המכונית
תוצר: פולקסווגן דגם: קאדי STARLINE
קבוצת הרכב: מסחרי, טנדר קבוצת רישוי: 3 דרגת זיהום: 5 שנת ייצור: 2012
ארץ ייצור: גרמניה קוד ודגם: 0301-0006
תיאור: הקאדי, המסחרית הוותיקה של פולקסווגן עברה שיפור עיצובי ומוצעת במבנה מרכב קצר וארוך. לקאדי מנוע בנזין טורבו או דיזל ותיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. מנוע הבנזין ידידותי ובדרגת זיהום נמוכה. הקאדי מיועדת להובלת מטען או להסעת חמשה או שבעה נוסעים. שורת המושבים הנוספת מבוצעת בהתקנה מקומית.
מנוע וביצועים – בנזין טורבו TSI בתקן יורו 5 בנפח 1.2 ליטר המספק 105 כ"ס ומומנט של 17.5 קג"מ. ביצועיו טובים והוא איכותי לסביבה עם דרגת זיהום 5 בלבד.
תיבת הילוכים – אוטומטית רובוטית 7 הילוכים דגם DSG וטיפטרוניק להפעלת הילוכים באופן ידני, פועלת ביעילות.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות, מערכת בקרת יציבות ובקרת אחיזה, הגה כוח אלקטרו מכני עם קושי המשתנה בהתאם למהירות.
בטיחות פסיבית – 2 כריות אוויר, מנגנון ביטול לכרית אויר. חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התראה לאי חגירת חגורות.
מבחני ריסוק – 4כוכבים במבחני ה-EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – הקאדי מיועדת להובלה ועיצובה מושפע מכך. החזית דינאמית עם מכסה מנוע בולט ומעוגל ובצדדים בולטים קווי זרימה. במרכז נמצא כונס אוויר צר עם סמל היצרן, מתחתיו פגוש רחב וגבוה שבו משולב כונס אוויר תחתון.
עיצוב הצד הנו מסיבי בקווים עגולים ומבליט דלת (מימין) הזזה עד לגובה הגג, חלונות רחבים וכהים וקשתות גלגלים רחבות ובולטות החושפות גלגלים קטנים.
החלק האחורי כולל שתי דלתות הנפתחות לצדדים כאשר השמאלית שבהם רחבה יותר ובתוכם חלון גדול. הפנסים האחוריים הנם צרים ומובנים בעמודי הצד.
עיצוב פנימי – מודרני ואיכותי ונעשה שימוש בפלסטיק קשיח בגוון שחור. הפנל הקדמי רחב ועמוק. בחלקו הימני תא אחסון ובמרכזו שני פתחי אוורור עגולים. מתחת להם נמצא פנל בקרת המזגן שלו מתגים עגולים. פנל הרדיו עם צג מקורי ורחב. ידית ההילוכים נמצאת בין המושבים. לוח השעונים רחב עם שני שעונים אנלוגיים ובמרכזם צג נתונים דיגיטאלי. גלגל ההגה ספורטיבי בעל שלוש צלעות, בעיצוב היצרן. התקרה גבוהה ומכילה מדף רחב, מעל ראש הנהג. המושבים המרווחים מרופשים בבד צבעוני. דפנות הדלתות רחבות ומצוידות במשענת יד ובתאי אחסון.
אבזור– רמת אבזור דלה. מערכת שמע MP3, שני רמקולים, מזגן מקורי, נעילת דלתות וחלונות חשמליים, מראות צד בכוונון חשמלי.
תחזוקה – תדירות טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים ושקטים זמינות כוח טובה. תיבת ההילוכים יעילה, החלפה ידנית מסייעת לבלימה עם זאת מיקומה של ידית ההילוכים מקשה על התפעול. בלוח השעונים נמצא צג מידע לתזמון העברת ההילוכים קדימה. הקאדי בנוכחית כקודמתה איננה חסכנית בדלק אם כי יש שיפור בתיבה ההילוכים האוטומטית. התנהגות כביש טובה, מתלים קשיחים. שדה ראיה נרחב, מראות צד רחבות מראה צד שמאלית ריבוע וימנית מלבנית.
יתרונות – מכונית אמינה.ביצועי מנוע, תיבה אוטומטית, דרגת זיהום נמוכה, פתרון לא יקר לשבעה נוסעים.
חסרונות – מחיר קנייה גבוה, רמת אבזור, ללא מחשב דרך, נפח תא מטען.
סיכום – הקאדי הוא טנדר ותיק בגרסה מסחרית וגם לנוסעים. הדגם ממונע בנזין ועם תיבת הילוכים אוטומטית, רמת האבזור בו נמוכה ביחס למקובל בקטגוריה. הדגם מוצע במגוון גרסאות להובלת מטען ונוסעים, לרבות הסעת שבעה נוסעים.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
מבחני ריסוק
EURO NCAP
|
בוגרים
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
ילדים
|
![]() ![]() ![]() |
|
הולכי רגל
|
![]() ![]() |
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין בנפח 1.2 ליטר TSI
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
4400/102
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
1550-2550/25
|
תיבת הילוכים
|
ידנית 5 הילוכים
|
אורך ( מטר)
|
4.406
|
רוחב (מטר)
|
1.794
|
גובה (מטר)
|
1.822
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.681
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
אין נתון
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
60
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1601 ללא מושב
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/15.7
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 50 אחור: 31 סה"כ: 81
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.32
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
12.4
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1/12.5
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/10.5
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |