המכונית
תוצר: סיטרואן דגם:C5 2.0 קומפורט
קבוצת הרכב: משפחתית מנהלים דרגת זיהום: 14 שנה: 2010
תיאור –ה- C5 החדשה הושקה בשנת 2008 בקו העיצוב החדשני של סיטרואן, היא שופרה טכנולוגית ובטיחותית לעומת הדגם היוצא. רמת הגימור ואבזור עלתה מדרגה. קיימות בה תוספות רבות ומערכות מתקדמות משופרות לבטיחות ולתפעול.
מנוע וביצועים – בנזין 2.0 ליטר, בהספק של 143 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ, ביצועי מנוע טובים ושקטים.
תיבת הילוכים – אוטומטית 4 הילוכים וטיפטרוניק להעברה ידנית, פועלת ביעילות.
בטיחות אקטיבית – מערכות בלימה מתקדמות, לרבות תגבור בבלימת חירום, בלם יד חשמלי אוטומטי, מערכות בקרת יציבות ומשיכה, מתלים משופרים, בולמי זעזועים הידרו פניאומאטיים עצמאיים לכל גלגל, הגבהה והנמכה של המתלים, מתג שינוי קשיחות מתלים (ספורט), נעילת דלתות אוטומטית, פנסי תאורת חזית מתקדמים.
בטיחות פסיבית – 7 כריות אוויר, נטרול כרית אוויר לנוסע, חגורות בטיחות עם קדם מותחן מלפנים ומאחור, התראה לאי חגירת חגורות בטיחות, התקניי איזו- פיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים, דוושת ומוט הגה קורסים בתאונה, הפעלת אורות חירום בתאונה.
מבחני ריסוק – 5 כוכבי בטיחות במבחני ה- EURO NCAP
עיצוב חיצוני – חדשני ומעודן, חזית מהפנטת בשילוב סמל סיטרואן העשוי פסי ניקל, פנסים מאורכים, קווים אווירודינמיים מקדימה לאחור, לחלק האחורי ולתא המטען עיצוב צר, ספורטיבי ומעודן
עיצוב פנימי – אלגנטי מהודר ואיכותי, דגש רב לאיכות החומרים תוך שילוב גוונים שונים, לוח שעונים אנלוגי וצגי בקרה דיגיטאליים מרשימים, גלגל הגה שמרכזו קבוע מצופה עור עם מתגי הפעלה רבים, מושבים מהודרים נוחים ואיכותיים הניתנים לכיוונים שונים, דפנות הדלתות מרשימות בעיצובן.
אבזור – מערכת שמע מקורית MP3, 6 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע, פתחי אוורור מאחור, תא כפפות מקורר, בקרת שיוט, גלגל הגה מצופה עור, מתכוונן ל-4 מצבים מרכזו קבוע עם מתגי שליטה, נעילת דלתות וחלונות חשמליים, מראות מתכוננות ומתקפלות חשמלית, חישוקי אלומניום, משענת יד בין המושבים, תאי אחסון רבים.
תחזוקה – תדירות טיפולים 20.000 ק"מ או שנתיים הקודם מביניהם.
מבחן כביש – ביצועי מנוע טובים פעולת מנוע שקטה, ניכר מאמץ בתאוצה, תיבת הילוכים יעילה אך מורגש מספר הילוכים מועט, התנהגות ואחיזת כביש מעולה היגוי מדויק, מתלים רכים, ניתנים להעברה למצב ספורטיבי וקשיח יותר, גובה המרכב/ מתלים, ניתן לשינוי יעיל למדרכות ועוד, הנדסת אנוש טובה , מנגנוני הפעלה ובקרה נוחים ומרשימים, רמת אבזור ועיצוב הפנים, מרשימים ומהנים מאוד במהלך הנהיגה לכל הנוסעים בה.
יתרונות – טכנולוגיה מתקדמת, רמת בטיחות גבוהה, התנהגות כביש, עיצוב מדהים, רמת אבזור, נוחות מירבית.
חסרונות – תיבת 4 הילוכים, מרווח רגליים, רוחב מושב אחורי, נפח תא מטען.
סיכום -ה- C5 החדשה עברה שדרוג משמעותי בכל הסעיפים הנבחנים, מרמת המכללים, הבטיחות האקטיבית והפסיבית ורמת האבזור, העיצוב מרשים מבחוץ ומבפנים, הביצועים מעולים היוצרים יחד חווית נהיגה.
תיאור
|
קיים/לא קיים
|
מספר
|
ABS– מניעת נעילת גלגלים
|
![]() |
|
EBD– לחלוקת כוחות בלימה
|
![]() |
|
ESP– בקרת יציבות
|
![]() |
|
ASR– בקרת אחיזה
|
![]() |
|
כריות אויר
|
![]() |
7
|
חגורות בטיחות עם קדם מותחן
|
![]() |
|
התראה קולית לאי חגירת חגורות
|
![]() |
|
התקני ISOFIX לעגינת ילדים
|
![]() |
|
ביטול כרית אויר לנוסע
|
![]() |
|
מבחני ריסוק
EURO NCAP
|
בוגרים
|
81%
|
ילדים
|
77%
|
|
הולכי רגל
|
32%
|
מפרט טכני
תיאור
|
נתונים
|
המנוע
|
בנזין 2.0 ליטר
|
הספק (כ"ס / סל"ד)
|
6000/143
|
מומנט (קג"מ / סל"ד
|
4000/20.4
|
תיבת הילוכים
|
אוטומטית 4 הילוכים וטיפטרוניק
|
אורך ( מטר)
|
4.779
|
רוחב (מטר)
|
1.860
|
גובה (מטר)
|
1.451
|
בסיס גלגלים (מטר)
|
2.815
|
נפח תא מטען (ליטרים)
|
439
|
נפח מיכל דלק (ליטרים)
|
71
|
משקל עצמי (ק"ג)
|
1583
|
יחס משקל הספק (ק"ג / כ"ס)
|
1/11.06
|
מרווח רגלים (ס"מ)
|
קדמי:53 אחורי: 25 סה"כ: 78
|
רוחב מושב אחורי (מטר)
|
130
|
תאוצה 0-100 קמ"ש(שניות)
|
11.7
|
תצרוכת דלק במבחן (ק"מ / ליטר)
|
1/8.7
|
תמונות נוספות:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |