משרד התחבורה, יעדכן בינואר 2022 את טבלת מכללי הבטיחות, הקובעת את הציון הבטיחותי של כל דגם רכב נוסעים עד 3,500 ק"ג. רמת הבטיחות, מתבססת על מערכות בטיחות אקטיביות ואדפטיביות המותקנות בכלי הרכב במפעלי היצרנים. דרוג הבטיחות, בא לעודד את יבואני הרכב לייבא מכוניות עם כמה שיותר מערכות בטיחות. ככל שיש ברכב יותר מערכות היבואנים יהינו מהטבות מס ככל שרמת הבטיחות עולה.
בכוונת משרד התחבורה שהחל מ- 2022 מערכות אקטיביות ואדפטיביות בהם בלימה אוטומטית במצבי חירום ומערכת התרעה על סטייה מנתיב שכוללת מערכת תיקון היגוי למרכוז הנתיב יזכו ל- 2 נקודות לכל מערכת כמו היום. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, תזכה לציון של 1 לעומת 0.5 עד כה.
מערכת חדשה שתיכנס לדרוג הבטיחות, היא זו שתזהה הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי בכביש ותבלום אוטומטית את הרכב במצבי חירום. מערכת לבלימה אוטומטית, כאשר רכב חוצה מאחור תזכה לציון 1 לעומת 0.5 כיום. מערכת מקורית להתרעה על שכחת ילדים ברכב, תזכה לציון 1 לעומת 0.5 כיום.