תוצר: פיג'ו דגם: 5008 ACTIVE
קבוצת הרכב: מיני-וואן קבוצת רישוי: 5 דרגת זיהום: 10 רמת בטיחות: 5
שנת ייצור: 2019 ארץ ייצור: צרפת קוד דגם: 0739-0212
תיאור: ה-5008 הוא המיניוואן וותיק של פיג'ו שהתחדש ב- 2016. במבנה SUV גדול ומיועד להסעת 7 נוסעים. המרכב משותף ל- 3008 אך המידות משופרות יותר ומעניקות מרווח פנים גדול. המנוע חדש, טורבו בנזין 1.2 130 כ"ס ותיבה 8 הילוכים אוטומטית. הביצועיםטובים. בבטיחות, מערכות מתקדמות ואדפטיביות, התנהגות כביש איכותית ורמת האבזור משופרת.
מנוע וביצועים – טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר 3 צילינדרים, המספק 130 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. המנוע כולל מערכתStop & Startודרגת הזיהום 10.
תיבת הילוכים – אוטומטית עם 8 הילוכים מתוצרת AISIN יפן. לרבות מערכת להעברת הילוכים ידניים באמצעות מנופי הפעלה בגלגל ההגה.
עיצוב חיצוני – יוקרתי ודינאמי. בחזית חרטום בולט ומכסה המנוע שטוח וקצר בשילוב פסי זרימה בולטים. הוא נושק עם כונס האוויר עליון שמובנה בפגוש אגרסיבי. הכונס, מעוטר במסגרת ובפסי ניקל. פנסי החזית צרים ומלוכסנים לכיוון הכנפיים. בתחתית הפגוש, קיים כונס אוויר, סף תחתון ופנסי ערפל.
הצד, מדגיש את מבנה ה- SUVקרוסאובר המהודר והגדול של דגם ה-5008. קו הגג אנכי וכולל מסילות אלומיניום. החלונות רחבים וכהים מאחור, הדלתות רחבות ונפתחות לצדדים. הסף התחתון, בציפוי פלסטיק שחור ועיטור ניקל, קשתות הגלגלים בציפוי פלסטיק קשיח. חישוקי אלומיניום בעצוב ספורטיבי.
מאחור-סגנון ספורטיבי, בגג קיים ספוילר בולט עם פנס בלימה, שמשה פנורמית צרה וכהה, דלת תא המטען רחבה במרכזה פנל פלסטיק מבריק בשילוב פנסים שמעוצבים ונמשכים לכנפיים. הפגוש מהודר בפס ניקל רחב, עם פלסטיק שחור ופנסי ערפל. זוג מפלטים שטוחים בציפוי ניקל משדרים עוצמה ויופי.
עיצוב פנימי – יוקרתי ואיכותי. הפנל הקדמי, מעוצב כקוקפיט, הפנל מובנה בשני מפלסים, הוא רחב ועמוק במרכזו ניצב צג מולטימדיה. מתחתיו פתחי אוורור צרים ומקלדת דמוי פסנתר לתפעול מערכת המולטימדיה. הקונסולה רחבה עם פנל ידית ההילוכים, כאשרהידית בעיצוב ג'ויסטיק ומעוטרת במסגרת כרום. בהמשך קימת משענת יד רחבה עם תא אחסון עמוק שנפתח לצדדים. לוח השעונים צבעוני וצר, עם תצוגה דיגיטלית מודרנית. גלגל ההגה בעיצוב ספורטיבי חדיש בעל 2 צלעות, הוא קטום בשני הצדדים ומרכזו מעובה. שבעת המושבים מרווחים ומהודרים, דפנות הדלתות מהודרות בשילוב אריג ופסי כרום.
תחזוקה – טיפולים בכל 20,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים, שקטים עם 130 כ"ס התחושה עוצמתית. הספק ומומנט גבוהים וזמינות כוח מתקבלת בטווח קצר. תיבת ההילוכים בת 8 הילוכים, יעילה ונוחה לתפעול בזכות ידית הילוכים מתקדמת שכוללת תצוגת מצבי נסיעה. ומנופי העברת הילוכים שמצויים בגלגל ההגה. מעבר למצב M מאפשר העברה ידנית בידית ההילוכים מעבר למצב חניה באמצעות מתג P המצוי בידית ההילוכים. התזמון בין פעולת המנוע לתיבת ההילוכים יעיל ביותר. התנהגות כביש טובה, ההיגוי קל ומדויק, גלגל ההגה קטום ובקוטר קטן והתחושה ייחודית. המתלים בכיול ממוצע ומרוסנים והמכונית הדוקה לכביש. ל- 5008, מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות ומגוונות ויעילות מאוד, בהם: שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, וסטייה מנתיב ללא היגוי אקטיבי. קימות בה מערכת מקוריות להתרעת שמירת מרחק ונתיב. ההתרעות מוצגות ויזואלית בלוח השעונים הצבעוני שמחליף צורות וצבעים בהתאם למצבי נהיגה בסיכון. תנוחת הישיבה גבוהה ומעניקה שדה ראייה נרחב. הנדסת אנוש מעולה, משפרת את איכות הנהיגה והשליטה. רמת האבזור עשירה עם מסך מולטימדיה מודרני שכולל פונקציות מגוונות ובתמיכת עברית. התפעול מבוצע ע"י מקלדת מכנית איכותית או במגע יד על גבי המסך. תכנון הפנים מרווח ומחולק לכל נוסע בנפרד. קיפול המושבים יעיל וקל, דבר שגורם ל- 5008 להיות שימושית יותר כמכונית מיניוואן להסעת 7 נוסעים.
יתרונות – ביצועי מנוע, תיבת 8 הילוכים, רמת בטיחות, מערכות התרעה אקטיביות ומקוריות, אחיזת כביש, צריכת דלק, הנדסת אנוש, תכנון פנימי, עיצוב, איכות חומרים.
חסרונות – ללא בקרת שיוט אדפטיבית, יחס משקל הספק, תקרה נמוכה.
סיכום – ה- 5008 SUV גדול, במבנה מיניוואן ל- 7 נוסעים, מתחדשת במנוע עוצמתי ותיבת 8 הילוכים. העיצוב מודרני תוך דגש על איכות החומרים ותכנון ומרווח פנים מרשים לנוחות הנהג והנוסעים. התנהגות כביש משופרת ויציבה. רמות בטיחות משופרת בזכות שלל מערכות בטיחות מקוריות ליצרן, הנדסת האנוש משופרת ומעניקה נוחות חווית נהיגה. ללא ספק ה- 5008מובילה את פסגת קטגורית רכבי המיניוואן.
מפרט טכני
תיאור |
נתונים |
המנוע |
טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר |
הספק (כ"ס / סל"ד) |
5500/130 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) |
1750/23.5 |
תיבת הילוכים |
אוטומטית 8 הילוכים והעברה ידנית |
אורך ( מטר) |
4,641 |
רוחב (מטר) |
1,844 |
גובה (מטר) |
1,651 |
בסיס גלגלים (מטר) |
2,840 |
מידת צמיגים |
225/55/18 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
210 |
נפח מיכל דלק (ליטרים) |
56 |
משקל עצמי (ק"ג) |
1430 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) |
1/11 |
מרווח רגלים (ס"מ) |
קדמי: 56 אמצע: 31 אחורי: 17 |
רוחב מושב אחורי (מטר) |
אמצע: 1,33אחור: 80 |
תאוצה 0-100קמ"ש(שניות) |
10.2 |
מהירות מרבית קמ"ש |
196 |
תצרוכת דלק יצרן(ק"מ / ליטר) |
1/20 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר) |
1/12.5 |
בטיחות
תיאור |
קיים/לא קיים |
מספר |
בלימה אוטומטית בעת חירום |
כן |
|
ניטור מרחק מלפנים |
כן |
|
בקרת סטייה מנתיב |
כן |
|
זיהוי הולכי רגל |
כן |
|
זיהוי כלי רכב בשטח מת |
לא |
|
זיהוי רכב דו גלגלי |
כן |
|
זיהוי תמרורים |
כן |
|
בקרת שיוט אדפטיבית |
לא |
|
מצלמת רוורס |
כן |
|
שליטה באורות גבוהים |
לא |
|
TPMS– ניטור לחץ אוויר |
כן |
|
כריות אויר |
כן |
6 |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן |
כן |
|
חיישני חגורות בטיחות |
כן |
5 |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים |
כן |
|
ביטול כרית אויר לנוסע |
כן |
|
גלגל חליפי |
כן |
בגודל: קטן |
מבחני ריסוק- 5 כוכבים EURO NCAP |
בוגרים |
86% |
ילדים |
86% |
|
הולכי רגל |
67% |
אבזור
תיאור האבזור |
קיים ברכב |
מפרט |
מערכת שמע מקורית |
כן |
|
מערכת מולטימדיה |
כן |
מסך בגודל "8 |
דיבורית |
כן |
|
מערכת ניווט |
לא |
|
חבילת גלישה |
לא |
|
חיבורי אודיו |
כן |
USB |
Android Auto |
לא |
אופציה |
Appele Car Play |
כן |
|
בקרת אקלים |
כן |
|
פתחי אוורור מאחור |
כן |
|
חיישני חנייה |
כן |
קדמיים ואחוריים |
מצלמת רוורס |
כן |
|
בקרת שיוט |
כן |
|
גלגלי סגסוגת אלומיניום |
כן |
|
מפתח התנעה חכם |
כן |
|
הגה מתכוונן גובה / עומק |
כן |
|
כיוון חשמלי למושבים |
לא |
|
גג שמש חשמלי |
לא |
|
מראות צד מתקפלות |
כן |
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |