המכונית
תוצר: קיה דגם: פורטה LX
קבוצת הרכב: משפחתית קבוצת רישוי: 3 דרגת זיהום: 3
שנת ייצור: 2013 ארץ ייצור: דרום קוריאה קוד דגם: 0885-0019
תיאור: הפורטה העולה על הכביש בימים אלו הנה דור שלישי לדגם. הדור השלישי מאופיין במבנה חדש, מדות משופרות ועיצוב דינאמי כמכונית קופה. הפורטה מצוידת במנוע בנזין חדשני ועוצמתי ותיבה אוטומטית, מכללי בטיחות מתקדמים ורמת אבזור גבוהה וכן שיפור משמעותי באיכות החומרים.
מנוע וביצועים – מנוע בנזין מסדרת "גמה" בנפח 1.6 ליטר, המספק 130 כ"ס ומומנט של 16 קג"מ. בצועים טובים ושקטים. דרגת זיהום נמוכה.
תיבת הילוכים – אוטומטית עם 6 הילוכים וטיפטרוניק להעברת הילוכים ידנית. פועלת ביעילות.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות, מערכות לסיוע והתראה בבלימת חירום. מערכות לבקרת יציבות ובקרת אחיזה. מערכת סיוע לזינוק בעלייה. הגה כוח בתגבור חשמלי. פנסי ערפל קדמיים. פנסי ערפל קדמיים.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון ניתוק לכרית אוויר. חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התראה לאי חגירת חגורות לכל הנוסעים, התקני איזופיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים.
מבחני ריסוק – לא בוצעומבחני ריסוק.
עיצוב חיצוני – למרות שהפורטה איננה מכונית קופה עיצובה מזכיר את צורת הקופה. החזית מאופיינת במכסה מנוע המשתפל קדימה ובצדדים מדגישים את המבנה הדינמי בלטים המייצרים קווי זרימה. במרכז מכסה מנוע נמצא סמל היצרן וכונס עליון. בעיצוב היצרן ופנסי החזית בולטים בעיצובם בשל פס הניקל המפריד בינם ובין מכסה המנוע והם משתלבים בכנפיים. עיצוב הפגוש הנו אגרסיבי והוא מצויד בכונס תחתון ופנסי ערפל.
עיצוב הצד דינאמי, מובלט במבנה ה"קופאי" עם קווי זרימה עליון בכתפי הדלתות ובתחתית. הדלתות רחבות והחלונות גדולים. קשתות גלגלים מעובות ורחבות.
עיצוב החלק האחורי מחזיר אותנו לתצורת הסדאן. מאחור עצוב אלגנטי, מכסה התא מטען הנו גבוה וחלקו העליון הנו דמוי ספוילר. הפנסים האחוריים הנם צרים ומשתלבים במכסה ובכנפיים. הפגוש התחתון יוצר ניגוד צבעוני למרכב בשל היותו שחור.
עיצוב פנימי – אלגנטי ומשלב חומרים שונים ואיכותיים. הפנל הקדמי רחב עמוק, משופע ובגוון שחור. במרכזו צג שעון ומתחת פנל מערכת השמע עם צג רחב כתום ומתגי המזגן הסיבוביים. פנל ההילוכים בקדמת הקונסולה נמצא במסגרת ניקל, ידית ההילוכים מהודרת וקטנה. מלפנים תא אחסון עם מכסה נגלל כתריס. בין המושבים יש משענת יד רחבה ומתכווננת. לוח השעונים רחב וכולל שני שעונים אנלוגיים וביניהם צג נתונים דיגיטאלי. גלגל ההגה מהודר והוא בעל 3 צלעות ומרכזו טרפזי. המושבים מרווחים, דפנות צד מרווחות והריפוד משלב עור.
אבזור– מערכת שמע מקורית הנשלטת מגלגל ההגה וכוללת 6 רמקולים. שקעים ל- USBו- AUX ודיבורית בלוטוס מקורית. מזגן מקורי עם פתחי אוורור מאחור. מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, גלגל ההגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק. נעילת דלתות וחלונות חשמליים. מראות צד מתכוונות, מופשרות עם פנסי איתות. פנסי ערפל. משענות יד בין המושבים. תאי אחסון רבים ונוחים.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים ושקטים. זמינות כוח מתקבלת בטווח קצר. תיבת הילוכים יעילה נוחה לתפעול, אולם הידית קומפקטית ולא הכי זמינה. השילוב הטוב בין המנוע ותיבת ההילוכים תואם ומביא לחיסכון בדלק. התנהגות כביש טובה, המתלים קשיחים, היגוי מדויק ברגישות משתנה ומתקשה עם הגברת המהירות. הפורטה משדרת יציבות על הכביש. שדה הראייה יעיל, גם בזכות חלונות המוטמעים במשקופים קדמיים. מרווח פנים מרשים. המושבים מרווחים למעט זה המיועד לנוסע האמצעי מאחור.ב שורה התחתונה אפשר לציין את הנדסת האנוש שהיא ברמה טובה,
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים ושקטים. זמינות כוח מתקבלת בטווח קצר. תיבת הילוכים יעילה נוחה לתפעול, אולם הידית קומפקטית ולא הכי זמינה. השילוב הטוב בין המנוע ותיבת ההילוכים תואם ומביא לחיסכון בדלק. התנהגות כביש טובה, המתלים קשיחים, היגוי מדויק ברגישות משתנה ומתקשה עם הגברת המהירות. הפורטה משדרת יציבות על הכביש. שדה הראייה יעיל, גם בזכות חלונות המוטמעים במשקופים קדמיים. מרווח פנים מרשים. המושבים מרווחים למעט זה המיועד לנוסע האמצעי מאחור.ב שורה התחתונה אפשר לציין את הנדסת האנוש שהיא ברמה טובה,
רמת האבזור גבוהה מה שגורם להנאה בנהיגה.
יתרונות – ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, בטיחות אקטיבית, התנהגות כביש, היגוי, צריכת דלק, מזגן עם פתחי אוורור מאחור, רמת אבזור.
חסרונות – מושב אמצעי מאחור צר, מפתח צר בדלת אחורית, תדירות טיפולים.
סיכום – הפורטה החדשה משתדרגת לרמה הגבוהה בקטגורית המשפחתיות בישראל בזכות רמת האבזור והביצועים המשופרים מבעבר הנהיגה בה מגובשת מאד ומעניקה תחושת מכונית אירופאית לכל דבר. יש להתרגל למותג קיה, שפרץ דרך לצמרת המכירות בשנים האחרונות, ויוצר כעת פור משמעותי עם הפורטה החדשה. רמת האמינות שלה מביאה את היבואן להעניק 7 שנות אחריות.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
VSM– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
6
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
5
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
גלגל חליפי
|
![]() |
בגודל קטן
|
מבחני ריסוק
EURO NCAP
|
בוגרים
|
לא בוצעו
|
ילדים
|
לא בוצעו
|
|
הולכי רגל
|
לא בוצעו
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין בנפח 1.6 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
6300/130
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
4850/16
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 6 הילוכים וטיפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4.560
|
רוחב (מטר)
|
1.780
|
גובה (מטר)
|
1.445
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.70
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
482
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
50
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1370
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/10.5
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 52 אחורי: 29 סה"כ: 81
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.31
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
11.6
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/14.3
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/12
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |