תוצר: קיה דגם: סול LX
קבוצת הרכב: משפחתית קבוצת רישוי: 2 דרגת זיהום: 12
שנת ייצור: 2014 ארץ ייצור: דרום קוריאה קוד דגם: 0885-0105
תיאור: הסול, המשפחתית העירונית של קיה, מיוצרת משנת 2011 בשנת 2013 עלה הדור השני לכביש. הדור השני התחדש במנוע בנזין GDI חדש המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. העיצוב השתנה קלות והוא מעודן עם מבנה מוגבה דמוי טנדרון אורבני. ו ניתן להזמין את הגג בצבע שונה. המידות התארכו במקצת ועמם מרווח הפנים. רמת הבטיחות והאבזור גבוהה.
מנוע וביצועים – מנוע בנזין GDI בנפח 1.6 ליטר המספק 132 כ"ס ומומנט של 16.4 קג"מ.
תיבת הילוכים – אוטומטית עם 6 הילוכים וטיפטרוניק להעברת הילוכים באופן ידני.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות לרבות מערכת לסיוע בבלימת חירום, מערכת בקרת יציבות ואחיזה, מערכת למניעת דרדור בעלייה, הגה כוח בתגבור חשמלי הניתן לכיוון רגישות. פנסי ערפל קדמיים. מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, מצלמת רוורס.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון לנטרול כרית נוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן ומגבילי עומס, התראה קולית לאי חגירתם. התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים. נעילת דלתות אוטומטית ופתיחה בעת תאונה.
מבחני ריסוק – 5 כוכבים במבחני ריסוק EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – לסול יש מבנה קרוסאובר ומה שמושך את העין אצלה הוא המבנה המוגבה, המשדר חזות אורבנית שרירית. החזית עם מכסה גבוה מעוגל בקצה, מתחת נמצאים פנסים גדולים קידמיים.כונס האוויר העליון הנו צר ותואם את קו העיצוב של קיה. פגוש מעובה במסגרת ניקל, בשילוב כונס תחתון רחב ובשילוב פנסי ערפל עגולים.
עיצוב הצד משלים את המבנה הקופסתי, דמוי טנדרון, מעצבי הסול הוסיפו קווי זרימה לאורך בתחתית הדלתות כדי לעדן את המראה הנוקשה. החלונות צרים וכהים וממוקמים במפלס גבוה. קשתות הגלגלים גדולות ומעובות והגלגלים בולטים בחישוקי מגנזיום.
עיצוב החלק האחורי משלים את המבנה הקופסתי עם קווים נקיים. ספוילר חד מתבלט בקו הגג. הדלת האחורית שלמה רחבה ונפתחת כלפי מעלה, השמשה צרה, הפנסים צמודים לצדי הדלת והם מאורכים. הפגוש האחורי מעובה ומשולבים בו פנסי ערפל ובמרכזו מגן תחתון עשוי אלומיניום.
עיצוב פנימי – סביבת הנהג משלבת רעיונות מעולם מכוניות הספורט תוך כדי שילוב בין חומרי פלסטיק ועור בגוון שחור. מרווח פנימי מרשים. הפנל הקדמי, צר ובמפלס גבוה ובמרכזו משטח עגול משולב לפתחי אוורור. בצד, קרוב לדלת ממוקמים רמקולים עגולים בצורה אנכית. מתחת לפתחי האוורור המרכזים נמצא פנל מערכת שמע והמזגן עם שני צגים דיגיטליים.. לוח השעונים כולל ו ושלושה גלילים אנלוגיים עמוקים, במרכזי שבהם משולב צג דיגיטאלי. גלגל ההגה 3 צלעות מרכזו עגול, החישוק מהודר בציפוי עור ומשולבים בו מתגי תפעול למערכות ה. התקרה גבוהה, דפנות הדלתות רחבות ותומכות, המושבים גבוהים, רחבים ורכים, ומרופדים בעיצוב ספורטיבי. המושב האחורי רחב ומרווח ועם רצפה שטוחה לרגליים.
אבזור– מערכת שמע מקורית עם מסך מגע, הנשלטת בגלגל ההגה כוללת 4 רמקולים, שקע ל-USB ו- AUXודיבורית בלוטוס מקורית. מזגן עם בקרת אקלים בורר טמפרטורה לנהג ולנוסע ופתחי אוורור מאחור. מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך. ארבעה חלונות חשמל ודלתות בנעילה חשמלית, מראות צד מתכוונות חשמלית עם פנסי איתות. פנסי ערפל קדמיים. גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק. גלגלי מגנזיום.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים גמישים ושקטים. זמינות כוח מתקבלת בטווח מהיר. תיבת ההילוכים האוטומטית עם 6 הילוכים לרבות מערכת טיפטרוניק יעילה להעברת הילוכים ידנית, נוחה לתפעול ופועלת בתיאום עם מנוע ה-GDI שילוב שגורם לנסיעה חלקה וחסכונית. התנהגות הכביש טובה, מתלים נוטים לקשיחים, בעיקר עם הגברת מהירות, היגוי מדויק ונוקשה עם הגברת המהירות אך הרגישות ניתנת לבחירת הנהג בזכות מערכת הפלקס סטירינג. היציבות ניכרת וכך גם חווית הנהיגה. הנדסת האנוש טובה, תנוחת הישיבה גבוהה ועמה שדה הראייה מלפנים נרחב, המושבים הקדמיים מרווחים ונוחים ובמבנה ספורטיבי, ליושבים מאחור קיים מושב רחב ונוח ומרווח רגליים מרשים, יתרון רווח גם בזכות הרצפה השטוחה.
יתרונות – ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, חסכונית בדלק, רמת אבזור, מרווח פנים, עיצוב, מחיר קניה אטרקטיבי. שילוב שני צבעים לרכב.
חסרונות – נפח תא מטען, דרגת זיהום, פנל קדמי גבוה
סיכום – הסול, מהווה פתרון אטרקטיבי ייחודי ויעיל. הסול מיועדת לקהל המחפש שינויים, בעיצוב הקלאסי של המכונית, ללא ויתור על יתרונות ואפשרויות להסעת נוסעים ומטענם. מנוע חדש ותיבת 6 הילוכים אוטומטית יעילים. רמת הבטיחות גבוהה וגם רמת האבזור הנה מעבר למקובל. בשורה התחתונה הסול מהנה וחווייתית בנהיגה. והתמורה למחיר הולמת ביותר.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
6
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
5
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
גלגל חליפי
|
![]() |
בגודל: קטן
|
מבחני ריסוק- 5 כוכבים
EURO NCAP
|
בוגרים
|
87%
|
ילדים
|
86%
|
|
הולכי רגל
|
39%
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין GDI בנפח 1.6 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
6300/132
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
4850/16.4
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 6 הילוכים וטפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4.140
|
רוחב (מטר)
|
1.80
|
גובה (מטר)
|
1.593
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.570
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
354
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
54
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1320
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/10
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי:56 אחורי: 24 סה"כ: 80
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.30
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
אין נתון יצרן
|
מהירות מרבית קמ"ש
|
אין נתון יצרן
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/13.15
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/12
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |