תוצר: סקודהדגם: קארוק Style
קבוצת הרכב: פנאי שטח קבוצת רישוי: 4 דרגת זיהום: 8 רמת בטיחות: 6
שנת ייצור: 2018 ארץ ייצור: צ'כיה קוד דגם: 0676-0816
תיאור: הקארוק, הינו קרוסאובר קומפקטי, פנאי שטח כביש, ממשפחת ה- SUV של סקודה. הושק ב- 2017 , עיצובו קלאסי ואלגנטי, תוך דגש על מרחב פנים ואיכות חומרים. מנועי טורבו בנזין ודיזל קטני נפח עוצמתיים וחסכוניים. תיבה אוטומטית כפולת מצמדים DSG. בתחום הבטיחות קימות מערכות אקטיביות ואדפטיבית לרבות בקרת שיוט אדפטיבית.הביצועים מרשימים וחסכוניים בדלק. רמת האבזור משופרת, שימושית להנאת הנוסעים.
מנוע וביצועים – טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר המספק 115 כ"ס ומומנט של 20.3 קג"מ. בתקן וירו 6 ודרגת זיהום 8.
תיבת הילוכים – אוטומטית 7 הילוכים DSG ומערכת להעברת הילוכים באופן ידני בידית הילוכים ובמנופי הפעלה בגלגל ההגה.
עיצוב חיצוני – אלגנטי ומודרני שתואם לקוו היצרן. החזית שרירית, עם מכסה מנוע משתפל בשילוב קווי זרימה בולטים. כונס אוויר טרפזי בשילוב פסים אנכיים ומסגרת כרום. פנסי החזית בעצוב מלבני, פגוש אגרסיבי בשילוב פנסי ערפל וכונסיי אוויר.
הצד, אלגנטי וזורם. קו הגג מוטה לאחור בשילוב מסילות למטען בגוון כסוף. החלונות במפלס גבוהה מאחור כהים. הדלתות רחבות, בשילוב קווי זרימה בולטים בכתפיים ובסף תחתון. קשתות הגלגלים רחבות ומעובות, גלגלי אלומיניום מהודרים גדולים ובעיצוב ספורטיבי.
מאחור, עיצוב בסטייל ספורטיבי ובקווים חדים. השמשה פנורמית , דלת המטען צרה, מעוצבת בשילוב פנסים מעוצבים. הפגוש אגרסיבי.
עיצוב פנימי – אלגנטי, בדגש על מרווח פנימי. נעשה שימוש בחומרים איכותיים שמעניקים תחושה יוקרתית. הפנל רחב ועמוק, בחלקו העליון תא אחסון מחופה. מסך מולטימדיה רחב, לצידו פתחי אוורור. פנל בקרת האקלים מהודר וכולל בוררים סיבוביים ומתגי לחיצה. פנל ההילוכים מצוי במפלס נמוך ומהודר. בהמשכו משענת יד מתכווננת ותא אחסון. לוח השעונים, אנלוגי במרכזו צג דיגיטלי. גלגל ההגה במבנה ספורטיבי עם 3 צלעות וחלקו התחתון קטום. המושבים הקדמיים במבנה ספורטיבי ומרווחים. התקרה גבוהה. בפנים הרכב תאי אחסון שונים ויעילים. דפנות הדלתות מרווחות ומהודרות.
תחזוקה – טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים ושקטים, ההספק לא גבוה אולם המומנט הגבוה מפצה ומספק גמישות ותאוצה בטווח יעיל של 10.7 שניות. מנגנון דימום המנוע בעת עצירהS&S, פועל בתחושה לא רגישה וניתן לביטול. תיבת ההילוכים, רובוטית כפולת מצמדים ואיכותית. העברת הילוכים ידנית מבוצעת בידית ההילוכים ובגלגל ההגה. שילוב בין המכללים, מותאם ביותר ומביא לביצועים משופרים ולחיסכון בדלק. התנהגות כביש טובה מאוד. המתלים בכיול ממוצע לא קשיח שמרסן ומונעה קפיצות ומקנה תחושת יציבות. לכך תורמות גם שלל המערכות הבטיחותיות המקוריות והמתקדמות מבית סקודה. בהם, מערכת לבלימה אוטונומית, שמירת מרחק, סטייה מנתיב שכוללת תיקון היגוי אקטיבי, התרעת עייפות ובקרת שיוט אדפטיבית. תמוכת הישיבה גבוהה ושדה הראייה נרחב. רמת האבזור עשירה וכוללת כסטנדרט, מולטימדיה עם מסך רחב ואיכותי, בקרת אקלים, ובקרת שיוט אדפטיבית. בדגם המבחן בגימור STYLE מתווספות מערכות נוספות בהם: מסך מולטימדיה "8, מצלמת רוורס, מפתח חכם, תאורת אווירה פנימית, גלגל הגה קטום, תאורה אדפטיבית, מסילות בגג מכרום.
יתרונות – ביצועים, התנהגות כביש, חסכונית בדלק, מערכות בטיחות מקוריות, רמת אבזור, עיצוב, מרווח פנימי, נפח תא מטען, תאי אחסון, איכות חומרים, שימושיות.
חסרונות – הספק מנוע, ללא התרעה להולכי רגל, רכב דו גלגלי ותמרורים, מחיר קנייה.
סיכום – הקארוק, מכונית SUV קומפקטית אחות קטנה לקודיאק, שפורצת לקטגוריה המבוקשת מעולם, הושקה עוד ב- 2017 ומציבה את סקודה עם מגוון דגמי קרוסאובר. המייחד בה זה בעיצוב המודרני עם דגש לתכנון פנימי יעיל ושימושים. ממונעת עם מכללי סקודה הנפוצים בהם מנוע TSI ותיבת ה- DSG 7. בנוסף מערכות בטיחות מתקדמות לרבות מערכות אדפטיביות שמציבים אותה בדרוג בטיחות גבוה. רמת האבזור סטייל, משופרת יותר וכוללת מכללים מקוריים ליצרן, לרבות אלומת אור בכיתוב: Skoda עם פתיחת דלתות קדמיות. הביצועים בכביש טובים ויציבים. המכונית מהנה מאוד לנהיגה.
מפרט טכני
תיאור |
נתונים |
המנוע |
טורבו בנזין TSI בנפח 1.0 ליטר |
הספק (כ"ס / סל"ד) |
5000-5500/115 |
מומנט (קג"מ / סל"ד) |
2000-3500/20.3 |
תיבת הילוכים |
אוטומטית DSG 7 והעברה ידנית |
אורך ( מטר) |
4,382 |
רוחב (מטר) |
1,841 |
גובה (מטר) |
1,603 |
בסיס גלגלים (מטר) |
2,638 |
מידת צמיגים |
215/55/17 |
נפח תא מטען (ליטרים) |
500 |
נפח מיכל דלק (ליטרים) |
50 |
משקל עצמי (ק"ג) |
1361 |
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס) |
1/11.8 |
מרווח רגלים (ס"מ) |
קדמי: 52 אחורי: 28 סה"כ: 80 |
רוחב מושב אחורי (מטר) |
1.27 |
תאוצה 0-100קמ"ש(שניות) |
10.7 |
מהירות מרבית קמ"ש |
186 |
תצרוכת דלק יצרן(ק"מ / ליטר) |
1/18.8 |
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר) |
1/14.5 |
בטיחות
תיאור |
קיים ברכב |
מפרט |
בלימה אוטומטית בעת חירום |
כן |
Front Assist |
ניטור מרחק מלפנים |
כן |
|
בקרת סטייה מנתיב |
כן |
אקטיבי |
זיהוי הולכי רגל |
לא |
|
זיהוי כלי רכב בשטח מת |
לא |
|
זיהוי רכב דו גלגלי |
לא |
|
זיהוי תמרורים |
לא |
|
בקרת שיוט אדפטיבית |
כן |
ACC |
מצלמת רוורס |
כן |
|
שליטה באורות גבוהים |
כן |
|
TPMS– ניטור לחץ אוויר |
כן |
|
בלם חנייה חשמלי |
כן |
|
פנסי ערפל קדמיים |
כן |
|
גלגל חליפי |
כן |
גודל: מלא |
כריות אויר |
כן |
7 |
ביטול כרית אויר לנוסע |
כן |
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן |
כן |
|
חיישני חגורות בטיחות |
כן |
5 |
התקני ISOFIX לעגינת ילדים |
כן |
|
מבחני ריסוק- 5 כוכבים EURO NCAP |
בוגרים |
93% |
ילדים |
79% |
|
הולכי רגל |
73% |
אבזור
תיאור האבזור |
קיים ברכב |
מפרט |
מערכת שמע מקורית |
כן |
|
מערכת מולטימדיה |
כן |
מסך בגודל "8 |
דיבורית |
כן |
|
מערכת ניווט |
לא |
|
חבילת גלישה |
לא |
|
חיבורי אודיו |
כן |
USB ו- AUX ו- SD |
Android Auto |
כן |
|
Appele Car Play |
כן |
|
בקרת אקלים |
כן |
|
פתחי אוורור מאחור |
כן |
|
חיישני חנייה |
כו |
אחוריים |
מצלמת רוורס |
כן |
|
בקרת שיוט |
כן |
אדפטיבית |
גלגלי סגסוגת אלומיניום |
כן |
|
מפתח התנעה חכם |
כן |
|
הגה מתכוונן גובה / עומק |
כן |
|
כיוון חשמלי למושבים |
לא |
|
גג שמש חשמלי |
לא |
|
מראות צד מתקפלות |
כן |
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |