פורד פומה B-SUV חדש בישראל

דלק מוטורס, יבואנית פורד, משיקה בישראל את ה-פומה קרוסאובר קומקפטי שובב, בטיחותי ומאובזר. ה-SUV הלוהט באירופה. השם פומה ממשיך את דרכה של הפומה המקורית, מכונית קופה ספורטיבית וקומפקטית המבוססת על דגם הפיאסטה.הפומה החדשה מביאה הרבה מהרוח השובבה והדינאמיות שהיו לדגם המקורי, תוך עדכון לצרכים ולציפיות של הנהגים והנוסעים בעשור השלישי של המאה ה-21.

עיצוב- הפרופורציות של העיצוב, גורמות לפומה להיראות גדולה משמעותית ממידותיה (אורך – 4.20, רוחב 1.80).
המשמעות היא שבשעה שהלקוח יאהב את המראה הקרוס-אוברי הנחשק והשימושיות הנוספת, הוא יהנה ממידותיה הקטנות יחסית של הפומה בתמרונים עירוניים וחניה, כאשר רדיוס הסיבוב שלה זהה לזה של הפיאסטה הקטנה יותר. תא המטען  מהגדולים בקטגוריה – 410 ליטר. לפומה, נבחר קו עיצובי חדש, שונה מהקו העיצובי שפורד עשו בו שימוש. המטרה היתה ליצור את הפרק הבא בזהות העיצובית של דגמי פורד אירופה, פנסי החזית הייחודיים לדוגמא, יוצרים קישור מיידי גם לדגם הפומה המקורי וגם דומים לפנסי הFord GT. אלמנטים בולטים נוספים כוללים: מרכב  מוגבה, קוו גג משתפל, בתי גלגלים מודגשים, קו חלונות גבוה.

מנוע  ותיבת הילוכים- פומה מצוידת  במנוע טורבו-בנזין Eco Boost בנפח 1.0 ליטר 3 צילינדרים המפיק 125  כ"ס ב-4,500 סל"ד ונתון מומנט של 17.3 קג"מ ב-1,400 סל"ד נמוכים, כאשר במהירויות נמוכות ובלחיצה משמעותית על הדוושה מתאפשר מצב  Over Boost המספק תוספת מומנט נכבדת עד לכדי 20.4 קג"מ. למנוע המתקדם 3 צילינדרים ויכולת ניתוק צילינדר בנסיעה כאשר העומס על המנוע נמוך לחיסכון מירבי. תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים, מבטיחה שבכל מצב יהיה כוח זמין אבל גם צריכת דלק מצוינת. באשר לביצועים, התאוצה ל-100 קמ"ש תתקבל בתוך 10.2 שניות והמהירות המרבית 187 קמ"ש.  צריכת הדלק עומדת על 16.4 ק"מ לליטר.

בטיחות-  הפומה, כוללת במערך הבטיחות המתקדם ביותר הקיים בפורד אירופה הכולל 12 חיישני קירבה, 3 מערכות רדאר, ו-2 מצלמות. מערך בטיחות אקטיבי שלם co-pilot 360+ כולל מערכות: לבלימת חירום אוטונומית כוללת זיהוי הולכי רגל במהירויות עירוניות ובינעירוניות – מערכת הבלימה העצמאית היא מהסוג המתקדם ביותר נעזרת במצלמה עם עדשה רחבה יותר המאפשרת זיהוי טוב יותר של הולכי רגל. התרעה ותיקון אקטיבי של סטייה מנתיב. ניטור שטחים מתים עם התראה על תנועה צולבת הכוללת בלימה אוטומטית. סיוע להתחמקות ממכשול מערכת עזר לתמרון חירום אשר באה להתמודד עם התרחיש המאתגר ביותר למערכות העזר לבלימה אוטומטית, בו הרכב משייט לכיוונו של רכב עומד, והטכנולוגיה לא מאפשרת בלימה בזמן מספק. מערכת עזר זו מסייעת לנהג בתמרון החירום שמטרתו להתחמק מהרכב מלפנים. ניטור עייפות נהג. החלפת אורות אוטומטית. חיישני חניה קדמיים ואחוריים. מצלמת הנסיעה לאחור עם זוית ראייה של 180 מעלות ליציאה נוחה ממקום החניה,  מערכת לזיהוי תמרורי תנועה, סיוע לזינוק בעליה,  6 כריות אוויר ועיגוני ISOFIX  למושבי בטיחות לילדים . בנוסף מצוידת הפומה כסטנדרט במערכות העזר לנהג הסמי-אוטונומיות המוכרות לנו מדגמי ה-Explorer: בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים. מרכוז השמירה על הנתיב, מערכת Park Assist המציעה עזר בחניה בניצב, במקביל ובתמרון יציאה מהחניה.

אבזור – בפומה חבילת יוקרתית. צג המולטימדיה בגודל 8.0 אינץ'; מערכת עזר לחניה אוטומטית עם חיישני חניה היקפיים, מצלמת חניה עם זווית של 180 מעלות וגם שמשות כהות ומסילות גג. פרטי אבזור נוספים כוללים גם לוח מחוונים דיגיטלי בקוטר 12.3 אינץ', גלגל הגה ספורטיבי ואפילו כיול מתלים ספורטיבי לחידוד התנהגות הכביש והגברת ההנאה מהנהיגה. בגרסה הבכירה ביותר חלון שמש פנוראמי נפתח, חישוקי סגסוגת 18 אינץ' מערכת שמע פרמיום עם 10 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי (למכשירים תואמים)  המשחרר את הקוקפיט מחיווט מסורבל ועוד.

מחירים: פורד פומה ישווק בשלוש רמות אבזור:

 Titanium – מ- 127,900 ₪

ST-Line  – מ- 133,900 ₪

ST-Line X – מ- 144,900 ₪

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg