פורד אקספלורר חדש בישראל

דלק מוטורס, יבואנית פורד, השיקה בישראל את מתיחת הפנים של הדור השישי של ה-אקספלורר, רכב הפנאי הנפוץ ביותר בארצות הברית. העיצוב מעודכן בעל מראה מודרני, תא נוסעים שעבר ריענון וסביבת נהג חדשה הכוללת טכנולוגיות עדכניות לנוחות ובטיחות.

עיצוב חיצוני- פורד שמרה על קוד העיצוב המסורתי של הדגם שבו קורות A ו-D של השמשות מושחרות, יחד עם מראות הצד, בעוד קורה C הרחבה מקבלת את צבע המרכב. הפלטפורמה החדשה מאפשרת לקצר את סרחי העודף בעיקר בחזית לטובת מראה דינמי מן החוץ וחלל פנים משופר מבפנים. לכך מצטרפים פנסי חזית בעיצוב חדש מסוג Adaptive LED שבכה קדמית בעיצוב מעודכן התורם לנוכחות המרשימה של הדגם. בנוסף, נמצא עיצוב חדש לחישוקי הסגסוגת (בקוטר 20 אינץ'), מראות צד שחורות, גריל קדמי בגימור כרום, ספוילר בצבע המרכב, מסילות גג כסופות וידיות דלת בצבע המרכב

עיצוב פנימי- סביבת הנהג בדגם החדש עוצבה מחדש תוך מתן דגש על שימושיות יומיומית, מרווח גדול ואווירה יוקרתית. במרכז הקונסולה המרכזית קיים בורר החוגה האופייני לדגם, באמצעותו מתאפשרת השליטה על תיבת ההילוכים. לוח המחוונים החדש כולל כעת מסך "12.3 המציג לנהג את כל המידע לו הוא זקוק בצורה ברורה וחדשנית. צג המגע המרכזי במידה של "8 החליף מסך ענק בגודל של "13.2, למערך המצלמות ההיקפי 360 ולמצלמת חניה עם קווי הנחיה אקטיביים. משטח טעינה אלחוטי שינה מיקום ותורם לעיצוב הרמוני יותר, בנוסף טכנולוגיה זו "משחררת" את הקוקפיט מחיווט מסורבל.

עיצוב חיצוני- פורד שמרה על קוד העיצוב המסורתי של הדגם שבו קורות A ו-D של השמשות מושחרות, יחד עם מראות הצד, בעוד קורה C הרחבה מקבלת את צבע המרכב. הפלטפורמה החדשה מאפשרת לקצר את סרחי העודף בעיקר בחזית לטובת מראה דינמי מן החוץ וחלל פנים משופר מבפנים. לכך מצטרפים פנסי חזית בעיצוב חדש מסוג Adaptive LED שבכה קדמית בעיצוב מעודכן התורם לנוכחות המרשימה של הדגם. בנוסף, נמצא עיצוב חדש לחישוקי הסגסוגת (בקוטר 20 אינץ'), מראות צד שחורות, גריל קדמי בגימור כרום, ספוילר בצבע המרכב, מסילות גג כסופות וידיות דלת בצבע המרכב .

מנוע ותיבת הילוכים- הדגם ישווק עם שתי יחידות הנעה, כאשר הראשונה כוללת מנוע טורבו-בנזין EcoBoost בנפח 2.3 ל', המפיק 300 כ"ס ב-5,500 סל"ד ונתון מומנט של 42.86 קג"מ ב-3,500 סל"ד. וגם, שתי שיטות הנעה: הנעה אחורית (RWD) או כפולה קבועה – לכל ארבעת הגלגלים. יחידת הנעה נוספת שייכת לדגם הST וכוללת מנוע טווין-טורבו בנפח 3.0 ל' המפיק 400 כ"ס ונתון מומנט של 57.3 קג"מ, שתי יחידות ההנעה משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית Select shift בעלת 10 הילוכים. בדגם ה-ST ההנעה תמיד AWD כפולה קבועה והשליטה בתיבת ההילוכים באמצעות העברת הילוכים מגלגל ההגה.

בטיחות- בפורד אקספלורר, קיים מערך הבטיחות מתקדם עם מגוון יכולות בטיחות אקטיבית וגם מערכות לנהיגה סמי-אוטונומית: מערכת להתראה מפני התנגשות הכוללת זיהוי הולכי רגל וסיוע בבלימה, מערכת להתראה בפני סטייה מנתיב וסיוע בהחזרת הרכב לנתיב המקורי, מערכת בקרת שיוט מסתגלת הכוללת שמירת מרחק, עצירה מלאה וזינוק מעמידה, מערכת לשמירת הרכב במרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת המסייעת אקטיבית בהתחמקות מפני התנגשות, מערכת לאיתור שטחים מתים ועוד.

אבזור- ה-אקספלורר ישווק בישראל גם בגרסת  ST(7 מושבים), גרסת הקצה החמה של הדגם שכוללת מנוע טווין-טורבו המספק 400 כ"ס. רשימת האבזור זהה למעט מאפיינים שהם חלק מגרסת ה-ST כמו עיצוב ורכיבים טכניים. גרסת ה-ST מציגה הופעה חיצונית שונה אשר מתאימה לאופייה הספורטיבי וכוללת חבילת עיצוב חיצונית ופנימית שונה מדגם הPLATINUM-. עיצוב וגימור שונה לשכבה הקדמית, שלל גימורים בגוון שחור מבריק, חישוקי סגסוגת בקוטר "21 בעיצוב ייחודי, קאליפרים בגימור אדום ו-4 יציאות מפלט בחלקו האחורי של הרכב. המתלים ומערכת הבלמים בגרסת ה-ST עברו כיול מחדש כך שיתאימו למנוע עוצמתי המספק 400 כ"ס, אלו מאפשרים נהיגה דינאמית חווייתית ובטוחה ל-7 נוסעים. תא הנוסעים גם הוא שונה וכולל חבילת עיצוב ייחודית המתאימה לאופיו של הדגם. בנוסף לגימורי ST בחלל הפנימי שיחמיאו לנוסעים, הדגם כולל מושבים קדמיים ספורטיביים עם לוגו ST בגב המושבים. הריפוד Active X שחור בשילוב תפרים אדומים. בנוסף קיים גלגל הגה ייחודי בגימור ST הכולל פקדי העברת הילוכים לטובת חווית נהיגה מרגשת ושליטה אבסולוטית על תיבת ההילוכים.

מחירים ₪:

2.3L RWD PLATINUMמחיר: 354,900

2.3L AWD PLATINUMמחיר: 379,900

STמחיר: 419,900

צילום: יצרן

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg