פורד F סופר דיוטי  החדש בישראל

דלק מוטורס, יבואנית פורד, השיקה בישראל את הדור החדש של טנדר העבודה הגדול והנמכר ביותר בארצות הברית -Ford Super Duty – F-Series . העיצוב חדש לחלוטין, מבפנים ומבחוץ ובנוסף קיימים חידושים כגון: שיפור בכושר העמסה, בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת Lane Centering הפועלת לשמירת הרכב במרכז הנתיב. רף חדש של עוצמה וטכנולוגיה חכמה מאי פעם – בקבוצת הפיק אפים הגדולים בישראל. פורד מסדרה F היה ועודנו כלי עבודה מרכזי בידיים של חוואים, קבלנים, חקלאים ותעשיינים רבים והיה מנוע צמיחה משמעותי של הכלכלה האמריקאית. במרוצת השנים הציגה פורד 14 דורות עם שיפור מתמיד ועקבי ביכולת העבודה אבל גם בהתאם לזמנים המשתנים, הופיעו שיפורים והתאמות של אבזור הנוחות, שולבו טכנולוגיות חדשות ונכנס השימוש בחומרים מתקדמים וקלי משקל. המתכון המנצח של פורד עבור ה- F-Series נשען על שלושה מרכיבים: עוצמה, טכנולוגיה ותכנון חכם. הדור החדש של Ford F-Series מכיל את זה – ועוד מוסיף – מנוע הדיזל החזק בסגמנט, תא נוסעים מרווח, מפנק ומאובזר ביותר, יכולת 4X4 אמיתית כולל נשיאת משקלים כבדים בשטח וגרסת Tremor ייחודית.

מנועים- הלב שלו מכיל מנוע V8 טורבו-דיזל PowerStroke בנפח 6.7 ל' מפיק 475 כ"ס ונתון מומנט של 145 קג"מ
ב-1,600 סל"ד בלבד. הכוח מגיע בזכות הזרקת דלק בלחץ גבוה ממסילה משותפת, מגדש טורבו מתקדם עם גיאומטריה משתנה ו-4 שסתומים לצילינדר – מה שמבטיח שהמנוע הגדול ייקח נשימות עמוקות בכל מחזור פעולה. מעגלי קירור כפולים – למנוע ולאביזרי המשנה – מבטיחים פעולה מושלמת בכל תנאי מזג האוויר.

תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית Select Shift בעלת 10 הילוכים, מנצלת באופן אופטימאלי את הכוח הרב שמגיע מהמנוע. בזכות פונקציית Select Shift הנהג יכול לבחור כל אחד מעשרת ההילוכים הנדרש כדי לעמוד במשימה שמולו.

Ford F-Series מבלה שעות עבודה קשוחות רבות בשטח. כדי לאפשר יכולת אמיתית לעבוד באתרי בנייה, מכרות וחקלאות צריך את המבנה החזק ביותר. זה מתחיל עם סרן חי בחזית הנתמך על ידי מוטות רדיוס וקפיצי סליל, ממשיך עם סרן חי מאחור וקפיצי עלים שמקבל כסטנדרט נעילת דיפרנציאל חשמלית. קפיצי עלים במתלה האחורי מבטיחים את יכולת נשיאת המטען המרשימה של Ford F-Series. ההנעה כפולה עם תיבת העברה המאפשרת לנהג לבחור בין הנעה אחורית, הנעה כפולה והנעה כפולה ב-LOW למשימות הקשוחות ביותר.  גרסת ה- Tremor היא גרסת השטח הייחודית של דגם ה-F שהוצגה לראשונה בדגם היוצא והפכה לרבת מכר.
גרסה זו מצוידת בצמיגי שטח מקוריים בקוטר 35 אינץ' ובמערכת מתלים ייחודית אשר מתאימה לתנאי שטח מאתגרים, ותורמת למרווח גחון משמעותי של 26.6 ס"מ, בהתאמה זוויות הגישה (29.3) והנטישה (22.2) מתאימות לנסיעת שטח. בנוסף קיים גם דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה, מיגוני גחון ומיכל דלק מקוריים הכלולים גם הם. בדגם החדש דגם ה-Tremor זוכה גם ליחידת ההנעה החזקה בקטגוריה, גרסת ה-High Output של אותו המנוע עם הספק של 500 כ"ס ו-166 קג"מ ב-1,600 סל"ד.

עיצוב- העיצוב ייחודי וכולל מאפיינים שיתאימו לאופיו הקשוח של הדגם כמו שבכה קדמית בעיצוב שונה ובגימור שחור, פגושים בצבע המרכב וגימורים שחורים בצידי הרכב. גם מדרגות הצד שונות ומשלבות משטח מונע החלקה.
דגם ה-Tremor ישווק לראשונה בצמוד לחבילת העיצוב Sport הכוללת שבכה קדמית בעיצוב ובגימור ייחודי, פגושים בצבע המרכב וגימורים שחורים בצידי הרכב.

מידות- בשתי הגרסאות של Ford F-Series בישראל מידות ארגז המטען זהות. מדובר בארגז ענקי שיכול לשאת משקל עצום, 1,378-1,993 ק"ג בהתאם לגרסה. אורך של ל-2.08 מטרים, רוחב פנימי של 1.61 מ', רוחב בין בתי גלגלים של 1.28 מ' ועומק של 0.53 מ' מדובר בארגז שימושי מאד. משטח סטנדרטי נכנס לתוכו בלי בעיה בכלל. הארגז מצויד בטבעות קשירה, משטח נגד החלקה, תאורה ייעודית מאפשרות אבטחה קלה של כל מטען וגם מדרגת גישה ייעודית.

בטיחות- מערך הסיוע לנהג ובטיחות אקטיבית מורחב ועשיר ביכולות רבות וחדשות Co-Pilot 360 של FORD כוללת:

  • בלימת חירום אוטונומית כוללת זיהוי הולכי רגל – AEB
  • התראה מפני סטייה מנתיב ותיקון סטייה – LKS
  • ניטור שטחים מתים BLIS עם התראת תנועה חוצה מאחור – CTA
  • בקרת שיוט אדפטיבית עם עצירה מלאה וזינוק מעמידה
  • מערכת Lane Centering הפועלת לשמירת הרכב במרכז הנתיב
  • מערך מצלמות היקפיות 360 מעלות
  • החלפת אורות אוטומטית – HBC
  • חיישני חניה מלפנים ומאחור וסיוע בבלימה בנסיעה לאחור

בנוסף למצלמת נסיעה לאחור, מערכת  Ford Pro Backup Assist המאפשרת לנהג לכוון את הנגרר בעת נסיעה לאחור בזמן שהרכב שולט בעצמו בהיגוי הגלגלים הקדמיים כמו כן 6 כריות אוויר.

אבזור- במרכז סביבת הנהג המעוצבת ניצב צג מגע מרכזי גדול במידה של 12 אינץ' המעניק תמונה חדה ובהירה למערך מצלמות היקפי 360 מעלות ומצלמת חניה עם קווי הנחיה אקטיביים. מערכת SYNC4 של פורד מאפשרת חיבור אלחוטית לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, מערכת השמע איכותית מבית B&O כוללת שמונה רמקולים. לוח המחוונים דיגיטלי בגודל "12, משטח טעינה אלחוטי (פעיל רק עם מכשירים תואמים). בנוסף, ריפודי עור, מושבים קדמיים בעליי חימום ואוורור וכוונון חשמלי הם סטנדרט ב-F. כניסה והתנעה ללא מפתח, חלון שמש פנוראמי, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת אווירה, חימום למושבי השורה השנייה – הכל סטנדרטי ב-F. עוד מצויד תא הנהג בשקעי כוח רבים – כולל שקע עזר 120V/400w שיכול להפעיל ציוד חשמלי חזק יותר. ישנם תאי אחסון רבים מתחת לשורת המושבים השנייה ועוד אחד בין המושבים הקדמיים ובדיפוני הדלתות. שישה גווני צבע חדשים זמינים ל- Ford F-Series החדש. בדגם ה-Lariat חישוקי סגסוגת 18 אינץ' ושבכה קדמית מרשימה בגימור כרום המציגה שפת עיצוב חדשה ומרשימה. כל יחידות התאורה בטכנולוגיית LED, שמשות אחוריות כהות, ומראות צד עם זרועות טלסקופיות שכל מי שגרר קראוון ידע להעריך וגם, קיפול מראות חשמלי.

גרסאות ומחירים ₪:

Ford F-Series משווק בישראל ב-3 גרסאות ושתי רמות אבזור:

ברמת אבזור LARIAT – מחיר לפני מע"מ :315,000

ברמת אבזור Tremor – מחיר לפני מע"מ :345,000

ברמת אבזור LARIAT – מחיר לפני מע"מ :325,000

צילום: יצרן

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg