המכונית
תוצר: פיג'ו דגם: 5008 פרימיום פאק
קבוצת הרכב: מיניוואן קבוצת רישוי: 5 דרגת זיהום: 9 שנה: 2011
תיאור- ה-5008 הוא המיניוואן החדש של פיג'ו המיועד להסעת 7 נוסעים, מתבסס על פלטפורמת דגם ה- C4 פיקאסו ומצויד במנוע טורבו קטן נפח בעל תיבת הילוכים אוטומטית הרכב הוא פרי פתוח של פיג'ו וב.מ.וו., התכנון הפנימי מרווח עם מושבים הניתנים לקיפול ומאפשרים להפוך את המכונית לשימושית לנוסעים ולהובלת מטען.
מנוע וביצועים –מנוע בנזין עם מגדש טורבו בנפח 1.6 ליטר המספק 156 כ"ס ומומנט של 24.4 קג"מ, יוצר בשיתוף עם BMW, ביצועי מנוע טובים, זמינות כוח מתקבלת בטווח קצר, מנוע איכותי לסביבה.
תיבת הילוכים – אוטומטית 6 הילוכים וטיפטרוניק להעברת הילוכים באופן ידני, מצב ספורט, ושלג, פועלת ביעילות ונוחה לתפעול.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות, מערכת לתגבור בבלימת חירום, בלם חנייה חשמלי, מערכות בקרת יציבות, ומשיכה, מתלים הידראוליים, צג מיידע לעיני הנהג, נעילה ופתיחת דלתות אוטומטית, פנסי ערפל קדמיים.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון ביטול כרית אוויר לנוסע, חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התראה קולית לאי חגירת חגורות, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים, משענות ראש מתכווננות ל- 4 מצבים.
מבחני ריסוק – 5 כוכבי בטיחות במבחני ה- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – עתידני ומודרני, במבנה מיניוואן קומפקטי, קווים אווירודינמיים, גריל מסורתי לקווי העיצוב עם סמל היצרן במרכז, פנסים גדולים המשתלבים בכנפיים, שמשה קדמית משתפלת לכיוון גג הזכוכית הפנוראמי, בצד העיצוב דינאמי בקווי זרימה לפנים, גובה נמוך יחסית למיניוואן, חלק אחורי מעודן דלת אחורית רחבה ושטוחה, פנסים אחוריים בעיצוב מקורי.
עיצוב פנימי – עתידני, מודרני ומפואר, דגש אל איכות החומרים וגוונים שונים,פנל קדמי בעיצוב ייחודי, לוח השעונים אנלוגי בשילוב צג דיגיטאלי, צג נתונים ייחודי משתקף מול עיני הנהג מול השמשה הקדמית, מערכות הבקרה בסביבת הנהג מימין ומשתלבות עם ידית ההילוכים במבנה במפלס גובה משענות היד יוצרות מפרדה בין הנהג לנוסע לצידו, גלגל ההגה בעיצוב ספורטיבי מסורתי, מושבים איכותיים ומרווחים תכנון פנימי יעיל ביותר להובלת 7 נוסעים או מטען קיפול מושבים אפשרי במשיכת רצועות ונפחי מטען קטנים.
אבזור–מערכת שמע מקורית MP3 עם 6 דיסקים ורמקולים הנשלטת בגלגל ההגה, שקע AUX, מזגן מקורי עם בקרת אקלים, נפרדת לנהג ולנוסע ופתחי אוורור למושבים מאחור, מערכת בקרת שיוט, מחשב דרך, תצוגת נתונים ייחודית הנשקפת לעיני הנהג, תא אחסון מקורר, דלתות עם נעילה חשמלית ,חלונות חשמליים עם מנגנוני הרמה, מראות מתכוונות ומופשרות חשמלית, חיישני הפעלה לאורות ומגבים, גלגל הגה מצופה עור, חישוקי גלגלים ממגנזיום.
תחזוקה – תדירות טיפולים בכל 30,000 ק"מ או שנתיים הקודם מביניהם.
מבחן כביש– ביצועי מנוע טובים ושקטים, זמינות כוח מתקבלת בטווח קצר, החלפת הילוכים רציפה התיבה נוחה לתפעול ויעילה,התנהגות כביש טובה ביותר, מתלים נוטים לרכים, היגוי מדויק, ישיבה גבוהה מעניקה שדה ראייה נרחב ושליטה בכביש, צג תצוגת נתוני המהירות הממוקם בקו המבט מאפשר ריכוז בנעשה בכביש, סביבת הנהג איכותית ומפוארת תוך דגש על הנדסת אנוש, התקרה נמוכה במקצת, רמת האבזור והגימור גבוהה,מרחב פנימי ותכנון יעיל מאפשרים הובלת 7 נוסעים בנוחות ומעניקים הנאה מושלמת לנהג ולנוסעים וגם מהווה אופציה להובלת מטען רב עם קיפול המושבים.
יתרונות – ביצועי מנוע ותיבת הילוכים, רמת בטיחות, אבזור, התנהגות כביש, עיצוב, איכות חומרים, תכנון פנימי, ישיבה גבוהה.
חסרונות – נפח תא מטען, גובה תקרה, נפח תא כפפות, עיצוב גלגל הגה.
סיכום –ה- 5008 היא פריצת דרך חשובה ביותר לפיג'ו בתחום מכוניות המיניוואן, היא מודרנית ומתקדמת טכנולוגית, בעיצוב חדשני, עם מכללים ייחודיים. הביצועים הטובים בכל הרמות והתכנון פנימי יעיל הופכים את המכונית לשימושית בתמורה למחיר אטרקטיבי.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
ASR– בקרת משיכה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
מבחני ריסוק
EURO NCAP
|
בוגרים
|
89%
|
ילדים
|
79%
|
|
הולכי רגל
|
37%
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין 1.6 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
5800/156
|
מומנט (קג"מ / סל"ד
|
1400/24.4
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 6 הילוכים וטפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4.529
|
רוחב (מטר)
|
1.837
|
גובה (מטר)
|
1.632
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.727
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
210
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
60
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1565
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/10
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 54 אמצע:31 אחור: 21
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
אמצע: 1.31 אחור:94
|
תאוצה 0-100 קמ"ש (שניות)
|
9.7
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/10
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |