תוצר: קיה דגם: נירו פלאג-אין LX
קבוצת הרכב: משפחתי קבוצת רישוי: 4 דרגת זיהום: 1 רמת בטיחות: 6
שנת ייצור: 2022 ארץ ייצור: דרום קוריאה קוד דגם: 0885-0506
תיאור: קיה נירו פלאג אין, רכב קרוסאובר היברידי בגרסת פלאג-אין וטווח נסיעה חשמלי של 49 ק"מ. הטכנולוגיה מאפשרת בתכנון נכון התייעלות וחיסכון משמעותי בדלק. המנועים מספקים במשולב 141 כ"ס, תיבת ההילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. בבטיחות מערכות התרעה אדפטיביות ו- 7 כריות אוויר. העיצוב עדכני לדגם ובסטייל עתידי. רמת האבזור משופרת.
מנוע וביצועים – יחידה היברידית וחשמלית שכוללת: מנוע בנזין 1.6 ליטר המספק 105 כ"ס ומומנט של 15.5 קג"מ. מנוע חשמלי המספק 60.5 כ"ס ומומנט של 17.3 קג"מ. ההספק המצטבר של 141 כ"ס ומומנט מצטבר של 27 קג"מ. הסוללה בקיבולת של 8.9 KWH 360 וולט וטווח נסיעה של 54 ק"מ.
תיבת הילוכים – אוטומטית 6 הילוכים ומערכת להעברת הילוכים ידנית.
עיצוב חיצוני – אלגנטי ועתידי. החזית עם מכסה מנוע קצר, עם בלטי זרימה מעוגלים בצדדים. כונס אוויר צר בעיצוב פני הנמר. פנסי החזית צרים בשילוב תאורת לד. הפגוש אגרסיבי, בשילוב תאורת יום- כחיצי לד, פנסי ערפל וכונס תחתון.
הצד, במבנה SUV אלגנטי ויוקרתי. כאשר קו הגג בעיצוב אווירודינאמי ומוטה לאחור, מהודר במסילות אורך כסופות וידיות ניקל. קו זרימה מעוגל בכתפי הדלתות ובסף תחתון בשילוב מגן פלסטיק קשיח. דלתות רחבות, קשתות הגלגלים רחבות ומעובות בציפוי פלסטיק קשיח. גלגלי אלומיניום בעיצוב ספורטיבי.
מאחור, העצוב ספורטיבי עם ספוילר בולט בגג עם פנס בלימה. שמשה פנורמית כהה, פנסים צרים בשילוב לד, שמובנים בדלת תא המטען ובכנפיים. הפגוש אגרסיבי ומהודר בפסי כרום וסף תחתון כסוף.
עיצוב פנימי – מודרני ועתידי, בדגש על מרחב פנים תוך שימוש בחומרים מגוונים ואיכותיים. הפנל הקדמי גבוה ועמוק. במרכזו מוטמע צג מולטימדיה גדול. מתחת פתחי אוורור ופנל מזגן שכולל מתגי הפעלה שונים. פנל ההילוכים מהודר בציפוי עור וכרום עם משטח מבריק ושחור. לוח השעונים רחב ובתצוגה דיגיטלית מלאה. גלגל ההגה מהודר ובמבנה 3 צלעות ומרכזו עגול. המושבים מרווחים לרבות מרווח לרגליים, התקרה גבוהה. דפנות הדלתות מהודרות.
תחזוקה – טיפולים בכל ק"מ 15,000 או שנה.
מבחן כביש – נירו פלאג-אין, הינה מכונית היברידית נטענת עם טווח נסיעה חשמלי מעשי של כ- 49 ק"מ. ביצועי המנוע אופייניים לרכב חשמלי היברידי ראשית הם שקטים ועוצמתיים וכמובן חסכוניים מאוד בדלק. זמינות הכוח מתקבלת בטווח קצר בזכות מומנט ובספק גבוהים. תיבת ההילוכים כפולת המצמדים, יעילה וניתנת לתפעול ידני. לבחירת הנהג 3 מצבי נהיגה: חשמלי, היברידי או אוטומטי המשלב בין המערכות לניצול יעיל של הסוללה ולהגדלת טווח הנסיעה החשמלי. ברירת המחדל היא נסיעה חשמלית, עם ירידת המתח המערכת עוברת למצב היברידי. הטווח המעשי עמד במבחן על כ- 40 ק"מ על חשמל בלבד. כאשר מדובר בנסיעה במורד הטווח גדל משמעותית עם הטעינה הרגנרטיבית המחזירה מתח למצבר. רעיון ההיבריד פלאג אין להיות עם חשמל אך ללא חרדת הטווח. שכן תמיד יש את המנוע המגבה בעת התרוקנות הסוללה. התנהגות כביש טובה, תחושת היציבות בנהיגה מתקיימת בזכות מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות שכוללות מכללים אדפטיביים כהיגוי, בלימת חירום, ובקרת שיוט ועוד. ההיגוי מדויק וניכרת בו הפעולה האדפטיבית שמתקנת שגיאות היגוי בעת סטייה. המתלים בכיול רך ומרוסנים. תנוחת הישיבה גבוהה, דבר המקל על הכניסה והיציאה, ומעניק נהיגה איכותית, בשליטה ורגועה. מרווח הפנימי בנירו יעיל עם מרווח רגליים גדול ורוחב המושב האחורי. רמת האבזור גבוהה שכוללת מערכת מולטימדיה מקורית, מזגן עם בקרת אקלים כולל פתחי אוורור מאחור, בקרת השיוט אדפטיבית, ומצלמת רוורס. הנירו בגרסת פלאג-אין מהווה פתרון יעיל וחסכוני ביותר, שבהתאמה לטווחי מוצא יעד ותשתית לטעינה, יכולה לנסוע ללא צורך בתדלוק לטווחים ארוכים.
יתרונות – ביצועי מנוע, טווח נסיעה חשמלי, חסכונית בדלק, במבנה קרוסאובר, רמת בטיחות, מערכות אדפטיביות, רמת אבזור, עיצוב, התנהגות כביש. תמורה למחיר.
חסרונות – ללא גלגל חלופי ופתחיי אוורור לאחור.
סיכום – קיה נירו, ירוקה יותר, בגרסת פלאג-אין שמיועד לטעינה וטווח נסיעה חשמלי יעיל של כ- 50 ק"מ ללא דלק. מתבססת על מנוע היברידי וסוללה בקיבולת גדולה. הנסיעה ללא חרדת הטווח החשמלי, מאפשרת להגיע לכל יעד וללא חששות. רמת בטיחות גבוהה עם מערכות בטיחות מתקדמות לרבות נהיגה ובקרת שיוט אדפטיבית. מערכת מולטימדיה מקורית ואבזור רב. מחירה אטרקטיבי והתמורה מעולה בתחשיב עלות תועלת.
מפרט טכני
תיאור | נתונים |
המנוע | בנזין בנפח 1.6 ליטר |
הספק (כ"ס / סל"ד) | 5700/141 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) | 4000/27 |
תיבת הילוכים | אוטומטית 6 DCT |
אורך ( מטר) | 4,355 |
רוחב (מטר) | 1,805 |
גובה (מטר) | 1,545 |
בסיס גלגלים (מטר) | 2,700 |
מידת צמיגים | 205/60/16 |
נפח תא מטען (ליטרים) | 324 |
תכולת סוללה חשמלית (KWh) | 8.9 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1594 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) | 1/11.3 |
מרווח רגלים (ס"מ) | קדמי:53 אחורי: 30 סה"כ: 83 |
רוחב מושב אחורי (מטר) | 1.31 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שניות) | 10.8 |
מהירות מרבית קמ"ש | 172 |
טווח נסיעה חשמלית – יצרן (ק"מ) | 49 |
טווח נסיעה חשמלי – מבחן (ק"מ) | 38 |
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר) | 1/71 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר) | 1/29 (בטעינה יומית אחת) |
צריכת חשמל – יצרן (KWh /ק"מ) | 122 וואט שעה לק"מ |
בטיחות
תיאור | קיים ברכב | מפרט |
בלימה אוטומטית בעת חירום | כן | |
ניטור מרחק מלפנים | כן | |
בקרת סטייה מנתיב | כן | היגוי אקטיבי |
זיהוי הולכי רגל | כן | |
זיהוי כלי רכב בשטח מת | לא | |
זיהוי רכב דו גלגלי | כן | |
זיהוי תמרורים | לא | |
בקרת שיוט אדפטיבית | כן | |
בלימה שרכב חוצה מאחור | לא | |
התרעה למניעת שכחת ילדים | לא | |
התרעה במצב עייפות נהג | לא | |
שליטה באורות גבוהים | כן | |
TPMS- ניטור לחץ אוויר | כן | |
בלם חנייה חשמלי | כן | |
פנסי ערפל קדמיים | כן | |
גלגל חליפי | ללא | ערכת תיקון |
כריות אויר | כן | 7 |
ביטול כרית אויר לנוסע | כן | |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן | כן | |
חיישני חגורות בטיחות | כן | |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים | כן | |
מבחני ריסוק- 5 כוכבים
EURO NCAP |
בוגרים | 91% |
ילדים | 80% | |
הולכי רגל | 70% |
אבזור
תיאור האבזור | קיים ברכב | מפרט |
מערכת שמע מקורית | כן | |
מערכת מולטימדיה | כן | מסך בגודל "8 |
דיבורית | כן | |
מערכת ניווט | לא | |
חבילת גלישה | לא | |
חיבורי אודיו | כן | USB ו- AUX |
Android Auto | כן | |
Appele Car Play | כן | |
בקרת אקלים | כן | |
פתחי אוורור מאחור | לא | |
חיישני חנייה | לא | |
מצלמת רוורס | כן | |
בקרת שיוט | כן | אדפטיבית |
גלגלי סגסוגת אלומיניום | כן | |
מפתח התנעה חכם | לא | |
הגה מתכוונן גובה / עומק | כן | |
כיוון חשמלי למושבים | לא | |
גג שמש חשמלי | לא | |
מראות צד מתקפלות | כן |
תמונות נוספות:
עיצוב עדכני לנירו פלאג-אין היברידי 2022 (תמונות להמחשה)