המכונית
תוצר: פורד דגם: פיאסטה טרנד
קבוצת הרכב: סופר מיני קבוצת רישוי: 2 דרגת זיהום: 5 שנה:2010
תיאור – הפיאסטה היא סופר מיני של פורד, שבה לישראל והפעם בעיצוב חדשני ובתיבת הילוכים אוטומטית. המכונית מתבססת למעשה על פלטפורמת ה- מאזדה 2 אך עם מנוע שונה. רמת בטיחות גבוהה הכוללת 7 כריות אוויר ,בקרת יציבות ואקלים כסטנדרט למכונית קטנה.
מנוע וביצועים – בנזין 1.4 ליטר, בהספק של 96 כ"ס ומומנט של 12.74 קג"מ.
תיבת הילוכים – אוטומטית 4 הילוכים וטיפטרוניק להעברת הילוכים ידנית. פועלת ביעילות.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות, מערכת בקרת יציבות, הגה כוח בתגבור חשמלי, פנסי ערפל קדמיים, פנסי הבהוב במראות צד.
בטיחות פסיבית – 7 כריות אוויר, חגורות בטיחות עם קדם מותחן, זמזם התראה לאי חגירה, התקני איזו פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים, מהבהבי אורות אוטומטיים בבלימת חירום.
מבחני ריסוק – 5כוכבי בטיחות במבחני ה- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – חדשני, ספורטיבי ומרשים, חזית וחרטום חדים משופעים מטה, חלון קדמי ארוך ומשופע, פנסי חזית מאורכים בקו עיצובי החדש של פורד משתלבים בכנפיים חלק אחורי, מראות צד צרות, חלק אחורי קעור עם גגון ופנסי בלימה בולטים, צד המכונית עם קווי אורך משופעים המבליטים זרימה ותנועה.
עיצוב פנימי – מודרני יצירתי וספורטיבי, סביבת נהג מרווחת, ניתן דגש לשילוב חומרים איכותיים מסוגים וגוונים שונים,פנל קדמי עמוק ולוח בקרה קדמי עם צג דיגיטאלי בהשראת היי-טק הכוללת את מתגי תפעול למערכת השמע, מתחת מתגי בקרת האקלים עם צג דיגיטאלי, גלגל הגה בעיצוב ספורטיבי מרכזו מעובה, דגש לאיכות חומרים, לוח שעונים חדשני אך עשוי מפלסטיק פשוט, מושבים מהודרים.
אבזור- מערכת שמע מקורית MP3 נשלטת בגלגל ההגה,6 רמקולים, חיבור AUX, מערכת בקרת אקלים, חלונות חשמליים, נעילה וכיוון מראות חשמליים, מחשב דרך,גלגל הגה בציפוי עור, כיוון גובה ומרחק לגלגל ההגה, כיוון גובה מושב נהג.
תחזוקה – תדירות טיפולים 15,000 ק"מ או שנה הקודם מביניהם.
מבחן כביש– ביצועי מנוע סבירים ושקטים, תאוצה מתמשכת ובסיבובי מנוע גבוהים, יחסי העברת הילוכים ארוכים במקצת אולם התיבה פועלת ביעילות, התנהגות כביש טובה, אחיזה טובה, היגוי קל ומדויק, מתלים רכים, מלפנים ומאחור קיים מרווח יעיל יחסית למכונית קטנה, הנדסת אנוש טובה, תחושת הנאה ובטיחות בנהיגה.
יתרונות – רמת בטיחות, עיצוב פנימי וחיצוני, רמת אבזור, התנהגות כביש ויציבות.
חסרונות – ביצועי מנוע בתאוצות, נפח תא מטען, משקל עצמי כבד, מראות צד צרות.
סיכום – הפיאסטה, חוזרת לכביש הפעם בגרסה אוטומטית בעלת מנוע בנפח קטן יחסית אך פועל בשילוב יעיל עם תיבת ההילוכים, היא איכותית ונוחה לנהיגה ומרווחת לנוסעים בה, בעלת רמת בטיחות גבוהה, הנאה גדולה ממכונית קטנה.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
7
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אוויר לנוסע
|
![]() |
|
מבחני ריסוק
EURO NCAP
|
בוגרים
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ילדים
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
הולכי רגל
|
![]() ![]() ![]() |
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין 1.4 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
6000/96
|
מומנט (קג"מ / סל"ד
|
4500/12.7
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 4 הילוכים וטיפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
3.950
|
רוחב (מטר)
|
1.722
|
גובה (מטר)
|
1.481
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.489
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
281
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
43
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1101
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/11.46
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 53 אחורי: 21 סה"כ: 74
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.20
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
13.9
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/11.7
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |