ישראל תהיה בין השווקים הראשונים בעולם שיזכו לקבל את הפורד ברונקו. זאת למרות שמאז השקתו של רכב השטח המודרני והמסקרן, לפני כשנה, מעורר הברונקו בכל מקום הסתערות על הסוכנויות בניסיון לשריין הזמנה מהר ככל הניתן. לעתים, אף מבלי לבחור בצבע, מספר דלתות או רמת גימור.
קצת היסטוריה: פורד ברונקו המקורי, נולד ב-1966, אח צעיר למוסטנג המיתולוגי שהקדים אותו בשנתיים. היו לו שתי דלתות, מבנה טהור של מרכב על גבי שלדה, קשיחות קיצונית ואינסוף אפשרויות לשדרוג ושיפור. הברונקו רכש לעצמו במהרה מעמד קאלט וקהילה אדוקה של מעריצים. במשך השנים הוא עבר כמה גלגולים ופיתוחים. בכל חמשת הדורות שלו נשמרה בקפדנות אתה נוסחה מנצחת ומוכחת: קשיחות, יכולת שטח גבוהה, ואפשרות לפרק את הדלתות ואת הגג. ב-1996 הופסק ייצורו של הברונקו, לאכזבת קהילה שלמה ומסורה של אנשי שטח.
בקיץ החולף, הציגה פורד את הברונקו, שנולד מחדש. העיצוב ש,תואם לעידן ההייטק ואי אפשר להישאר אדישים אליו, קשת הדגמים המרשימה שתוכננה בהתאם לצרכי השטח של הנהגים וסגנון החיים שלהם וההקפדה של פורד להחיות את רוח הברונקו המקורית ולהשיק גם עולם שלם של אביזרים, תוספות ואפשרויות שדרוג. כל אלה הציתו מיד באזז עצום בעולם המוטורי. התוצאה הייתה נהירה המונית בניסיון לשים את היד מוקדם ככל האפשר על הברונקו המסקרן. או לפחות להירשם להזמנה עתידית. נכון לאמצע יוני, הברונקו נמצא בסטטוס סולד אאוט לפחות לשנתיים הקרובות. בסך הכל, 190 אלף לקוחות ביקשו לרכוש את הברונקו באמצעות רישום מוקדם.
הברונקו דור 6 לדגם המתבסס על פלטפורמת הריינג'ר ודגם הספורט על הקוגה. לרכב מתלים נפרדים בציר קדמי וסרן חי מאחור. הדגם משווק עם 2 מנועי טורבו בנזין בנפח 2.3 ליטר 270 כ"ס או 2.6 ליטר המספק 310 כ"ס. התיבה בת 10 הילוכים.
לדברי מנכ"ל פורד, ג'ים פארלי, 125 אלף מכוניות ברישום מוקדם כבר הפכו להזמנות, והחברה עובדת במלוא הקיטור כדי לייצר ולספק אותן. על רקע הביקוש העצום בארה"ב, ולמרות שבעקבות ההסתערות והביקושים פורד כלל אינה מתכוונת בשלב זה להשיק את הברונקו בחלק מהשווקים, למשל בכל יבשת אירופה.
הברונקו הראשונים, יגיעו לארץ בחודשים הקרובים, ובדלק מוטורס ייעשו מרב המאמצים להיענות לביקוש האדיר שגם ישראל לא חומקת ממנו. דבר זה נכון גם מבחינת השאיפה לספק היצע מכובד של דגמים ורמות גימור. נכון לעכשיו, צפויה להגיע כמות מוגבלת של כלי רכב, מכמה דגמי שטח מיוחדים ומרתקים, שמותאמים לסגנונות נהיגה ושימוש שונים.
הציפייה הגדולה לברונקו היא רק היבט אחד מתהליך משמעותי, שפורד חווה באחרונה. ה-SUV החשמלית הלוהטת מוסטנג מאך E, החישמול של הטנדרF150 (אייקון אמריקאי בפני עצמו) שניהם פורצים דרך אל העתיד כשהם לא מתעלמים מהרוח המיוחדת שאפיינה ותאפיין תמיד את המותגים.