המכונית
תוצר: פורד דגם:EDGE
קבוצת הרכב: פנאי שטח קבוצת רישוי: 6 דרגת זיהום: 15 שנת יצור: 2012
קוד- דגם: 0775-0161 ארץ ייצור: קנדה
תיאור:האדג', רכב קרוס אובר אמריקאי מיוצר משנת 2006 ומתבסס על הפלטפורמה של המאזדה 6. הרכב זכה בפרס מקום ראשון מטעם POWER J.D כרכב פנאי שטח בינוני, ומשנת 2008 החל שיווקו בישראל. בשנת 2011 שודרג הדגם עיצובו פנימי והחיצוני שונה ורמת האבזור והמכללים שודרגה אף היא.
מנוע וביצועים – בנזין 6V בנפח 3.5 ליטר, המספק 285 כ"ס ומומנט של 35 קג"מ. ביצועים טובים ושקטים.
תיבת הילוכים – אוטומטית 6 הילוכים Select-Shift, עם אפשרות להעברת הילוכים ידנית. המערכת פועלת ביעילות, אך ההחלפה הידנית אינה נוחה לתפעול.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות, מערכות לבקרת יציבות ובקרת אחיזה. הנעה כפולה 4X4, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, הגה כוח. פנסי ערפל קדמיים, פנסי איתות במראות הצד.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התראה לאי חגירת חגורות בטיחות, התקני LATCH לעגינת מושבי בטיחות לילדים, ניתוק מערכת דלק בתאונה,מערכת SOS לשחרור נעילת דלתות והפעלת איתות חירום וצופר.
מבחני ריסוק – במבחני ה-TOP SAFETY PICK קבלה ציון גבוה ביותר במבחני ריסוק חזית, צד ואחור.
עצוב חיצוני – המראה של האדג' הוא שילוב ביןאגרסיביות ומראה יוקרתי. בחזית בולט כונס האוויר המצופה בשכבת כרום ניקל רחבה המובילה אל פנסי חזית בצורת "עין הנשר" כאשר סמל המותג בולט במרכז. הפגוש התחתון רחב וגבוה ופנסי ערפל צרים ואורכיים משולבים בצדדיו.
עיצוב הצד איננו מחדש רבות אך הוא מבליט את, מראות הצד המלבניות. הדלתות רחבות והחלונות צרים וכהים ולבסוף קשתות הגלגלים הגדולות "מנפחות" את המראה ומציגות חישוקי גלגלים גדולים ומהודרים בציפוי כרום.
עיצוב בחלק האחורי הולט הספוילר המוצב בגג והחלון המשופע והקמור של דלת תא המטען. הפגוש הנו צר ובולטים ממנו שני פתחי מפלטים בולטים המשדרים עוצמה.
עיצוב פנימי – מתבסס על שילוב בין חומרים בגוונים כהים. הפנל הקדמי רחב ועמוק בשילוב של פלסטיק דמוי כרום משופע לפנים הרכב. פנל הרדיו משולב עם מתגי תפעול מזגן ומה שמתבלט הוא צג הנתונים הרחב והקריא. פנל ההילוכים מהודר והידית מצופה בעור וניקל. בין המושבים הקדמיים יש משענת יד רחבה המצופה עור. לוח השעונים חדשני – במרכזו שעון אנלוגי ומצי=דיו שני צגים דיגיטליים צבעוניים. גלגל ההגה בעל 3 צלעות עם מרכז מלא רחב דמוי טרפז שמשלב בין פלסטיק כסוף ועור. חלון גג חשמלי בעל מבנה פנורמי מצויד גם בוילון תואם. העיצוב הפנימי שודרג, הוא איכותי יותר והנדסת האנוש משופרת. מושבים רחבים ומהודרים בעור, מרווח פנימי מרשים וגם נפח המטען מאחור, תכנון קיפול המושבים יעיל ומאפשר ניצול לשימושים שונים.
אבזור –מערכת שמע מקורית כוללת רדיו HD, נשלט מההגה, דיבורית, מערכת ניווט עם צג בגודל 8 אינץ, חיבור USB, 12 רמקולים. מזגן עם בקרת אקלים, כיוון טמפרטורה לנהג ולנוסע ופתחי אוורור לאחור. מערכת בקרת שיוט, חלון גג ווילון חשמלי.. מושבי נוסעים מעור, גלגל הגה וידית הילוכים בציפוי עור, הגה מתכוונן לגובה ולעומק. נעילת דלתות וחלונות מופעלים חשמלית, מושב נהג מתכוונן חשמלית, מראות צד מחוממות ומתכוונות חשמלית. מחשב דרך עם צג ויזואלי טוב ומידע מורחב. שלט נוחות לדלתות, לחצן התנעה, גלגלי מגנזיום.
תחזוקה – תדירות טיפולים 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש– ביצוע מנוע טובים, זמינות הכוח מתקבלת בטווח קצר. תיבת ההילוכים יעילה, המעבר לתפעול ידני מחייב מעבר בידית למצב M ושילוב הילוכים בלחיצות במתג חשמלי המצוי בידית – מסובך ולא נוח.. צריכת הדלק גבוהה יחסית למתחרות. אחיזת כביש טובה בזכות מערכת ההנעה הכפולה. המתלים הרכים מעניקים נוחות בנסיעה, בתנאי שטח יכולת העבירות מוגבלת, זווית הגישה מלפנים קטנה. הרכב יעיל בעיקר בשבילי עפר סלולים. הישיבה הגבוהה מקנה שדה ראייה טוב גם בזכות מראות הצד הרחבות שבהם משולבות מראות פנוראמיות קטנות ליעילות בחניה. מערכת המולטימדיה איכותית ועשירה ומעניקה פתרונות שונים לנוחות הנהג והנוסעים.
יתרונות – ביצועי מנוע, עיצוב פנימי, רמת אבזור, מרווח פנימי, איכות חומרים, מערכת שמע, מראות צד.
חסרונות – תפעולי הילוכים ידנית, ללא מדרך לרגל שמאל, צריכת דלק , דרגת זיהום.
סיכום –האדג' היא מכונית פנאי-שטח עוצמתית ויוקרתית, מרווחת ומעוצבת בסגנון אמריקאי. בשנת 2011 היא שודרגה והפכה להיות שימושית לכביש ולתנאי שטח קלים. רמת האבזור בה גבוהה והמרווח הפנימי לנוסעים גדול. מחיר הקנייה שלה אטרקטיבי ביחס למתחרות בקטגוריה, גורם הנותן תמורה הולמת.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
6
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני LATCH לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
מבחני ריסוק
EURO N-CAP
|
בוגרים
|
לא בוצע
|
ילדים
|
לא בוצע
|
|
הולכי רגל
|
לא בוצע
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין נפח 3.5 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
6500/285
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
4000/34.98
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 6 הילוכים וטפרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4.679
|
רוחב (מטר)
|
2.222
|
גובה (מטר)
|
1.747
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.825
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
912
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
71
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1989
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/6.97
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 53 אחורי: 38 סה"כ:91
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.32
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
8.3
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/9
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/7.2
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |