קרוסאובר חשמלי חדש לאאודי


קרוסאובר חשמלי עם טווח נסיעה של יותר מ-400 ק"מ. שני מנועים חשמליים המספקים יחדיו עד 408 כ"ס. ישראל תהיה אחת המדינות הראשונות בעולם בהן ישווק הרכב, בתחילת 2019.

19/9/2018

Audi חשפה בסן פרנסיסקו את הרכב החשמלי הראשון מתוצרתה. Audi e-tron הוא SUV חשמלי המיועד לספורט, משפחה ופנאי. Audi e-tronממוקם מבחינת מימדים בין Q5 ל-Q7 המצליחים של המותג: אורכו עומד על 4,901 מ"מ, רוחבו הוא 1,935 מ"מ וגובהו 1,616 מילימטר. עם בסיס גלגלים של 2,928 מ"מ, מעניק ה-Audi e-tronשפע של מרחב לחמישה נוסעים על מטענם.

עיצוב חיצוני- ה-Audi e-tronמשקף את שפה העיצוב החדשה של Audiכשהיא מתורגמת לעידן החשמלי באמצעות פרטים חדשים, המגדירים את הסגנון שלה. כמו דגמי SUVאחרים של המותג. בקצה התחתון של הפנסים הראשיים מסוג Matrix LED, נמצאים ארבעה פסים אופקיים המייצרים את החתימה המיוחדת של e-tron באמצעות תאורת הנסיעה ביום. זו משולבת לראשונה ישירות בתוך הפנסים הראשיים. עיצוב מלא ההבעה של אזור הספים עם שילובים שחורים ממחיש את המיקום של הסוללה ובאופן זה את מרכז האנרגיה של ה-Audi e-tron.

עיצוב פנימי- פנים הרכב נלקח מה-A6 ו-A7 החדשות, עם עדכונים קלים, וכולל שני צגי מגע גדולים MMIהמופנים לעבר הנהג ומחליפים כמעט לחלוטין את כל המתגים והבקרות הקונבנציונליים. ניתן לשלוט בתפקודים רבים באמצעות מערכת בקרה קולית טבעית (באנגלית). באמצעות סביבת הנהג הווירטואלית של Audi (Audi Virtual Cockpit) הכלולה כסטנדרט, הנהג יכול לבחור בין שתי תצוגות המציגות בבירור את כל המידע בצורה של גרפיקה חדה ברזולוציה גבוהה.

Audi e-tronמציע חוויית נהיגה של עידן חדש עם שני מנועים חשמליים בהספק של 408 כ"ס ומומנט של 68 קג"מהזמינים במהירות. ה-Audi e-tron מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות, כשהמהירות המרבית שלו היא 200 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית). לדגם דור חדש של מערכת קוואטרו עם ויסות רציף ומשתנה של החלוקה האידיאלית של מומנט ההנעה בין שני הסרנים – המתבצע בתוך שבריר שנייה. במרבית המקרים, ה-SUVהחשמלי משתמש בעיקר במנוע החשמלי האחורי שלו, ואם הנהג דורש יותר כוח ממה שמנוע זה יכול לספק, ההנעה החשמלית לכל הגלגלים מעבירה מחדש את המומנט לסרן הקדמי בהתאם לצורך. גורם מפתח לאופי הספורטיבי והדינמי של הרכב הינו המיקום הנמוך והמרכזי של רכיבי חטיבת ההינע. מערכת הסוללות מותאמת באופן אופטימלי לממדי ה-Audi e-tron, וממוקמת בין הסרנים בתצורה שטוחה מתחת לתא הנוסעים. דבר זה מעניק ל-Audi e-tronמרכז כובד דומה לזה של מכונית סדאן.

ה-Audi e-tronמציג יעילות אנרגטית גבוהה במיוחד באמצעות האווירודינמיות המתוחכמת. דוגמה אחת לתפיסה זו הן המראות החיצוניות הווירטואליות הזמינות כאופציה לראשונה בעולם בדגם מייצור סדרתי. בכל אחת מצידי הרכב משולבת מצלמה עוצמתית, כאשר התמונות ממנה מוצגות על גבי צג OLED בעל ניגודיות גבוהה בתוך הרכב. פתרונות אווירודינמיים אחרים ממלאים את ייעודם כשהם חבויים הרחק מהעין, כגון מתלי האוויר, גחון הרכב המכוסה במלואו באמצעות לוח אלומיניום כדי להגן על הסוללה ועוד. אלה מפחיתים את הגרר וכשהוא מצויד במראות החיצוניות הווירטואליות, ה-Audi e-tronמקדם גרר של 0.27, שהוא הנתון הטוב ביותר בקבוצת ה-SUV.

ה-Audi e-tronמסוגל לעבור יותר מ-400 ק"מ (נתוני WLTP). נתון זה נובע בין היתר ממערכת השבת האנרגיה החדשנית שנכנסת לפעולה בזמן גלישה או בלימה. מערכת זו עושה שימוש במנועים החשמליים של הרכב לצורך בלימה והאטה, דבר המבטיח טעינה של הסוללה תוך כדי נסיעה והפחתת העומס מבלמי הרכב.

ה-Audi e-tronהוא הרכב הראשון מייצור סדרתי שמסוגל להיטען בעמדות טעינה מהירות עם זרם ישיר (DC) בעד 150 קוו"ט. משמעות הדבר היא כי שהרכב יכול להיות מוכן לקטע הארוך הבא של הנסיעה בתוך כחצי שעה. ניתן גם לטעון את ה-SUVהחשמלי באמצעות זרם חילופין (AC) בעד 11 קוו"ט המשמעות היא שטעינת לילה של כ-9 שעות מבטיחה סוללה מלאה המספיקה ליותר מ-400 ק"מ מידי בוקר. זמני הטעינה המצויינים מושגים בין השאר בזכות הסוללה מקוררת נוזל.

ישראל היא אחת המדינות הראשונות בעולם בהן יושקAudi e-tron כבר בתחילת 2019. ישראל נתפסת על ידי Audi כשוק מוצלח להשקת הרכב בשל קצב אימוץ החידושים הגבוהה של הנהגים, רשת חשמל מפותחת ומרחקים גאוגרפיים מתאימים. לקראת השקת הדגם, תציב צ'מפיון מוטורס שתי עמדות טעינה מהירה נוספות. עמדות אלו יצטרפו לרשת הולכת וגדלה של עמדות שהתחייבה המדינה לפרוס עד סוף שנת 2020.

© כל הזכויות שמורות
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

רכב שחור