המכונית
תוצר: פורד דגם: פוקוס טראנד 4 דלתות
מנוע וביצועים – בנזין בנפח 1.6 ליטר, המספק 125 כ"ס ומומנט של 16.1 קג"מ. המנוע הוא ידידותי לסביבה וחסכוני וביצועיו טובים ושקטים.
תיבת הילוכים – אוטומטית ששה הילוכים, power shift– כפולת מצמדים ומצב העברת הילוכים ידנית וספורטיבית. החלפת הילוכים מתוזמנת ויעילה התיבה נוחה לתפעול.
בטיחות אקטי
בטיחות פסי
מבחני ריסוק – 5כוכבי בטיחות במבחני ה- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – דינאמי, ספורטיבי ויוקרתי. עיצוב החזית מאופיין בקווים חדים. פנסי החזית מעוצבים לאורך ומשתלבים בכנפיים. הפגוש הקדמי בולט, רחב וגבוה ומשלב בתוכו את כונסי האוויר ופנסי הערפל. במרכז מכסה מנוע נמצא סמל היצרן. עיצוב הצד דינאמי וזורם, קווי הפנסים מאחור ומלפנים בולטים אל הכנפיים ובתוכן בולטים קשתות הגלגלים הרחבות. החלק האחורימעוצב באופן ספורטיבי, עם ספוילר בדלת תא המטען במרכזו פנס בלימה. הפנסים מעוצבים לרוחב והם צרים וארוכים וממוקמים לכיוון הכנפיים. מאחור פגוש תחתון צר ומעליו דלת תא המטען ורחבה, מעליה בגג בולטת האנטנה.
עיצוב פנימי – ספורטיבי ויוקרתי, פנל קדמי דמוי תא טייס, במרכז הפנל מערכת שמע מודרנית עם צג דיגיטלי מקורה. המתגים משופעים ולצידם פתחי אוורור. מתחת פנל בקרת האקלים שלו צג דיגיטלי. פנל ההילוכים רחב ומהודר בגווני כרום וידית הילוכים מתאימה עצמה לאווירה המהודרת. לוח השעונים חדשני עם שני גלילים מעוצבים ובמרכז צג דיגיטלי בגוון כחול, ובתוכם שעוני חום ודלק עם מחוגים בגוון תכלת. גלגל ההגה מהודר ועשוי מפלסטיק איכותי, בשילוב כרום ועור. מושבים מהודרים במבנה ספורטיבי, מושב אחורי רחב ומוגבה. התקרה גבוהה.
אבזור– רמת האבזור גבוהה מהמקובל, ממערכת שמע, עם הוראות קוליות, דיבורית לטלפון והכול מקורי. מערכת שמע מקורית MP3, נשלטת בגלגל ההגה, ששה רמקולים, שקעים ל-USBו- AUX. דיבורית בלוטוס נשלטת בגלגל ההגה, מופעלת בהוראות קוליות (באנגלית). מזגן אוויר עם בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע, מחשב דרך. גלגל ההגה המרופד, בעור ומצופה בכרום מתכוונן לארבעה מצבים כך גם ידית הילוכים המצופה בעור ובכרום. נעילת דלתות וחלונות חשמליים, מראות צד מתכוונות חשמלית עם פנסי איתות. הפעלה אוטומטית של המגבים והאורות, פנסי ערפל קדמיים, תאורת ניאון בפנים הרכב, מראה פנימית נגד סינור אוטומטית, מפתח עם שלט לפתיחת הדלתות,
תחזוקה – תדירות טיפולים בכל
מבחן כביש– המכונית פשוט מגובשת. ביצועי מנוע טובים ושקטים, תיבת ההילוכים האוטומטית יעילה, החלפת ההילוכים זורמת וחלקה. ההחלפה הידנית מתבצעת באופן אלקטרוני באמצעות מתג כפול הקיים בידית עצמה אך הפעולה לא הכי נוחה לביצוע, למעטבמעבר הידית למצב ספורט. התנהגות כביש טובה, המתלים בכיול נוטה לקשיח, ההיגוי מדויק עם רגישות מתאימה. שילוב המכללים מעניק תחושת יציבות ובטחון,. הנדסת האנוש טובה, שדה ראיה נרחב, העיצוב איכותי. מה שתורם רבות להנאה בנסיעה. מושבים מרווחים, המושב האחורי רחב אך מרכזו במפלס קצת גבוה ופחות נוח לישיבה.
יתרונות – ביצועי מנוע, עיצוב ספורטיבי, בטיחות אקטי
חסרונות – נפח תא מטען, מרווח רגלים.
סיכום –הפוקוס החדשה בתצורת סדאן 4 דלתות, מעוצבת בקו דינאמי וספורטיבי והיא משודרגת בכל הרמות לעומת הדור הקודם. העיצוב הפנימי חדשני, איכותי ורמת האבזור גבוהה במיוחד מה שיוצר חווית נהיגה מיוחדת במינה. למנוע העצמתי יותר, הוצמדה תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית מתקדמת והשילוב מקנה ביצועים טובים מאוד. התנהגות הכביש טובה ומקנה יציבות. פוקוס היא מכונית משפחתית איכותית בכל הרמות. מחיר הקנייה האטרקטיבי.
בטיחות
תיאור |
קיים/לא קיים |
מספר |
ABS– מניעת נעילת גלגלים |
|
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה |
|
|
ESP– בקרת יציבות |
|
|
TCS– בקרת אחיזה |
|
|
כריות אויר |
|
6 |
חגורות בטיחות עם קדם מותחן |
|
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות |
|
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים |
|
|
ביטול כרית אויר לנוסע |
|
אופצייה |
מבחני ריסוק EURO NCAP |
בוגרים |
92% |
ילדים |
82% |
|
הולכי רגל |
72% |
מפרט טכני
תיאור |
נתונים |
המנוע |
בנזין |
הספק (כ"ס / סל"ד) |
6300/125 |
מומנט (קג"מ / סל"ד |
4000/16.21 |
תיבת הילוכים |
אוטומטית 6 הילוכים וטיפטרוניק |
אורך ( מטר) |
4.534 |
רוחב (מטר) |
1.823 |
גובה (מטר) |
1.451-1584 |
בסיס גלגלים (מטר) |
2.648 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
372 |
נפח |
55 |
משקל עצמי (ק"ג) |
1276 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) |
1/10.20 |
מרווח רגלים (ס"מ) |
קדמי: 54 אחורי: 22 סה"כ: 76 |
רוחב מושב אחורי (מטר) |
1.29 |
תאוצה 0-100קמ"ש(שניות) |
10.9 |
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר) |
1/16.9 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר) |
1/11.3 |
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |