קיה מצטרפת למרוץ החשמלי כשהיא מציגה בקוריאה את הראי החשמלית מכונית עירונית עם טווח של 139 ק"מ טעינה מהירה (25 דקות). ממשלת קוריאה רוכשת 2,500 מכוניות לניסוי רב היקף.
22.12.11
קיה חשפה את החשמלית שלה, קיה ראיEV, מכונית חשמלית המיועדת לשימוש עירוני. בשלב זה המכונית תמכר בשוק הקוריאני. הראי החשמלית דומה בצורת החיצונית לאחותה המצויידת במנוע בנזין 1,000 סמ"ק. החשמלית מצויידת במנוע חשמלי בןKW 50 ומצברי ליטיום, המונחים מתחת למושב האחורי, המספקיםKW 16.4 ומיועדים לשימוש למשך זמן ארוך, עשר שנים.
הראי החשמלית שוקלת 187 ק"ג יותר מאחותה הבנזינית. ההאצה של החשמלית מ-0 ל-100 קמ"ש נעשית תוך 15.9 שניות, המהירות המרבית היא 130 קמ"ש. טעינה מלאה נעשית תוך שש שעות וטעינה מהירה תוך 25 דקות. הראי מצויידת בתיבת הילוכים אוטומטית המאפשרת נהיגה בשני מצבים. מצבDאו מצבEשהוא מצב אקולוגי שבה המכונית מתזמנת באופן מיטבי את ביצועיה לטובת שימוש ארוך יותר במצבר. בנוסף יש מצב נהיגה נוסף,Bהמיועד לנסיעה בעליות. לטעינת המצברים יש שתי כניסות האחת בחזית והשניה בצד (במקום שבו נמצא בדרך כלל פתח המילוי לבנזין).
בקיה טוענים כי המנוע החשמלי הוא בעל יעילות הטובה מסוגו בסגמנט (93 אחוז), ובשל כך משקל המכונית נמוך בכ-13 אחוז ממתחרותיה. הראי החשמלית מצויידת במערכת בלימה מתקדמת, בשש כריות אויר, במערכת ייצוב אלקטרונית (VDC) ובמערכת סיוע לזינוק בעליה. מכונית חשמלית מייצרת כידוע אפס רעש מה שעלול לעורר בעיות של אי תשומת לב מצד הולכי הרגל. בקיה פותרים את הבעיה הזו באמצעות מערכת המייצרת רעש וירטואלי של מנוע כאשר המכונית נוסעת מתחת למהירות של 20 קמ"ש וזאת על מנת לעורר את מודעות הולכי הרגל.