המכונית
תוצר: פיאט דגם: דובלו
קבוצת הרכב: טנדר קבוצת רישוי: 3 דרגת זיהום: 11 שנת ייצור: 2012
קוד ודגם: 0177-0020
תיאור: הדובלו הוא הטנדר הותיק של פיאט מיוצר במפעלי היצרן בטורקיה. משנת 2010 משווק בגרסתו החדשה, בדגש על מידות ומרווח פנימי נרחב. הדגם קיים בגרסאות שונות ומגוונות להובלת מטען והסעת עד 7 נוסעים. ממונע במנועי טורבו דיזל ובנזין תיבות הילוכים ידניות או רובוטיות. רמת האבזור גבוהה ונתן דגש לבטיחות ולאיכות הסביבה.
מנוע וביצועים – טורבו דיזל בנפח 1.3 ליטר, המספק 90 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ. קיימת מערכת "סטופ אנד סטרט" שמכבה את הרכב בכל עצירה, לחיסכון בדלק.
תיבת הילוכים – ידנית 5 הילוכים.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות, מערכת בקרת יציבות, מערכת למניעת הידרדרות לאחור, הגה כוח, פנסי איתות במראות הצד.
בטיחות פסיבית – 4 כריות אוויר, מנגנון ניתוק לכרית אוויר, חגורות בטיחות עם קדם מותחן, משענות ראש למושבים האחוריים, התקני איזופיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים. דוושות קורסות בתאונה. מערכת למניעת שריפות.
מבחני ריסוק – לא בוצעו מבחני ריסוק.
עיצוב חיצוני – יצירתי, קופסתי ומלבני, החזית אגרסיבית עם מכסה מנוע ארוך ורחב, שני קווי אורך בצדדים, פנסי חזית גדולים, מעובים ורוכבים על הכנפיים. כונס אוויר צר בשחור , במרכזו סמל היצרן. פגוש קדמי רחב וגבוה. שמשה קדמית משופעת לגג וגדולה מאוד. עיצוב הצד יצירתי, כאשר המבנה משופע לאחור, עם קן החלונות שנוטה אחורה, הדלתות והחלונות רחבים, דלת הזזה במרכז. קווי זרימה מפוצלים. קשתות הגלגלים מעובות, חישוקי הגלגלים מהודרים. מאחור, דלתות וחלונות רחבים ושטוחים, הנפתחים לצדדים. במרכזם פנל פלסטיק עם סמל היצרן ולוחית רישוי. הפנסים צרים וארוכים ומשתלבים בעמודי המרכב, פגוש אחורי נמוך וצר.
עיצוב פנימי – מודרני, בסגנון מסחרי. פנל קדמי רחב ,עמוק ובמפלס גבוה, עשוי פלסטיק שחור, עם משטחי אחסון שונים, פנל הרדיו בולט במרכז עם צג דיגיטאלי ולחצני הפעלה בצדדים. מתחת פתחי אוורור למזגן, ופנל מזגן עם בקרת אקלים במרכזו צג דיגיטאלי. פנל ההילוכים במפלס גבוהה מעטפת הידית מעור. לוח שעונים אנלוגי עם ארבעה שעונים. גלגל ההגה שלוש צלעות ומרכזו טרפזי. המושבים מרווחים, דפנות הדלתות מרווחות עם משענות לידיים רחבות ותאי אחסון שונים. התקרה גבוהה מאוד ותא אחסון רחב מעל סוככי השמש.
אבזור– מערכת שמע מקורית MP3, מזגן מקורי עם בקרת אקלים, פתחי אוורור למושב האחורי, מערכת סטופ אנד סטרט, נעילת דלות וחלונות חשמליים, מראות צד עם כוונון חשמלי, מחשב דרך, שתי דלתות הזזה, גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק, מפתח עם שלט נוחות, מושב נהג מתכוונן לגובה, משענת יד לנהג, וילון גלילה לתא מטען.
תחזוקה – תדירות טיפולים בכל 35,000 ק"מ או שנתיים.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים אך ניכרים רעשים מחוסר בידוד, תיבת ההילוכים יעילה אך שילוב ההילוכים בה נוקשה במקצת. בעצירה קיימת מערכת ייחודית לכיבוי המנוע לחיסכון בדלק, בשילוב הידית לניוטראל ולחיצה על הבלם המנוע כבה, ההדלקה עם לחיצה על המצמד, או בתחילת תנועת הרכב במורד, המערכת יעילה מאוד לחיסכון בדלק אך נדרש להסתגל ולהתרגל לתפעולה בשלב ההתנעה.בכל מקרה קיימת אופציה לביטולה בכל תחילת נסיעה. מערכת נוספת קימת למניעת דרדור הרכב בעליה שפועלת ביעילות. התנהגות כביש טובה בהתייחס למסחריות, מתלים נוטים לקשיחים, והיגוי בדרגת קושי ממוצעת. מהנה גלגל ההגה עם תושבות אחיזה לידי בנקודת אחיזה כונה. צמיגים רחבים מונעים זעזועים מיותרים. מבנה הרכב נוח ומרווח מאוד. ניתן דגש לחלל הגובה, נפח תא מטען ומרווח רגליים. שתי דלתות הזזה נוחות לפעולת פריקת ציוד ונוסעים המושב האחורי ניתן לקיפול ומרווח לשלושה נוסעים. שדה הראייה נרחב משמעותית בזכות השמשה הקדמית הרכבה והגבוהה שמשות צד, אחור ומראות צד.
יתרונות – ביצועי מנוע, חסכונית בדלק, מידות מרכב: מרווח פנימי, נפח תא מטען, רמות בטיחות ואבזור, מערכות סטופ אנד סטרט, מניעת דרדור, רוחב מושב אחורי.
חסרונות – רעשי מנוע מחוסר בידוד, שילוב הילוכים נוקשה, איכות חומרים, תפעול מערכת סטופ אנד סטרט שמחייב הסתגלות.
סיכום – הדובלו טנדר מרווח, שבסעיף המידות מרכב מוביל בקטגורית הטנדרים. מיוצר בצורות מרכב שונות ומגוונות, גם להסעת שבעה נוסעים ומרכב ארוך למטען רב. ממונע במגוון מנועי טורבו דיזל ומנוע בנזין, תיבות ההילוכים ידניות או רובוטיות ניתן דגש לרמת האבזור ונוחות הנוסעים עם מרווח פנים משופר. הדגם הנבחן, עם מנוע קטן נפח אך עוצמתי שמעניק פתרון יעיל לייעודו, עם מרווח פנימי מרשים, ביצועים משופרים, חיסכון בדלק ובעליות אחזקה נמוכות.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
4
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
מבחני ריסוק
EURO NCAP
|
בוגרים
|
לא בוצעו
|
ילדים
|
לא בוצעו
|
|
הולכי רגל
|
לא בוצעו
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
טורבו דיזל בנפח 1.3 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
4000/90
|
מומנט (קג"מ / סל"ד
|
1500/20.4
|
תיבת הילוכים
|
ידנית 5 הילוכים
|
אורך ( מטר)
|
4.39
|
רוחב (מטר)
|
1.83
|
גובה (מטר)
|
1.84
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.750
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
790
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
60
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1455
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/16.16
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 54 אחורי: 23 סה"כ: 77
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.34
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
אין נתון יצרן
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/20.4
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/16
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |