל 20,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים, שקטים וחסכוניים. זמינות הכוח יעילה בטווח קצר אולם זמן התאוצה ל-100 קמ"ש ארוך (14.3 שניות). תיבת ההילוכים כפולת המצמדים פועלת ביעילות ונוחה לתפעול. התנהגות כביש טובה, מתלים קשיחים, היגוי מדויק עם רגישות משתנה בהתאם למהירות מה שיוצר תחושת יציבות בנהיגה. תנוחת הישיבה גבוהה ושדה הראייה נרחב מכל הצדדים. תחושת מרחב מלפנים. מיקום לוח השעונים בעייתי לצפיית הנהג למרות עיצובו המרשים, הצג אקטיבי ומשנה צבעים בהתאם לסגנון הנהיגה (כחול / ירוק). ממול לנהג תאי אחסון משולבים בפנל.
יתרונות – ביצועי מנוע (מומנט), תיבת הילוכים, חיסכון בדלק, מרחב פנים, רמת בטיחות, התנהגות כביש, נוחות בנהיגה.
חסרונות – זמן תאוצה ארוך, נתון הספק מנוע, מיקום לוח השעונים.
סיכום – הגראנד סניק, מיני וואן מרווח וחסכוני בגרסת הדיזל. רמת הבטיחות גבוהה עם מערכות טכנולוגיות מתקדמות. עיצוב הפנים בדגש למרחב רב. רמת האבזור יעילה ומפנקת.היא פתרון יעיל כרכב למשפחה מורחבת.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
6
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
4
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
גלגל חליפי
|
![]() |
בגודל קטן
|
מבחני ריסוק
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() EURO NCAP
|
בוגרים
|
91%
|
ילדים
|
76%
|
|
הולכי רגל
|
42%
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
400/110
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
1750/24.5
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 6 הילוכים (רובוטית)
|
אורך ( מטר)
|
4.573
|
רוחב (מטר)
|
1.845
|
גובה (מטר)
|
1.675
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.769
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
208
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
60
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1592
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/14.4
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 50 אמצע: 26 אחורי: 15
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
אמצע: 1.33 אחור: 80
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
14.3
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/21
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/15.4
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |