תוצר: קיה דגם: נירו פלאג-אין PHEV EX
קבוצת הרכב: פנאי-שטח קבוצת רישוי: 5 דרגת זיהום: 1 רמת בטיחות: 7
שנת ייצור: 2023 ארץ ייצור: דרום קוריאה קוד דגם: 0855-0594
תיאור: נירו רכב פנאי שטח דור 3 SUV בעיצוב חדשני בקו היצרן, מתבסס על פלטפורמה חדשה במידות משופרות. המנוע, פלאג-אין היברידי והביצועים עוצמתיים וחסכוניים. רמת הבטיחות עשירה וזוכה לציון 7 בישראל. הביצועים מרשימים והתנהגות בכביש יציבה ואיכותית. רמת האבזור עשירה ומשופרת לרבות מערכת ניווט וויז וגלישה.
מנוע וביצועים – בנזין GDI בנפח 1.6 ליטר, המספק 105 כ"ס ומומנט של 14.7 קג"מ ומנוע חשמלי המספק 83 כ"ס ומומנט של 20.7 קג"מ. ההספק המשולב עם 183 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ.
תיבת הילוכים – אוטומטית 6 הילוכים והעברת הילוכים ידנית בידית ההילוכים.
עיצוב חיצוני – הנירו, מעוצב בתצורת קרוסאובר המשלב אלמנטים המדגישים חדשנות. החזית כוללת את קו עיצוב היצרן עם "אף הנמר" של קיה, המשתרעת ממכסה המנוע לכונס צר שחובר לפגוש אגרסיבי שכולל יחידות תאורה מעוצבות בשילוב לד, כונס צר עטור ניקל, כונס תחתון רחב בגוון שחור ופנסי ערפל.
הצד, מרכב גבוה ודינאמי משלב עם קווי זרימה מודגשים, הדלתות רחבות וחלונות מאחור כהים. המפגש של עמודי קורת הC – מאחור בצורת הבומרנג דו-גוונית, בשילוב עם יחידת התאורה ופנסי הלד האחוריים מוסיפים לסטייל הספורטיבי של הרכב. הסף התחתון בדלתות עם מגן פלסטיק וכך החיפוי לקשתות גלגלים, חישורי האלומיניום בעיצוב ספורטיבי.
מאחור, הסגנון ספורטיבי. בקו הגג ספוילר גדול ועמוק, שמשה פנורמית רחבה, לצידה פנסי ההלד האדומים בצורת בומרנג על הכנף. דלת תא מטען רחבה. הפגוש בשילוב סף תחתון כסוף בשילוב יחידות תאורה.
עיצוב פנימי – מודרני, עם חלל פנים רחב ונקי בשילוב חומרים איכותיים. הפנל, רחב ועמוק דו מפלסי בשילוב פנל עם תאורת לד מימין, במרכז הפנל, מסך מולטימדיה פנורמי הנמשך לרוחב החלק הקדמי לצדו לוח מחוונים הדיגיטלי עם תצוגה בגודל 4.2 אינץ', המקנה לסביבת הנהג מראה אלגנטי ומתקדם. מתחת למסך המרכזי שוכנת שדירת מתגי תפעול למידע בידור ובקרת אקלים. פנל ההילוכים מהודר וכולל ידית לשילוב ההילוכים. גלגל ההגה בעל 2 צלעות ומרכזו שטוח, המושבים מרווחים ומהודרים באריג בשילוב עור. התקרה גבוהה וכוללת גג שמש. דפנות הדלתות מעוצבות כאשר משענת היד במפלס גבוה ומשופעת לפנל.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – דגם הפלאג אין היברידי שבמבחן, מספק 183 כ"ס עוצמתיים וזמן תאוצה של 9.8 שניות. גודל הסוללה בקיבולת של 11 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלית של 61 ק"מ שבהחלט מציאותית בכביש. הביצועים טובים וחסכוניים ובשילוב הסוללה ניתן להגיע לחיסכון משמעותי בדלק. במבחן בשילוב טעינה אחת עמדה הצריכה על כ- 33 ק"מ לליטר בשילוב טעינה. ללא טעינה במצב היברידי רגיל הצריכה עמדה על 21 ק"מ לליטר. לבחירת הנהג שני מצבי נהיגה ומנגנון אוטו-הולד שפועל אוטומטית. התנהגות הכביש משופרת, בפלאג-אין, משקל הרכב קל יותרת ופעולת המתלים קשיחה ומרוסנת. ההיגוי, נוקשה ומדויק וכולל תיקונים אקטיביים בעת סטייה מנתיב ומרכוז נדרש למרכז הנתיב. מערכות הבטיחות רבות בהם: מערכות אקטיביות ואדפטיביות לזיהוי רכבים בשטח מת ומניעת התנגשות, התרעה ובלימה שרכב חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמות היקפיות חיישני חנייה ועוד שתורמות ליציבות ולשליטה בטוחה. הנדסת האנוש מעולה, כאשר סביבת הנהג מרווחת נשלטת ונעימה. משענות היד מרווחות ועולות לגובה הפנל הקדמי, ממש ייחודי ונוח. תאי האחסון בהם צרים. למרות היותו של הדגם היברידי-חשמלי, ניתן לגרור עמו גרורים במשקל של עד 1300 ק"ג. תנוחת הישיבה גבוהה, שדה הראייה נרחב מלפנים ומאחור אולם צר במראות הצד. מרווח הפנים מרשים בגודלו. רמת האבזור איכותית ומשופרת עם מולטימדיה מתקדמת תומכת עברית וחיבור אלחוטי, ואף מערכת ניווט וויז וחבילת גלישה. הנהיגה בנירו החדשה איכותית ומהנה.
יתרונות – ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, טווח נסיעה חשמלי, צריכת דלק, התנהגות כביש, רמת בטיחות, רמת אבזור, עיצוב, הנדסת אנוש, מרווח פנים לרגליים, רוחב מושב אחורי, טעינה אלחוטית, כושר גרירה.
חסרונות – נפח תא מטען, מראות צד קטנות, תאי אחסון בדלתות צרים, תפעול מזגן, מחיר קנייה גבוה.
סיכום – הנירו החדשה מבשרת טוב לקטגוריית הקרוסאוברים ההיברידיים נטענים והחשמליים. במבנה גדול ועיצוב מרשים, איכותי וכך גם הביצועים שלה. במכלול הנתונים וביחד עם רמת האבזור לבטיחות ולנוחות הנוסעים, התמורה די הולמת
מפרט טכני
תיאור | נתונים |
המנוע | פלאג-אין בנזין 1.6 ומנוע חשמלי |
הספק (כ"ס ) משולב | 183 |
מומנט (קג"מ ) משולב | 27 |
תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים וידנית |
אורך ( מטר) | 4,420 |
רוחב (מטר) | 1,825 |
גובה (מטר) | 1,545 |
בסיס גלגלים (מטר) | 2,720 |
מידת צמיגים | 225/45/18 |
נפח תא מטען (ליטרים) | 348 |
תכולת סוללה חשמלית (KWh) | 11.1 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1594 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) | 1/8.7 |
מרווח רגלים (ס"מ) | קדמי: 54 אחורי: 29 סה"כ: 83 |
רוחב מושב אחורי (מטר) | 1.30 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שניות) | 9.8 |
מהירות מרבית קמ"ש | 161 |
טווח נסיעה חשמלי – יצרן (ק"מ) | 61 |
טווח נסיעה חשמלי – מבחן (ק"מ) | 60 |
צריכת דלק (ק"מ / ליטר) יצרן | 1/111 |
צריכת דלק (ק"מ / ליטר) מבחן | 1/33 |
אחריות לרכב | 5 שנים או 100 אלף ק"מ |
אחריות לסוללה | 5 שנים או 150 אלף ק"מ |
בטיחות
תיאור | קיים ברכב | מפרט |
בלימה אוטומטית בעת חירום | כן | |
ניטור מרחק מלפנים | כן | |
בקרת סטייה מנתיב | כן | |
זיהוי הולכי רגל | כן | |
זיהוי כלי רכב בשטח מת | כן | |
מערכת למניעת התנגשות צד | כן | |
זיהוי רכב דו גלגלי | כן | |
זיהוי תמרורים | כן | |
בקרת שיוט אדפטיבית | כן | |
בקרת מהירות חכמה | כן | |
בלימה שרכב חוצה מאחור | כן | |
התרעה לשכחת ילד ברכב | לא | |
התרעה למצב עייפות | כן | |
שליטה באורות גבוהים | כן | |
הכנה למנעולי אלכוהול | לא | |
בלם חנייה חשמלי | כן | |
פנסי ערפל קדמיים | כן | LED |
גלגל חליפי | לא | ערכת ניפוח |
כריות אויר | כן | 8 |
ביטול כרית אויר לנוסע | כן | |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן | כן | |
חיישני חגורות בטיחות | כן | |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים | כן | |
מבחני ריסוק- 5 כוכבים
EURO NCAP |
בוגרים | 91% |
ילדים | 84% | |
הולכי רגל | 76% |
אבזור
תיאור האבזור | קיים ברכב | מפרט |
מערכת שמע מקורית | כן | |
מערכת מולטימדיה | כן | מסך בגודל " 10.25 |
דיבורית | כן | |
מערכת ניווט | כן | WAZE |
חבילת גלישה | כן | |
חיבורי אודיו | כן | USB Type c |
Android Auto | כן | |
Appele Car Play | כן | |
בקרת אקלים | כן | |
פתחי אוורור מאחור | כו | |
חיישני חנייה | כן | אחוריים |
מצלמת רוורס | כן | |
בקרת שיוט | כן | |
גלגלי סגסוגת אלומיניום | כן | |
מפתח התנעה חכם | כן | |
הגה מתכוונן גובה / עומק | כן | |
כיוון חשמלי למושבים | כן | לנוסע |
גג שמש חשמלי | כן | |
מראות צד מתקפלות | כן |
תמונות נוספות: