המכונית
תוצר: פולקסווגן דגם: פאסט CC 1.8
קבוצת הרכב: משפחתית מנהלים קבוצת רישוי: 6 דרגת זיהום: 7
שנת ייצור: 2012 ארץ ייצור: גרמניה קוד דגם: 0724-10055
נועם קום
תיאור: פאסט CC היא מכונית הסלון של פולקסווגן ה- CC ( קופה קומפורט) מרשימה בעיצובה ומשדרת מראה דינאמי בזכות תצורת הקופה ויוקרתי בשל תכנון פנים הרכב. דגם ה- CC, זכה בתחרות עיצוב בינלאומית
Red Dot Awar. הפאסט CC מצוידת במנוע טורבו בנזין 1.8 ותיבת הילוכים אוטומטית DSG. על איכות חומרים ורמת אבזור לא התפשרו ב-CC
מנוע וביצועים – טורבו בנזין 1.8 ליטר מסדרת TSI, המספק 160 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ, ביצועים טובים, זמינות הכוח מתקבלת בטווח קצר, פעולת מנוע שקטה, חסכוני וידידותי לסביבה.
תיבת הילוכים – אוטומטית רובוטית DSG בעלת 7 הילוכים ומערכת טיפטרוניק להעברת הילוכים ידנית המתופעלת גם מגלגל ההגה. לתיבת ההילוכים יש מצב ספורט. התיבה הנה יעילה וחסכונית.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות, מערכת סיוע בבלימת חירום, בלם חנייה חשמלי, מערכת בלימה בעמידה HoldAuto . מערכת בקרת יציבות, בקרת אחיזה, מערכת למניעת הידרדרות, מערכת התראה מפני עייפות. הגה כוח עם קושי משתנה, מערכת התראה לירידה בלחץ האוויר בצמיגים. הדלקת אורות ומגבים אוטומטית. איתות ומנורת לד במראות הצד.מראה פנימית ומראת צד שמאלית נגד סנוור. תאורת יום פנסי ערפל קדמיים.
בטיחות פסיבית – 6 כריות אוויר, מנגנון ביטול כרית לנוסע. חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התקני איזופיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים. משענות ראש מתכוונות ל-4 מצבים.
מבחני ריסוק – 5כוכבים במבחני ה- EURO NCAP.
עיצוב חיצוני – דינאמי, יוקרתי ומעודן. החזית הרכב מתבלטת בזכות עיצוב שקט ומכסה מנוע ארוך המשתפל קדימה. כונס אוויר רחב המעוטר ברשת העשויה מפסי ניקל ובמרכזה סמל היצרן. פנסי החזית צרים ומעוצבים. הפגוש הקדמי משולב עם כונס אוויר תחתון שבתוכו מוטמנים פנסי ערפל בתוך מסגרות כרום ניקל.
מראה הקופה של הפאסט מודגש בזכות קווי זרימה בגג קשתי והמבנה המעוגל הזורם של החלונות המשתלבות בתוך דלתות רחבות. קשתות הגלגלים רחבות והמכונית מצוידת בגלגלי מגנזיום מהודרים..
עיצוב החלק האחורי ספורטיבי רגוע ומאופיין בחלון פנורמי רחב. מכסה תא המטען וחלקו העליון הנו דמוי ספוילר. הפנסים צרים ומשתלבים אל תוך הכנפיים. הפגוש צר וגבוה ומתוכו פורצים שני פתחי מפלט עוצמתיים.
עיצוב פנימי – יוקרתי בקו היצרן.עיצוב סביבת הנהג עוקבת בנאמנות אחר העיצוב המסורתי של פולקסוואגן. פנים המכונית מרווח במיוחד, העיצוב מהודר בצורה ובחומר. הנדסת האנוש טובה.
מלפנים ממוקם הפנל הקדמי ההופך להיות צר ככל שהוא מתרחק משפת החלון. חלקו העליון שחור וחלקו התחתון מעוטר בפס עץ מהגוני שבמרכזו יש שעון זמן אנלוגי, בהמשך הגוון משתנה והפנל התחתון הנו בגוון בהיר. במרכז פנל מערכת השמע יש צג מגע רחב במסגרת כרום ומתחתיו פקדי הבקרה של מערכת המיזוג המתופעלים באמצעות לחצנים וכפתורי סיבוב. פנל ההילוכים מהודר בכרום ועור. לוח המחוונים הוא בעל שני שעונים אנלוגיים גדולים ובמרכזם צג דיגיטאלי. גלגל ההגה בעל שלוש צלעות המרכזית בהם עם טבעת כרום.
המושבים ספורטיביים בציפוי עור בשני גוונים. בין הנהג היושב לצידו יש משענת יד רחבה בקונסולה הקדמית. דפנות הדלתות רחבות ומצופות עור.
אבזור– מערכת שמע מולטימדיה עם מסך מגע יד, MP3 , הנשלטת בגלגל ההגה, וכוללת מחליף
ל-6 דיסקים ו-8 רמקולים. מערכת מזגן מפוצלת עם בקרת אקלים ופתחי אוורור לאחור. בקרת שיוט, חיישני חנייה מלפנים ומאחור. מחשב דרך, מראה פנימית עם חיישן סנוור, כיוון חשמלי למושב הנהג. נעילת דלתות וחלונות חשמליים, מראות צד מחוממות ומתכוונות ומתקפלות חשמלית. תא כפפות מקורר, משענת יד מתכווננת, גלגל הגה וידית הילוכים בציפוי עור, שלט נוחות בהתנעה בלחיצת כפתור.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע עוצמתיים ושקטים, זמינות כוח טובה ומתקבלת בזמן קצר והדבר מתבטא בתאוצה כוחנית. תיבת ההילוכים הרובוטית יעילה והחלפת ההילוכים רציפה. קיימת אפשרות נוחה להעברת הילוכים באופן ידני גם באמצעות ידיות מיוחדות בגלגל ההגה. התנהגות כביש טובה וניכרת יציבות, כיול המתלים נוטה לרכות, משכך מהמורות ומונע טלטלות. היגוי יעיל ומדויק אך נוטה לקשיחות עם קושי משתנה עם שינויי המהירות. שדה הראייה נרחב והנהיגה דינאמית וחווייתית.
יתרונות – עיצוב חיצוני, ביצועי מנוע ותיבת הילוכים, התנהגות כביש, תצרוכת דלק, רמת בטיחות, מרחב פנימי, איכות חומרים, מערכות טכנולוגיות מתקדמות, פנסי קסנון.
חסרונות – מבנה מושב אמצעי אחורי, עיצוב פנימי לא חדשני ומסורתי ליצרן.
סיכום – הפאסט CC של פולקסווגן הנה למעשה מכונית מנהלים בעלת מבנה קופה. העיצוב החיצוני הנו ייחודי ולכן היא מושכת תשומת לב רבה. הפאסט קופה מצוידת בטכנולוגית , כשהמתכננים שמו דגש על מכללי בטיחות אקטיביים ומערכות התראה לנהג. רמת האבזור ואיכות החומרים גבוהה. בנהיגה ניכרים ביצועים דינמיים תוך תחושת יציבות ברמה גבוהה.
הפאסט היא מכונית מנהלים יוקרתית המגיעה במחיר אטרקטיבי ביותר.
בטיחות
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
TCS– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
גלגל חליפי
|
![]() |
|
מבחני ריסוק
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() EURO NCAP
|
בוגרים
|
91%
|
ילדים
|
77%
|
|
הולכי רגל
|
54%
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין טורבו בנפח 1.8 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
5000-6200/160
|
מומנט (קג"מ / סל"ד)
|
1500-4500/25.4
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית DSG וטיפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4.802
|
רוחב (מטר)
|
1.855
|
גובה (מטר)
|
1.425
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.710
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
532
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
70
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1521
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/9.5
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי: 53 אחורי: 23 סה"כ: 81
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
1.32
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
8.5
|
תצרוכת דלק יצרן (ק"מ / ליטר)
|
1.14.4
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/12.2
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |